Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äsch nu blev det ingen sadelaffär. Hade hoppats hen skulle ta den ändå utan öppet köp en hel vecka. Men icke. Så de får hänga ett tag till.
Så var det selen och vagnen. Brottas fortfarande med mig själv om jag kommer använda det nåt mer...
 
Äsch nu blev det ingen sadelaffär. Hade hoppats hen skulle ta den ändå utan öppet köp en hel vecka. Men icke. Så de får hänga ett tag till.
Så var det selen och vagnen. Brottas fortfarande med mig själv om jag kommer använda det nåt mer...
Skulle det funka om du sätter en sorts deadline för dig själv om du har möjlighet? I stil med "inom två veckor måste jag ha använt detta minst en gång annars måste jag sälja". Jag tänker att om intresset fortfarande finns där och du vill fortsätta så borde det inte vara någon match. Så kanske ett litet ultimatum på dig själv för att kolla av om du fortfarande tycker det är roligt eller ej? :)
 
Skulle det funka om du sätter en sorts deadline för dig själv om du har möjlighet? I stil med "inom två veckor måste jag ha använt detta minst en gång annars måste jag sälja". Jag tänker att om intresset fortfarande finns där och du vill fortsätta så borde det inte vara någon match. Så kanske ett litet ultimatum på dig själv för att kolla av om du fortfarande tycker det är roligt eller ej? :)

Ja, jag har satt en sån "gräns" att om jag inte använt vagnen under våren (väldigt diffust) så säljer jag. Jag har helt tappat intresset tyvärr.. Jag älskar min ponny men nu känns det mest som att jag väntar på att han ska gå bort (:cry:)
 
Ja, jag har satt en sån "gräns" att om jag inte använt vagnen under våren (väldigt diffust) så säljer jag. Jag har helt tappat intresset tyvärr.. Jag älskar min ponny men nu känns det mest som att jag väntar på att han ska gå bort (:cry:)
Om det är så så tycker jag nog att du ska sälja. Ibland kan det kännas lättare efteråt också då såna grejer man har kvar gärna kan ge ett gnagande samvete.

Ponnyn är ju kvar, och skulle du i framtiden medan ponnyn lever få ett sug efter att köra så går det säkert att lösa på något vis även om du inte har din egen vagn kvar :)
 
Den som var intresserad av sadeln ger sig inte. Nu tycker hen att om jag skickar med Blocketpaket är det lugna puckar. Jag vet inte jag.. Samtidigt vill jag ju bli av med sadeln. Suck beslutsångest.

Har i varje fall bestämt att behålla vagnen ett tag till. Har jag inte använt den innan juli säljer jag.
 
Den som var intresserad av sadeln ger sig inte. Nu tycker hen att om jag skickar med Blocketpaket är det lugna puckar. Jag vet inte jag.. Samtidigt vill jag ju bli av med sadeln. Suck beslutsångest.

Har i varje fall bestämt att behålla vagnen ett tag till. Har jag inte använt den innan juli säljer jag.
Jag vet inte hur underprisad sadeln redan är men skulle du kunna tänka dig att dra av 10% på priset som ett sista erbjudande om du ändå vill bli av med det? Jag hade verkligen inte skickat iväg den på öppet köp, känns som att det är upplagt för problem bara.
 
Jag vet inte hur underprisad sadeln redan är men skulle du kunna tänka dig att dra av 10% på priset som ett sista erbjudande om du ändå vill bli av med det? Jag hade verkligen inte skickat iväg den på öppet köp, känns som att det är upplagt för problem bara.

4000 under värderingen så rätt rejält underpris. Har dessutom ute den med en massa tillbehör. Fast ska jag skicka den behåller jag nog padarna, de är lite stora att skicka..
Får nog fundera lite. Den är svårsåld, ovanlig modell, så kanske det är lika bra att chansa..
 
Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt, skänkt iväg, lämnat iväg, kastat? :)
Borde själv försöka ta tag i det där.
Har fortfarande kvar en massa hästprylar efter jag fick ta bort hästen, saker jag inte har någon direkt användning av.

Skulle även behöva rensa i förrådet, men båda känns som ett berg att bestiga. Ska nog lyckas få tummen ur och börja ta tag i det. 🙈🙄
 
Jag tröttnade totalt på att ha saker i lägenheten som inte går in förrådet och ville hitta saker därinne så drog i veckan igång en storrensning. Redan hunnit ge bort saker och ska imorgon äntligen förbi second hand för att lämna in ca 1,5-2 kartonger! Är så glad över det :) Det har verkligen irriterat mig länge och nu har jag hamnat i rensningmode, kan inte sluta... Haha.
 
Jag tröttnade totalt på att ha saker i lägenheten som inte går in förrådet och ville hitta saker därinne så drog i veckan igång en storrensning. Redan hunnit ge bort saker och ska imorgon äntligen förbi second hand för att lämna in ca 1,5-2 kartonger! Är så glad över det :) Det har verkligen irriterat mig länge och nu har jag hamnat i rensningmode, kan inte sluta... Haha.

Åh, så skönt det låter! Jag har också rensat lite idag, skönt! Men finns mer att ta av... Vart kommer alla grejer ifrån?!?

Jag har bestämt att jag i fortsättningen ska avsäga mig alla former av grejer i present/julklapp iaf och ist bara önska mig ett besök på restaurang/fik. :) Roligt och något jag sällan unnar mig själv och man slipper grejer :).
 
Rensat ut kok/bakböcker ikväll. Vem försöker jag lura liksom... Använder i princip bara recept som jag hittar på nätet:o:D
 
Tror jag ska ge mig på förrådet i eftermiddag. Och min tygsamling. Där finns nog en hel del som skulle kunna åka på återvinning/-användning. Måste göra plats i förrådet för en bäddmadrass till nya bäddsoffan så där ska rensas! Eller kanske mest organiseras. Just nu ligger allting inkastat huller om buller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
92 93 94
Svar
1 868
· Visningar
82 505
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 889
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
102 428
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp