Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Vi rensar på, bra jobbat av oss!
Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :)

Har du rensat, kastat, sålt något på sistone? Eller behöver du bara lite pepp och en spark i arslet för att komma igång?
Är i släktstugan och får lite klåda av alla saker som finns här, sparat av generationer tillbaka. En del bra såklart, men inte allt 🙈😁

Tänker använda den klådan till att sparka igång ordentligt när jag är hemma igen!
 
Vi rensar på, bra jobbat av oss!
Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :)

Har du rensat, kastat, sålt något på sistone? Eller behöver du bara lite pepp och en spark i arslet för att komma igång?

Just sålt av en massa skönhetsvård jag aldrig kommer att använda :up:

Att jag just också köpt en herrans massa porslin ska vi tala tyst om... :o men det kommer att användas! :D
 
Behöver ta tag i mitt kök snarast. Har dock lyckats hålla ordning i några skåp och lådor så allt behöver inte rensas. Men borde nog ta skafferi och frys också.

Får se hur mycket lust jag kan uppbringa idag. Jag vill nog mycket hellre åka och fika med en kompis eller nåt.
 
Är i släktstugan och får lite klåda av alla saker som finns här, sparat av generationer tillbaka. En del bra såklart, men inte allt 🙈😁

Tänker använda den klådan till att sparka igång ordentligt när jag är hemma igen!
Vad skönt att få en sån där klåda! Brukar bli mycket gjort då!
 
Just sålt av en massa skönhetsvård jag aldrig kommer att använda :up:

Att jag just också köpt en herrans massa porslin ska vi tala tyst om... :o men det kommer att användas! :D
Sånt man använder räknas ju typ inte 😉
Men gött att bli av med skönhetsvården! Bara onödigt att ha kvar sånt. Jag har själv några askar ögonskuggor jag aldrig använder, dom får nog med på loppis sen när jag väl får bord där igen (står på kö).
 
Jag blir av med sy och broderimaskin med tillbehör idag 👍 accepterade ett lägre bud än vad jag egentligen ville, men känner att det är bättre att bli av med det.
Blir ganska mycket mer plats i syrummet nu 😂🙈
Snapchat-1261028914.jpg
 
Håller på och städar lite i källaren då jag vill måla om. Blivit lite kastat men framför allt lite bättre ordning.
Kommer nog dock inte kunna måla om än, inser att jag måste få någon att kolla om det är läge att dränera om 😩 fuktigt överallt, alla kartonger som stått på golvet är fuktiga 😩
 
Sålt ett omonterat solur idag 👍 tog 200 kr, blev av med det på en gång så gissar det var bra pris 😅 min styvpappa har fått med sig sin grovdammsugare hem också, samt ett par gamla skidor med stavar och två hackor och en hink med slang för att tömma ut olja ur tank. Det har stått och väntar på att "åka hem" till dom i 3 år typ, så skönt att bli av med det!
Kastade ännu mer kartonger från källaren idag också. Känns skönt att få lite mer ordning.
 
Någon som vet hur en kan bli av med bräder, plywood, och annat snickerimaterial? Inga jättemängder men tillräckligt för att det ska kännas fel att slänga.
 
Någon som vet hur en kan bli av med bräder, plywood, och annat snickerimaterial? Inga jättemängder men tillräckligt för att det ska kännas fel att slänga.
Lokal Facebookgrupp? I mitt område kommer det ofta inlägg med olika material, virke, trädgård annat. Ibland säljes (billigt), men ofta bortskänkes.
Annars kolla med någon skola/förskola i närmaste samhälle, bortskänkes till pyssel/slöjd där med tänker jag.

(Annars tycker jag egentligen att virke är av typen bra-att-ha och rensar extremt sällan. Eller aldrig 😁)
 
Blev inget rensa alls i helgen! Istället har jag varit på utflykt under lördagen vilket inneburit fika och promenad i vackra miljöer. Sedan ägnat söndagen åt att tvätta och laga köttfärssås. 😉
 
Lokal Facebookgrupp? I mitt område kommer det ofta inlägg med olika material, virke, trädgård annat. Ibland säljes (billigt), men ofta bortskänkes.
Annars kolla med någon skola/förskola i närmaste samhälle, bortskänkes till pyssel/slöjd där med tänker jag.

(Annars tycker jag egentligen att virke är av typen bra-att-ha och rensar extremt sällan. Eller aldrig 😁)
Har inte facebook men kanske slänger upp det som bortskänkes nånstans, eller kollar med skolan.

Jo, lite är väl bra att ha när en bor på landet, men jag har mer nu än vad jag någonsin kan göra mig av med, och för det mesta om jag gör något så använder jag trä jag själv tagit ner :)
 
Nu jäklar har jag rensat här hemma, slängt den gamla stereon som inte funkade ändå så fått mer plats i köket.
Gått igenom min garderob och rensat ut mängder med kläder, fick en hel byrålåda tom i byrån vet dock inte om den kommer kunna va fortsatt tom, får se när all tvätt är tvättad.

Åkte även förbi secondhand butiken här och såg att de har inlämning på lördag mellan 10-14 så då tar ja med mig det som ska lämnas in när jag åker till ridningen på lördag, så kan jag lämna in det på vägen hem.

Känns riktigt bra.
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: Happimess
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
906
Senast: Glimra
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 262
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp