Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ÄR vemodigt att avveckla hästeriet - jag har gjort det och håller nu på att sälja av (nästan) alla hästprylar. Jag har dock spara en del som jag aldrig kommer att kunna sälja :o det är både minnen och "ifallatt" (trots att jag vet att det kommer inte att bli något "ifallatt" något mer... ).

Idag gick några fler hästsaker iväg :up:

Ja det känns jättekonstigt! Speciellt när hästen fortfarande lever. Fast jag tänker att det blir ännu jobbigare när han är borta..
Har fortfarande inte bestämt hur jag ska göra :nailbiting:
 
Ja det känns jättekonstigt! Speciellt när hästen fortfarande lever. Fast jag tänker att det blir ännu jobbigare när han är borta..
Har fortfarande inte bestämt hur jag ska göra :nailbiting:
Nu vet ju inte jag alls varför du avvecklar ditt hästeri, annat än din flytt (har inte hängt med om du redan har talat om :o).
Jag kom till vägs ände pga min eländiga kropp, så jag vet ju att jag inte kommer att kunna ha en egen häst igen :( Men det känns ändå i hjärtat för varje sak som jag säljer av.
 
Nu vet ju inte jag alls varför du avvecklar ditt hästeri, annat än din flytt (har inte hängt med om du redan har talat om :o).
Jag kom till vägs ände pga min eländiga kropp, så jag vet ju att jag inte kommer att kunna ha en egen häst igen :( Men det känns ändå i hjärtat för varje sak som jag säljer av.

Kroppen här med. Ena hästen är ute på foder, den andra är gammal och får gå kvar tills han dör.
Ja, trodde inte det skulle vara så svårt att sälja lite prylar!
 
Ja det känns jättekonstigt! Speciellt när hästen fortfarande lever. Fast jag tänker att det blir ännu jobbigare när han är borta..
Har fortfarande inte bestämt hur jag ska göra :nailbiting:
Jag som gått och dragit på de där hästprylarna i en massa år för att jag kanske någon gång ska ha häst igen, ångrar mig bittert nu. Nu försöker jag sälja, men det går trögt när man inte vet vad som är inne/gångbart, vad saker kostar nu för tiden och inte har några kontakter. Så jag säger att om du inte behöver grejerna - sälj nu.
 
Jag som gått och dragit på de där hästprylarna i en massa år för att jag kanske någon gång ska ha häst igen, ångrar mig bittert nu. Nu försöker jag sälja, men det går trögt när man inte vet vad som är inne/gångbart, vad saker kostar nu för tiden och inte har några kontakter. Så jag säger att om du inte behöver grejerna - sälj nu.

Sadel är ute på annons men det går trögt. Vagnen och selen har jag inte använt på typ ett år så jag borde sälja. Men tänk om..!
Äsch nej, ni har rätt! Det är bättre att sälja. Om jag vill göra nånting kan jag rida barbacka. Fast det är ju kul att köra och hästen älskar det..
 
Idag insåg jag att en av mina hobbys helt har dött för mig och jag la ut dom sista grejerna till salu. Grejerna jag sparat ifall, kanske, om, jag skulle vilja plocka upp hobbyn igen. Lite underpris men jag vill verkligen bli av med det, förhoppningsvis blir det 5-6' i alla fall. :)
Igår blev jag av med rubbet! Har gott om hål att stoppa pengarna i men mest av allt är det skönt att vara av med grejerna. :p
 
Sadel är ute på annons men det går trögt. Vagnen och selen har jag inte använt på typ ett år så jag borde sälja. Men tänk om..!
Äsch nej, ni har rätt! Det är bättre att sälja. Om jag vill göra nånting kan jag rida barbacka. Fast det är ju kul att köra och hästen älskar det..
Funderar också på om jag ska avveckla lite hästprylar. Jag hoppas kunna köpa häst igen, men vad säger att täckena passar nästa häst? Har dock inte så mycket av värde.
 
Funderar också på om jag ska avveckla lite hästprylar. Jag hoppas kunna köpa häst igen, men vad säger att täckena passar nästa häst? Har dock inte så mycket av värde.

Får ta med ett täcke på provridningen och testa :D
Täcken verkar svårsålt.. Försökte skänka bort regntäcken på Facebook men ingen nappade.

Nu har jag bestämt att jag behåller vagnen fram till våren. Har jag inte använt den tills dess säljer jag.
 
Får ta med ett täcke på provridningen och testa :D
Täcken verkar svårsålt.. Försökte skänka bort regntäcken på Facebook men ingen nappade.

Nu har jag bestämt att jag behåller vagnen fram till våren. Har jag inte använt den tills dess säljer jag.
Jag har ett fodrat täcke som inte ens är uppackat... Misstänker dock att 135 täcken inte kommer passa till ett halvblod ;)
 
Kollade min blocketannons nu. 1200 visningar och inte ett enda svar. Borde väl sänka priset på sadeln, men jag vill ju inte skänka bort den.. Hade jag haft plats hade den fått hänga inomhus som prydnad för jag tycker den är väldigt fin.
 
Vad duktiga ni är på att sälja! Vart säljer ni grejerna?
Jag tar bord på loppis här i stan lite då och nu. För 125 kr veckan, så har man ett bord/hylla, märker upp sina saker med pris och bordsnummer, sen sköter det sig själv. Man får ju upp och fylla på/kolla till bordet, men själva försäljningen slipper man :) en gång i veckan får man pengarna man sålt för utbetalt.
Ibland säljer jag på Facebook eller tradera.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
93 94 95
Svar
1 892
· Visningar
83 558
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 896
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
102 642
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp