Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Fyllt bilen igen för att åka till ÅVC imorgon 👍 2 set täcken och kuddar, ett par trasiga jackor, två glittriga renar där hornen gått sönder, en lavalampa, 2 andra bordslampor, färgkasetter från skrivaren, ett pussel, en hel säck med gamla bakplåtspapper/folie, en stomme till en baden baden och lite annat krafs blev det. Fy fan vad skönt att få rensat!
Och städat i gästrummet, ställt ner mina lådor med mössor osv från företaget som stått där inne i typ 1,5 år 🙈, tagit av madrassskyddet och tvättar det osv.
 
Varför får jag aldrig tummen ur och rensar sadelkammaren och säljer det som ska säljas?! Vad är det för fel på mig liksom?
Det ligger en sele och flera täcken som ska säljas. Jag har dessutom ett helt gäng med små ponnygrimmor som inte passar någon jag har nu så lika bra att skicka de med.

Hur gör ni för att få tummen ur?
 
Varför får jag aldrig tummen ur och rensar sadelkammaren och säljer det som ska säljas?! Vad är det för fel på mig liksom?
Det ligger en sele och flera täcken som ska säljas. Jag har dessutom ett helt gäng med små ponnygrimmor som inte passar någon jag har nu så lika bra att skicka de med.

Hur gör ni för att få tummen ur?
Jag bara bestämmer mig t ex fem annonser den här veckan. Bokför även för vad jag sålt för varje månad som en morot typ. Facebookloppisar gör ofta att det går fort att sälja vilket höjer min motivation.
 
Denna tråden är precis det jag behöver. 😃🙏🏻 3 st annonser upplagda på Marketplace. Tänkte först bara ta bröstselen, men när jag var igång hängde shettisgrejerna och en regntäcke jag inte använder med av bara farten.
Bra förslag att ha små mål. Blev ju så mycket enklare att få tummen ur.
 
Denna tråden är precis det jag behöver. 😃🙏🏻 3 st annonser upplagda på Marketplace. Tänkte först bara ta bröstselen, men när jag var igång hängde shettisgrejerna och en regntäcke jag inte använder med av bara farten.
Bra förslag att ha små mål. Blev ju så mycket enklare att få tummen ur.

Bra jobbat!
 
Varför får jag aldrig tummen ur och rensar sadelkammaren och säljer det som ska säljas?! Vad är det för fel på mig liksom?
Det ligger en sele och flera täcken som ska säljas. Jag har dessutom ett helt gäng med små ponnygrimmor som inte passar någon jag har nu så lika bra att skicka de med.

Hur gör ni för att få tummen ur?
Ställer mig på kö för att få reda få svaret! :bag:

Jag ska ju sälja "allt" i hästväg som jag har kvar. Blir det av? Nää... :meh:
 
Ställer mig på kö för att få reda få svaret! :bag:

Jag ska ju sälja "allt" i hästväg som jag har kvar. Blir det av? Nää... :meh:
Nu vet jag inte om följande är en väg till tummen ur, men... Var glada att ni ska sälja något ni vet vad det är och kanske har någon uppfattning om värdet på.
Kom igen när ni står och stirrar på en hel uppsjö av saker som ni måste börja med att lista ut vad i hela... det kan vara för något.
 
Kom igen när ni står och stirrar på en hel uppsjö av saker som ni måste börja med att lista ut vad i hela... det kan vara för något.
Tack och lov vet jag vad jag har hemma. :D
Men värdet på selen hade jag ingen aning om. Fick kolla in andra annonser och la mig mitt emellan likvärdiga i pris. Svårt det där. Vissa saker är ju populära i perioder och då dyrare, medan de ibland är snorbilliga för ingen vill ha dem.
 
Nu ni ska ni få höra nåt fantastiskt!

Jag har minskat tygerna med en hel plastback! :banana:
Det mesta har gått till att bli lappar visserligen, så det har bara bytt låda, men ändå. En plastback mindre i syrummet.

Härligt! Ofta får man en skön känsla i kroppen efter! Igår lade jag ut två auktioner på Tradera. Får se om det blir ngt sålt!
 
Har extremt mycket på jobb så ingen tid att sälja, men jag sorterar ut i bokhyllan ändå. Uppslagsverk från tidigt 1900-tal, är det något att sälja tror ni, eller ska jag ha dem som braständare i vinter? (förra vintern var det NE som gick åt:nailbiting:)
 
Lade upp en vardagsservis på FB igår hyfsat billigt, som bara stått i ett skåp de senaste tre åren utan att användas. Blev sålt och hämtat senare på eftermiddagen, så nu har jag mycket mer plats i mina köksskåp :up: (och inga tallrikar som står i någon bokhylla för att de inte fick plats i köksskåpen :p)
 
Lade upp en vardagsservis på FB igår hyfsat billigt, som bara stått i ett skåp de senaste tre åren utan att användas. Blev sålt och hämtat senare på eftermiddagen, så nu har jag mycket mer plats i mina köksskåp :up: (och inga tallrikar som står i någon bokhylla för att de inte fick plats i köksskåpen :p)
Vad härligt 👌🏻
 
Fått tummen ur och lyckats rensa och städa ur de allra flesta av köksskåpen. Kyl skulle behöva städas dvs torkas ur men behöver inte rensa iaf. Ska försöka äta ur lite från frysen nu också under hösten. Behöver rengöra ugnen också sen är det hyfsat urrensat hemma.
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Happimess
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 203
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
910
Senast: Glimra
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 079
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp