Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Tänk, jag trodde att jag nog hade sorterat ut allt i klädväg som skulle bort, men jag fick ihop till en mindre säck ändå idag.
Ju mer man rensar, desto lättare går det att rensa mer......
Säcken åkte till second hand.
Ska kolla igenom mina gamla annonser på FB mm och lägga ut nya annonser på dem. Kanske Köparen/köparna inte såg min/a tidigare annons/er....
 
Tänk, jag trodde att jag nog hade sorterat ut allt i klädväg som skulle bort, men jag fick ihop till en mindre säck ändå idag.
Ju mer man rensar, desto lättare går det att rensa mer......
Säcken åkte till second hand.
Ska kolla igenom mina gamla annonser på FB mm och lägga ut nya annonser på dem. Kanske Köparen/köparna inte såg min/a tidigare annons/er....
Vet inte om det var någon i tråden här eller om det var någon annanstans, men fick tipset att tömma garderoben först och bara lägga tillbaka det en faktiskt gillar. Blev riktigt luftigt här i hyllorna:D
 
En bänk, ett bord och två hästtäcken sålda. Upplever dock att hästgrejer har blivit svårsålda? Tycker att jag är ganska billig, men intresset är väldigt lågt på Facebook. Var säljer ni hästgrejer? (Allt från nya ridskor, ridtäcken)
 
En bänk, ett bord och två hästtäcken sålda. Upplever dock att hästgrejer har blivit svårsålda? Tycker att jag är ganska billig, men intresset är väldigt lågt på Facebook. Var säljer ni hästgrejer? (Allt från nya ridskor, ridtäcken)
Hästgrejer säljer jag normalt sett på HästNet (går dock inte nödvändigtvis snabbt).
 
En bänk, ett bord och två hästtäcken sålda. Upplever dock att hästgrejer har blivit svårsålda? Tycker att jag är ganska billig, men intresset är väldigt lågt på Facebook. Var säljer ni hästgrejer? (Allt från nya ridskor, ridtäcken)
Jag har sålt en del hästgrejer på senaste tiden och jag tycker att de går bra. Speciellt täcken. Sålde ett regntäcke, och det hade jag ärligt kunnat sälja hundra gånger, och då var jag inte superbillig.
 
En bänk, ett bord och två hästtäcken sålda. Upplever dock att hästgrejer har blivit svårsålda? Tycker att jag är ganska billig, men intresset är väldigt lågt på Facebook. Var säljer ni hästgrejer? (Allt från nya ridskor, ridtäcken)
Tradera. Aldrig varit med om att något är osålt, oftast får jag mer än jag väntat mig, men ibland lite mindre. Det går jämnt ut i slutändan :)
 
Jag är inte så förtjust i att skicka grejer (mest på grund av lathet) . Men får kanske lägga ut det lite dyrare online :)
Det behöver inte vara så att det skickas, man kan skriva att det hämtas. När det gäller täcken tror jag bara att jag har skickat en gång - resten har hämtat. Det senaste jag sålde är ett bett, det skulle jag lämna av i en brevlåda hos någon inne i tätorten (jag har redan fått betalningen).
 
Rensat bland blommor och kapat av en massa palettbladsskott och skänkt.

3 andra blommor fick också vandra vidare. Rensat i alla kökslådor och sorterat ut grejer som inte används och skänkt bort. Känns gött att kunna öppna en låda och se allt tydligt vad som finns i och att det är ordning.
 
Jag tycker det är jobbigt ibland, att rensa sånt som väldigt mycket hör till gården. Möbler och husgeråd som tillverkats här, en vagga, en kaffeservis som någon uppenbarligen älskat nog för att limma ihop en kopp av 18 med enorm precision. Men jag kan ju inte ha kvar det, det gör ingen glad av att samla damm i ett hörn. Men det känns lite sorgligt ändå.
 
Jag ska flytta inom ett par månader och tänker försöka banta ner allt lite grann. Frågade idag min spelnörd till bror om hjälp att sälja min ps2 konsoll och lite ps1 spel. Han köper/säljer mycket sånt, så han visste tydligen någon bra sida där jag kommer få ut en del för det 👌

Men, sen har jag hur mycket smått och gott som helst jag vill bli av med. Är det någon som haft loppis hemma och har det i så fall gått bra? Jag är inte så pepp på att skapa en massa enskilda inlägg på fb, eller säljtrådar. Vill heller inte gärna skicka om jag kan undvika det (dåligt med tid, vill helt enkelt bli av med mycket snabbt och smidigt).
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
811
Senast: Happimess
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
2
Svar
35
· Visningar
1 899
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 338
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 038
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp