Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sänkte priset på min sadel. Nu nästan skänker jag bort den.. Men vad hjälper det om ingen nappar.
Ska nog sälja vagnen med. Tror jag. Äsch så svårt att bestämma sig!
Ska rensa bland hästsakerna i veckan och ser vad jag kan sätta ut på annons. Kanske kan jag få in någon krona.
 
Sänkte priset på min sadel. Nu nästan skänker jag bort den.. Men vad hjälper det om ingen nappar.
Ska nog sälja vagnen med. Tror jag. Äsch så svårt att bestämma sig!
Ska rensa bland hästsakerna i veckan och ser vad jag kan sätta ut på annons. Kanske kan jag få in någon krona.
Du kan inte sälja sadeln via någon förmedlare?
 
Gick igenom lilla förrådet igår. Längst ner under alla andra kartonger stod en stor låda som innehållit min dammsugare.. den var TOM. Osäker på varför den stod där och bokstavligt talat förvarade luft.. :meh:

Jag insåg att innan jag började rena för några månader sedan så har jag nog aldrig riktigt kastat något utan det har liksom flyttat till förrådet. Merparten av lådorna är också sådant som är kvar sedan jag flyttade hemifrån, orört sedan dess.

Känns verkligen skönt att göra detta. Jag vill ju flytta också och det känns liksom bra att börja "förstäda" inför flytt. När jag väl skaffar nytt boende vill jag inte att en enda pryl ska komma dit med enda syfte att liksom.. förvaras?
 
Känns verkligen skönt att göra detta. Jag vill ju flytta också och det känns liksom bra att börja "förstäda" inför flytt. När jag väl skaffar nytt boende vill jag inte att en enda pryl ska komma dit med enda syfte att liksom.. förvaras?

Det här skriver jag under på! Vi rensade innan flytt och det var så skönt.
Nu har vi visserligen mer grejer att rensa ut men det värsta är borta.
 
Gick igenom lilla förrådet igår. Längst ner under alla andra kartonger stod en stor låda som innehållit min dammsugare.. den var TOM. Osäker på varför den stod där och bokstavligt talat förvarade luft.. :meh:

Jag insåg att innan jag började rena för några månader sedan så har jag nog aldrig riktigt kastat något utan det har liksom flyttat till förrådet. Merparten av lådorna är också sådant som är kvar sedan jag flyttade hemifrån, orört sedan dess.

Känns verkligen skönt att göra detta. Jag vill ju flytta också och det känns liksom bra att börja "förstäda" inför flytt. När jag väl skaffar nytt boende vill jag inte att en enda pryl ska komma dit med enda syfte att liksom.. förvaras?

Jag slängde hur många kartonger som helst. Körde med devisen att hade jag inte använt det på ett år så åkte det. Det jag var soöker på sparade jag sen gjorde jag ett röjande några månader efter var det fortfarande oanvänt så åkte det. Försöker få sambon att göra samma vilket är jättesvårt för honom. Han är lite av en samlare fast han vill inte erkänna det själv.

Vet nte hur många ggr jag åkt till återvinningen med hans bra-att-ha-grejer än har inte saknat något.
 
Senast ändrad:
I helgen har det hänt lite. Rensat bort mycket björkved från trädgården.
Sålt en gammal hundbur som inte användes
Skänkt bort 2 badkar som fanns ute vid stallet som vi inte använde och var i ganska dåligt skick.
Skänkt bort ca 15st europallar
Rensat ut och organiserat bland vår slit och släng låda i köket. Skämtar inte med att jag slängde ca 50st pennor och har minst 30 kvar.

Har inte tillgång till någon kärra men samlat ihop saker som ska till återvinningen.
 
Det här skriver jag under på! Vi rensade innan flytt och det var så skönt.
Nu har vi visserligen mer grejer att rensa ut men det värsta är borta.
Det värsta är att jag kom på direkt att ett par saker ändå kommer få just förvaras på det viset..

Mitt vardagsporslin består av två serviser jag fått när jag var liten/under uppväxten. Det är en matservis och en kaffeservis. Till dessa finns typ en stor soppskål, tekanna, minst två såssnipor och säkert något mer. Dessa kommer troligtvis aldrig användas men eftersom de hör ihop med en komplett servis vill jag faktiskt inte slänga/sälja. Ifall jag någon dag skulle vilka bli av med servisen av någon anledning så känns det bättre att den är komplett.

Det är ju en tämligen liten sak som inte tar så stor plats men det stör mig ändå..

Jag trodde för övrigt att jag redan renast alla textil jag hade med 2-3 säckar från lägenheten. Från förrådet har jag nu lyckats få fram 3 säckar till och då finns det ändå lite kvar jag ställer mig osäker till. Jag har (hade!) filtar till förbannelse..
 
Inte sålt just nått på ett tag, bara 3 trikåtyger (men det var två bitar på 3 m var så det skapades ju plats åtminstone!). Fick dock iväg en massa sopsäckar med brännbart till tippen här om veckan, 5 st har legat på balkongen ett längre tag, en i källaren och en i syrummet. Tog med kassen med "deponi" också, en elgrill som glömdes ute förrförra vintern och lite metallgrejer och trasiga kablar. :)
 
Inte sålt just nått på ett tag, bara 3 trikåtyger (men det var två bitar på 3 m var så det skapades ju plats åtminstone!). Fick dock iväg en massa sopsäckar med brännbart till tippen här om veckan, 5 st har legat på balkongen ett längre tag, en i källaren och en i syrummet. Tog med kassen med "deponi" också, en elgrill som glömdes ute förrförra vintern och lite metallgrejer och trasiga kablar. :)
Det är också så skönt tycker jag, när man gör ett rensningsrejs till tippen.
Jag har en hel massa saker som är ihopsamlade under vintern och ska iväg så fort släpvagnen är besiktigad.
 
Det är också så skönt tycker jag, när man gör ett rensningsrejs till tippen.
Jag har en hel massa saker som är ihopsamlade under vintern och ska iväg så fort släpvagnen är besiktigad.
Ja, det är skönt att bli av med sånt. Tippen jag åker till har så knepiga öppettider, tis & tors 13-18, mån, ons fre 9-13. Så det är svårt att få det att passa att åka dit, därför har det blivit ståendes :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
83 84 85
Svar
1 686
· Visningar
75 998
Senast: Ramona
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 818
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
101 887
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp