Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste ha bättre förvaring för småpryttlar typ skokräm, klädöverdrag, tomma galgar etc samt mina skärp, scarves och handskar. Funderar på att ha ngn typ av byrå i hallen. Hur förvarar ni andra sånt?

Jag har inte riktigt plats i garderoberna där det kanske egentligen (enligt min logik) borde förvaras. Ju mer jag tänker på det ju fler grejor är det jag skulle vilja ha in i en och samma förvaringsmöbel.
 
Sänkt priset på sadeln. Nu är det väldigt lågt.. Den var mycket mer svårsåld än jag trodde!
Harry en intresserad på vagnen också. Men som vanligt vill de ha femtielva olika mått först. Suck!
 
Inspirerades av min bror igår. Min bror och h ans sambo tog hjälp och körde 2 lass till tippen med den stora kärran samt slängde ut massor till en billig peng till försäljning. (visst några av grejerna hade varit bra att spara/sälja hann roffa åt mig 2st stora vattenkannor till stallet)

Jag har nu rensat ut bland alla krukor och det blev totalt 20st som kommer åka till second hand. Inga fel på krukorna alls men inte värt att sälja. 2 hyllplan nere i källaren är nu iordning. Idag kommer jag gå igenom 2 hyllplan till. Tänkte att jag tar det pö om pö.

2 st höga ljuslyktor har jag fått sålt och ska inom kort lägga ut lite lampor samt mattor till försäljning. De står bara ihoprullade i källaren och kommer inte att användas.

Jag gillar att rensa, sambon not so much. Alla ytor jag frigör börjar han fylla upp med grejer. Jag hade fått upp allt i hyllor mm i källaren men nu kan jag knappt komma fram pga av att sambon tycker det är så bra förvaring för sina mc/cross grejer så nu kommer jag inte fram igen :(
 
Försöker sälja en porta potti med kem för 200 spänn. Hopplöst!
Så den får väl stå kvar i förrådet. Vi vill inte ha den i husbilen.
 
Rensade ut i min garderob igår. En halv sopsäck som ska til second hand. Vissa grejer/klänningar hade jag kunnat sälja men jag vill faktiskt bara bli av med det nu.

Idag kommer det dessutom en snäll människa som köpt alla tegelpannor som ligger kvar. Helt nya (ok 3 år gamla) ligger fortfarande på pall obruten förpackning. Såååå gött att bli av med det :D
 
Skulle den fungera att ha i en båt? :D

Antagligen. Det är en helt vanlig porta potti :D
IMG_20190630_173405.jpg
 
Jaha, nu har vi ett cafébord över också. Försökte ge det till brorsan men han behövde ett hopfällbart han också. Jaja, det går väl använda som planeringsbord eller nåt.
 
Blev av med toan. Heja! Blev av med bordet. Dubbelt heja!
Nu är det bara den där sadeln kvar. Fattar inte varför den skulle vara så svårsåld! Måste ju finnas fler med breda hästar.. Suck. Tror jag ska börja sälja av alla tillbehör separat, för att bli av med dem. Just nu ligger de i vårt förråd under trappan. Det är rätt fullt där :angel:

Jag ska putsa av selen och lägga ut den på annons också. Drar mig för att putsa, det är inte min favoritsyssla direkt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
83 84 85
Svar
1 686
· Visningar
75 977
Senast: Ramona
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 818
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
101 880
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp