Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jodå, det finns lådor som är så stora ;) Du kan få hjälp hos dom större fraktbolagen, t.ex DHL, schenker mfl.
Min w-sadel kom från USA och min dressyrsadel från England - så det går :up:

Jag tänker att t.ex tyskar, danskar och engelsmän är intresserade av en bra w-sadel och kan betala :angel::idea:

Har ingen DHL eller Schenker i närheten vad jag vet, ingen som säljer lådor i varje fall.. Hur packar man utan att sadeln blir skadad?
Ska kolla runt lite, det är definitivt ett alternativ.

Ang hästen. Vi har skrivit kontrakt på obestämd tid och de vet att jag vill sälja. Jag får fundera lite till tror jag, det är ett stort steg att ta :o De har första tjing, det fungerar så bra trots att hon är ganska knepig. Och jag köpte hästen billigt så jag kan sälja henne för samma peng. Hon har ju inte blivit yngre direkt.
 
Jag har ju försökt sälja min dressyrsadel i omgångar i snart 3 års tid... Köpte den för 7500, nu har jag den nere på 3500 och ändå ingen som nappar :( känns svårt att bli av med..
 
Okej, har redan fått ett svar. En som ställde femtielva frågor som redan stod svaret i annonsen :banghead: Och nu har hen ändå inte bestämt sig.
Jag borde väntat mig det, men en kort sekund när jag fick meddelandet trodde jag att det skulle bli en snabb affär (för det är ett satans så bra pris på maskinen!)
 
Hörreni, en grej som jag funderat över när det gäller att ha för mycket prylar är porslin (och glas osv)!? Det verkar många ha skåpen knökfulla av?!

Använder ni allt ert porslin? Ifall ni vill ha omväxling, gör ni er av med det gamla först eller inte?
 
Hörreni, en grej som jag funderat över när det gäller att ha för mycket prylar är porslin (och glas osv)!? Det verkar många ha skåpen knökfulla av?!

Använder ni allt ert porslin? Ifall ni vill ha omväxling, gör ni er av med det gamla först eller inte?
Jag har bara en uppsättning tallrikar, alltså 8 st av stora, små och små djupa. Har 4 lite större djupa i samma serie. Glas har jag lite för mycket av, en del "grogglas" som aldrig används. Annars är det kristallskålar och glasskålar jag samlar på mig, men jag använder dom också. Har ett 80 cm brett överskåp till alla dom :o Men, jag använder dom ofta som sagt, till godis, snacks, sallad osv. Senast igår låg mina popcorn i en kristallskål :p
Jag har gamla kaffekoppar med fat också, som nästan aldrig används, men det är kul att spara på, och många säger att det är mycket godare att dricka kaffe ur såna koppar.
 
Hörreni, en grej som jag funderat över när det gäller att ha för mycket prylar är porslin (och glas osv)!? Det verkar många ha skåpen knökfulla av?!

Använder ni allt ert porslin? Ifall ni vill ha omväxling, gör ni er av med det gamla först eller inte?
Byter extremt sällan.
Har ett sätt med extra inköpa stora vanliga tallrikar till. Olika sorters glas för olika ändamål. Älskar mina kaffelatte glas från ikea dom är underbara.
 
Jag har bara en uppsättning tallrikar, alltså 8 st av stora, små och små djupa. Har 4 lite större djupa i samma serie. Glas har jag lite för mycket av, en del "grogglas" som aldrig används. Annars är det kristallskålar och glasskålar jag samlar på mig, men jag använder dom också. Har ett 80 cm brett överskåp till alla dom :o Men, jag använder dom ofta som sagt, till godis, snacks, sallad osv. Senast igår låg mina popcorn i en kristallskål :p
Jag har gamla kaffekoppar med fat också, som nästan aldrig används, men det är kul att spara på, och många säger att det är mycket godare att dricka kaffe ur såna koppar.

Det låter ju som lagom :). Använder man grejerna så kan man ju ha mycket och det gör du ju :)

Jag har inte så mycket porslin själv heller, tycker det är skönt. Men ska nog rensa bort/byta ut ett par grejer jag inte riktigt är kär i eller använder :).
 
Självklart, men då kostar det 500:-.
Jag brukar säga något liknande :D sålde en kaffebryggare för 50kr, väntade hemma i typ 45 min på att dom skulle dyka upp, fick ett meddelande till slut "det är så kallt, kan du leverera?". Absolut. Då får du betala 300kr. (Det handlade om typ 4km,).

Eller så får man frågan och svarar: möt mig exakt där (centralt) imorgon 8.25. och får svar: "kan du inte komma förbi mitt jobb?". Alltså. Aldrig i livet.

Av ovanstående erfarenhet så brukar jag försöka att sälja grejer för minst 100kr. Då tycker jag det brukar bli mindre tjafs.
 
Jag brukar säga något liknande :D sålde en kaffebryggare för 50kr, väntade hemma i typ 45 min på att dom skulle dyka upp, fick ett meddelande till slut "det är så kallt, kan du leverera?". Absolut. Då får du betala 300kr. (Det handlade om typ 4km,).

Eller så får man frågan och svarar: möt mig exakt där (centralt) imorgon 8.25. och får svar: "kan du inte komma förbi mitt jobb?". Alltså. Aldrig i livet.

Av ovanstående erfarenhet så brukar jag försöka att sälja grejer för minst 100kr. Då tycker jag det brukar bli mindre tjafs.
Fattar inte ens vad det är för folk som försöker få hemleverans? Gratis dessutom? Nä usch skäms på de som gör så.

En enda gång har jag känt tvärtom, en man köpte våra sex stolar till matbordet när vi flyttade. Sen BAR han de sex och tog de på bussen/spårvagnen hem. Där kände jag att fan kunde kanske kört honom hem med vår bil..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
92 93 94
Svar
1 868
· Visningar
82 515
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 889
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
102 433
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp