Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller så med!! Tycker det är sorgligt att ha "fin-saker" som används typ en gång om året... sen visst ibland vill man fira och ha lite finare, men det kan man ju ändå!
När man har det lite "finare" tycker jag ändå inte att det är porslinet som gör det så att säga utan att man faktiskt har en (struken) duk, fina servetter och kanske någon dekoration på bordet. Då ser det festligt ut även med den billigaste servis.

I helgen tog jag tag i en 2-pack flyttlådor från ikea som stått lutade mot min vardagsrumsvägg sedan i somras. Jag vet inte varför men jag hade fått för mig att de var så krångliga att vika ihop så jag har skjutit på det? Var plättlätt när jag väl provade. Nu står de tillfälligt på köksbordet, en för brännbart och en för el/metall. Redan hunnit med att lägga i ca 5 skärbrädor, 1 ljuslykta och en klocka, mer kommer det bli.

Jag städade städskåpet igår också.. Jag har TRETTIOTVÅ (32!!!) disksvampar på lager.. Jag använder knappt disksvampar? går kanske en om året på sin höjd? vad gör man? känns ju skitdumt att kasta men jag vet liksom inte.. börja okynnesanvända? :D
 
När man har det lite "finare" tycker jag ändå inte att det är porslinet som gör det så att säga utan att man faktiskt har en (struken) duk, fina servetter och kanske någon dekoration på bordet. Då ser det festligt ut även med den billigaste servis.

I helgen tog jag tag i en 2-pack flyttlådor från ikea som stått lutade mot min vardagsrumsvägg sedan i somras. Jag vet inte varför men jag hade fått för mig att de var så krångliga att vika ihop så jag har skjutit på det? Var plättlätt när jag väl provade. Nu står de tillfälligt på köksbordet, en för brännbart och en för el/metall. Redan hunnit med att lägga i ca 5 skärbrädor, 1 ljuslykta och en klocka, mer kommer det bli.

Jag städade städskåpet igår också.. Jag har TRETTIOTVÅ (32!!!) disksvampar på lager.. Jag använder knappt disksvampar? går kanske en om året på sin höjd? vad gör man? känns ju skitdumt att kasta men jag vet liksom inte.. börja okynnesanvända? :D
Ge dom till en kompis när dom kommer på besök :)
 
Ge dom till en kompis när dom kommer på besök :)
Jag har tyvärr knappt några vänner, träffar någon varannan månad kanske.

Jag har frågat familjen men de var inte intresserade. Just nu är de iaf tillbaka i städskåpet men lite mer.. organiserat nu, de får ligga där ett tag då de inte direkt är ivägen. Kan ta tag i annat så länge :)
 
Det tog några dagar, men nu är klänningarna ute på annons. Får väl se om jag får dem sålda. Tror inte det om jag ska vara ärlig.
Har annonser på Tradera för 310 kr om allt blir sålt. Vore ju trevligt om det blev det. Håller utkik efter loppisar i närheten, kanske kan man sälja nånting där med. Det kommer väl igång till sommaren. Synd att vi skickade iväg klädställningarna, de hade varit användbara på en loppis.
 
Köpte ett litet satsbord tills när jag ska plugga. Så hyvade iväg en annan sak åkte ut. För billig för att sälja å för hårig för att skänka bort. Inge material som är lätt att få bort perser hår från.
 
I över en månad har jag haft kartonger ståendes överallt, i både kök och resten av lägenheten efter flytt.
Igår fick jag äntligen hjälp med att flytta ut flertalet innehållandes utrensade kläder mm. till förrådet. Tanken är att det ska bli något projekt av dom inom den närmsta framtiden, annars får dom flytta vidare därifrån till lämplig inlämning.

Var även mycket skräp som fick sig en tur till återvinningen.

Nu återstår det att börja rensa bland resten av prylarna för och se vad som ska vara kvar. Vet inte hur många ljusstakar i olika varianter jag äger. Jag som inte ens är förtjust i levande ljus. Tyvärr brukar dom föröka sig kring jul och födelsedag i form av presenter...
 
Sålt en klänning, en kattmatskål och ytterligare ett symönster. Sakta men säkert.
Funderar på att starta en dröm i Dreamsappen där jag bara sätter in sånt jag sålt. Just nu sätter jag pengarna i lite olika drömmar, men tänker att det vore kul att se hur mycket jag säljer för. Fast nu vet jag inte riktigt vad jag ska sälja mer :o Börjar få slut på säljbara prylar.

Har haft några som hört av sig på projektorn men ingen har slagit till. De är osäkra på brinntiden på lampan förstås, och jag vet inte hur man kollar den..
Har eventuellt köpare på soffan också. Vår nya soffa kommer den 21 mars så om vi får den gamla såld får vi klara oss utan soffa ett tag. Sitta på kuddar på golvet :D
 
Igår städade jag mitt förråd, så skönt att där är fint nu!
Det blev en stor kasse loppis-saker som fick flytta till mamma i väntan på vårens loppisar. :)
Har också gett tre blomkrukor till mamma plus att de fått tbx tre termosar och två ljusstakar som jag lånat, men inte använt.
 
Hjälp! Det är en som vill köpa min sadel på öppet köp.
Jag är skeptisk, känns som att mycket kan gå fel.. Hen bor i andra änden av landet så jag måste skicka.
Hur ska jag göra? Vill ju bli av med sadeln (eller egentligen inte men jag använder den ju inte..).
 
Hjälp! Det är en som vill köpa min sadel på öppet köp.
Jag är skeptisk, känns som att mycket kan gå fel.. Hen bor i andra änden av landet så jag måste skicka.
Hur ska jag göra? Vill ju bli av med sadeln (eller egentligen inte men jag använder den ju inte..).
Blocketpaketet kan fungera? Men jag skulle personligen inte sälja något alls på öppet köp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
93 94 95
Svar
1 880
· Visningar
83 231
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 896
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
102 580
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp