Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Selen är såld. Schabraken till shettis är såld. Motorcykeln är såld. Så skönt att bli av med grejer faktiskt. Jag är så nöjd! :banana:

Men nu kom min 3-åring hem från inridningen och jag ska hålla igång henne i typ 10 dagar innan jag låter henne vila en längre stund, och jag känner ett habegär efter nytt träns och nya grejer till henne, trots att sadelkammaren är full med saker som passar henne. :angel:
 
Selen är såld. Schabraken till shettis är såld. Motorcykeln är såld. Så skönt att bli av med grejer faktiskt. Jag är så nöjd! :banana:

Men nu kom min 3-åring hem från inridningen och jag ska hålla igång henne i typ 10 dagar innan jag låter henne vila en längre stund, och jag känner ett habegär efter nytt träns och nya grejer till henne, trots att sadelkammaren är full med saker som passar henne. :angel:

Härligt! Jag har rensat en del idag med när jag var hundvakt. Har en del Må bra tidningar Amelia mm ska kolla om en bekant vill ha till sjukhuset där hon jobbar för hon har tagit med sig innan.
 
Jag har precis rensat ur sonens garderob. Blev en kasse som ska lämnas in till klädinsamling.

Skulle behöva rensa ur garaget.. tror jag har sagt det i ett år nu :angel:

Bästa stället att sälja hästsaker på?
 
Har extremt mycket på jobb så ingen tid att sälja, men jag sorterar ut i bokhyllan ändå. Uppslagsverk från tidigt 1900-tal, är det något att sälja tror ni, eller ska jag ha dem som braständare i vinter? (förra vintern var det NE som gick åt:nailbiting:)
Jag sålde en hel del gamla böcker via köp och säljgrupp på Facebook förra året. Det var egentligen igen som ville ha det gamla uppslagsverket för innehållet skull, utan för att de är fina som inredning... Jag var glad att bli av med dem och köparen var glad antar jag 😄
 
Fått tummen ur och lyckats rensa och städa ur de allra flesta av köksskåpen. Kyl skulle behöva städas dvs torkas ur men behöver inte rensa iaf. Ska försöka äta ur lite från frysen nu också under hösten. Behöver rengöra ugnen också sen är det hyfsat urrensat hemma.
...och hyfsat urrensat betydde tydligen att jag inte bara behövde köpa en höstjacka, lite nytt på underklädesfronten och även behöver hitta ett par höstfärger utan att jag införskaffade 4 nya pussel....🤔
 
...och hyfsat urrensat betydde tydligen att jag inte bara behövde köpa en höstjacka, lite nytt på underklädesfronten och även behöver hitta ett par höstfärger utan att jag införskaffade 4 nya pussel....🤔
Jag beställde också 4 nya pussel här om dagen 🙈 förutom de 3 jag köpte på tradera för ett par veckor sen 🙈

Men, jag har lagt ut en massage dyna och en balansplatta i bilen som ska kastas till veckan, så nästan plus minus noll :angel:
 
Ett pussel sålt. Sen blev det lite strul på Tradera. Personen som vann auktionen vill betala vid löning. Visserligen runt 400 kr bara. Hade uppskattat att personen hört av sig innan bud. Har en del negativa omdömen, men ska fundera lite annars får Tradera häva auktionen. Jag brukar ge folk en chans men magkänslan säger krångel.
 
Ett pussel sålt. Sen blev det lite strul på Tradera. Personen som vann auktionen vill betala vid löning. Visserligen runt 400 kr bara. Hade uppskattat att personen hört av sig innan bud. Har en del negativa omdömen, men ska fundera lite annars får Tradera häva auktionen. Jag brukar ge folk en chans men magkänslan säger krångel.
Jag skulle säga nej direkt.
 
Ett pussel sålt. Sen blev det lite strul på Tradera. Personen som vann auktionen vill betala vid löning. Visserligen runt 400 kr bara. Hade uppskattat att personen hört av sig innan bud. Har en del negativa omdömen, men ska fundera lite annars får Tradera häva auktionen. Jag brukar ge folk en chans men magkänslan säger krångel.

Jag hade inte gått med på det. Hade det varit lön typ imorgon, så visst. Men nu är det nästan två veckor. Aldrig!
 
Ett pussel sålt. Sen blev det lite strul på Tradera. Personen som vann auktionen vill betala vid löning. Visserligen runt 400 kr bara. Hade uppskattat att personen hört av sig innan bud. Har en del negativa omdömen, men ska fundera lite annars får Tradera häva auktionen. Jag brukar ge folk en chans men magkänslan säger krångel.
Skulle också säga nej. Man budar inte om man inte har pengar 🤦🏼‍♀️
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: Happimess
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
906
Senast: Glimra
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
5 479

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp