Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fyllde bilen och slängde massa saker som legat och skräpat i typ 6-7 år :o Så skönt!! Finns hur mycket grejer som helst kvar, men numera kommer jag in i förrådet och det underlättar för framtida röjningar :banana:
Härligt!

Jag har två förråd till min lägenhet. Det ena är lite större men är halvjobbigt att ta sig till, ett annat hus, typ 4 dörrar in och sen in i ett skyddsrum osv. Ett mindre förråd är en trappa ner från mig, men det är verkligen storlek utedass, säkert lite mindre. Verkligen ett bås. Där har det varit staplat från golv till tak kan jag säga..

Dock lite bättre nu! Ligger kvar lite skitsaker som en stor matta och en kasse med plastblommor men de får ligga ett par veckor till då vi har grovsopshämtning här. Slänger iväg de då med ett gäng gamla stolar som belamrar det större förrådet.
 
Jag har äntligen fått tummen ur och smörjt och putsat upp min Stübben-sadel, samt tagit foton på den. Nu ska den bara läggas upp på annons så hoppas jag att den säljs snart. Annars har jag rensat ut bra bland hästgrejerna och styrt upp sadelkammaren vilket jag är stolt över.
 
Nu har jag äntligen blivit klar med min rensning av förrådet, bar just ut de sista grejerna som ska stanna. Finns lite finlir kvar men nu kan man iaf gå in där och jag har betydligt bättre koll på innehållet :D Fått bortrensat en hel del som jag faktiskt inte behöver och även om vissa av dessa saker inte rent fysiskt har åkt än så är det SÅÅÅ SKÖNT! Fick även ut en jättekartong i förrådet som inte tidigare gått att få in så har numera mer golvyta :D

Nu är det bara att fortsätta styra upp inne i lägenheten :)
 
Jag har en dressyr sadel och en western sadel (circle Y) som jag skulle behova salja ... och en barn sadel. Men jag maste ju ocksa putsa upp dem :cautious: Nar nu mitt "aka runt landet och leka med hundar" konto ar slut kan det ju vara bra tid att se om jag kan fa andan ur vagnen och gora det. Jag behover mer "lek pengar".

Hanger jag har kanske jag far inspiration ... ni ar sa himla duktiga
 
Påskhelgen har inte varit speciellt produktiv. Inte mått superbra och inte orkat ta tag i något riktigt.

Mitt kök är rätt gammalt och jag har inte såna fiffiga utdragslådor utan vanliga skåp. Väldigt jobbigt på de nedre hyllorna. I botten av ett skåp ligger "ugnsformar" och brickor där flera grejer plötsligt rasade ut för ett par dagar sedan och sedan inte gick att få in utan att det halkade ut. Blev ordentligt förbannad och rev ut allt. Hittade grejer där jag inte visste att jag ens ägde.

En stor typ.. sil? Platt, kanske 30 cm i diameter, väldigt finmaskig i metall. Har något svagt minne av att jag haft den till att göra hårt tunnbröd mjukt över ånga för att sedan kunna forma det. Den fick hamna i återvinningslådan ihop med två brickor, en ugnsform där teflonet börjat släppa och en sån liden plastgrej man har för att göra bacon i micron? Tror jag fått den i present någon gång för väldigt länge sedan..

Orken är som bortblåst för tillfället men jag ser fram emot söndag nästa vecka. Vi har grovsopshämtning här vecka 19 så jag har iaf 6 stolar, 2 hyllor och en stor matta som ska bäras ut. Ska bli skönt att bli av med!
 
Garderobsrensning såhär en söndagsmorgon. Det blev tre fulla kassar med kläder.
IMG_20190428_094025.jpg
Och då har jag bara rensat en garderob. Jag har för mycket kläder!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
92 93 94
Svar
1 878
· Visningar
83 214
Senast: Trott
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 896
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
102 565
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp