Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorgon åker jag till tippen med massa skräp i transporten. Funderar på att ta med grejer till second hand också, byrån som legat ute på annons en månad utan svar kanske lika gärna kan åka nu.

Funderar på att sälja vårt vardagsrumsbord inför flytten. Ett stort bord med 6 stolar vore skönt att slippa flytta det :angel: och borde kunna få en slant för det.
Vet inte hur vi kommer bo, men det lutar åt att det blir en mindre lägenhet, 2a eller 3a (nu bor vi i en 4a).
Hur hade ni gjort?
Om det är skönt att bli av med det - sälj!
 
Hästtransporten såld :up: Pengarna har redan gått åt till att betala veterinär och min nya dator.
Inga spekulanter på sadeln.. Den är nog lite för dyr egentligen. Men jag vill ju inte sälja den till vrakpris heller.

Nu ska vi sälja gräsklippare, vedklyv, trimmer och grill. Helt fel årstid! Men kanske kan vi bli av med det ändå om vi säljer billigt. Det är ju bra skit ändå, utom trimmern som är Meec (julas egna märke). Kanske kan vi få in nån tusenlapp om allt blir sålt.

Har en hel del studentlitteratur jag inte får sålt. Försökt kränga iväg det billigt (under halva nypriset) men ingen nappar. Surt :down:

Annars har vi lyckats göra oss av med rätt mycket prylar nu. Har börjat packa inför flytten (som vi inte vet när den blir av) och passar på att rensa. Maken är inte lika sugen på att göra sig av med grejer tyvärr. Jag hade velat ha ner bokbeståndet till en bokhylla istället för två men han verkar lida av separationsångest till sina gamla pocketböcker han aldrig läst :meh: :cautious:
 
Har fått sålt hästsaker för 1400 kr under helgen :) En bra bit på väg till en sadel för 6000-7000 kr. Ska se om jag kan få 2000-3000kr för den gamla sadeln också när det närmar sig. Känns bra att sakerna kommer till användning för det är inget fel på dom, bara att jag inte använder det.
 
Skriver inte så mkt här, men har ju tänket hela tiden att inte samla på mig grejer. Tycker jag blir bättre på det. På ett sätt är jag sån i grunden, men ibland kan det bli villhöver-köp (men några såna måste man ju få göra också vad vore livet annars?), men skönt utan en massa pryttlar :).
 
Idag insåg jag att en av mina hobbys helt har dött för mig och jag la ut dom sista grejerna till salu. Grejerna jag sparat ifall, kanske, om, jag skulle vilja plocka upp hobbyn igen. Lite underpris men jag vill verkligen bli av med det, förhoppningsvis blir det 5-6' i alla fall. :)
 
Idag insåg jag att en av mina hobbys helt har dött för mig och jag la ut dom sista grejerna till salu. Grejerna jag sparat ifall, kanske, om, jag skulle vilja plocka upp hobbyn igen. Lite underpris men jag vill verkligen bli av med det, förhoppningsvis blir det 5-6' i alla fall. :)
Får jag fråga vilken hobby? Jag är ju en "samlare" av hobbys, och därmed grejer också :angel: kanske kan vara inspirerande så jag gör mig av med nått :cool:
 
Funderade när jag var ute i stallet idag. Jag har ju bara gammelmannen kvar, jag rider inte längre och kör knappt nånting.
Ska jag sälja av alla hästgrejer medan han fortfarande lever? Eller ska jag vänta tills han är borta? Tänker om jag vill köra/rida så är det bra att ha prylarna. Sadeln ligger ute på annons men ingen nappar (förmodligen för gammal sadel till för högt pris :angel: ). Sele och vagn kan jag få nån tusenlapp för.

Sen funderar jag på att sälja hästen jag har ute på foder. Helst vill jag sälja till dem, men de verkar inte så intresserade av att köpa. Kanske om jag säljer billigt. Jag köpte hästen billigt så jag kan sälja henne lika billigt. Bara hon har det bra.

Känns lite vemodigt att avveckla hästeriet..
 
Funderade när jag var ute i stallet idag. Jag har ju bara gammelmannen kvar, jag rider inte längre och kör knappt nånting.
Ska jag sälja av alla hästgrejer medan han fortfarande lever? Eller ska jag vänta tills han är borta? Tänker om jag vill köra/rida så är det bra att ha prylarna. Sadeln ligger ute på annons men ingen nappar (förmodligen för gammal sadel till för högt pris :angel: ). Sele och vagn kan jag få nån tusenlapp för.

Sen funderar jag på att sälja hästen jag har ute på foder. Helst vill jag sälja till dem, men de verkar inte så intresserade av att köpa. Kanske om jag säljer billigt. Jag köpte hästen billigt så jag kan sälja henne lika billigt. Bara hon har det bra.

Känns lite vemodigt att avveckla hästeriet..
Värdet på sakerna är väl bättre om du säljer nu än om några år?
 
Känns lite vemodigt att avveckla hästeriet..
Det ÄR vemodigt att avveckla hästeriet - jag har gjort det och håller nu på att sälja av (nästan) alla hästprylar. Jag har dock spara en del som jag aldrig kommer att kunna sälja :o det är både minnen och "ifallatt" (trots att jag vet att det kommer inte att bli något "ifallatt" något mer... ).

Idag gick några fler hästsaker iväg :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
91 92 93
Svar
1 850
· Visningar
82 118
Senast: Jamtland
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 888
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
102 372
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp