Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det är skönt att bli av med sånt. Tippen jag åker till har så knepiga öppettider, tis & tors 13-18, mån, ons fre 9-13. Så det är svårt att få det att passa att åka dit, därför har det blivit ståendes :)
Samma här, hos oss är det öppet endast på tisdagar 13-19 :crazy:
Nu i sommar kommer det att bli öppet på lördagar på fm också (dom måste ju måna om sommargästerna...).
Tur (eller inte!) att vi har utrymmen att lagra i ;)
 
Jippie! Har sålt 5 mönster på tradera :up: Visst, jag har 10 stycken kvar men det är 5 h kvar på auktionerna. Jag har dessutom hållt mig från att köpa nya. Eller ja, maken beställde lite nytt så jag köpte ett pdf mönster till honom. Det gills inte :p

Gav bort en stor kasse kläder (nysydda, så mitt tyglager minskade drastiskt) till syrran.
Fick en inofficiell förfrågan om tshirt i magiskt tyg till vuxen. Vi får väl se.
 
Har en kompis vars barnbarn har börjat gilla att sy. Farmor, erfaren på området, hjälper henne.
Jag samlade ihop en del stuvar jag hade och gav till tösen som blev jätteglad.
Känns bra.
Det finns mer stuvar här när dessa har blivit annat än stuvar, så få se hur länge intresset håller.
Kul med en (12-13?åring) som vill sy.
 
Inspirerande att läsa att ni säljer och rensar bort grejer!

Här hos mig har det på sistone tillkommit fler grejer än vad som rensats bort tyvärr ^^.

Fast jag har också insett att jag faktiskt inte har så mycket onödiga grejer kvar!! Kors i taket!

Min lillebror ska stå på loppis och sälja den 25/5 så jag har rensat hemma med det i åtanke, men det verkar faktiskt bara bli lite kläder och så tre assietter (vilket är bra då jag köpte en ny på loppis nyss - en it 3 ut är väl bra? :) ) och fem glas jag tröttnat på. Men det är typ det! Jag måste ju nästan lyckats med att bara ha saker jag använder?! Wohoo, det borde ju firas!
 
Har förberett mig mentalt hela förra veckan för att bära ut alla stolar som stod i mitt stora förråd, döm om min förvåning när jag öppnar dörren och där förvisso är fullt med grejer men.. inga stolar? mindes då med en gån att jag fick hjälp av pappa för drygt ett halvår sedan att köra dem till tippen, fattar inte att jag glömt det.

Hade iaf lite andra grejer att ställa ut till grovsopshämtningen. 2 vippstolar, 2 lampskärmar, ett underskåp till handfatet, några gardinstänger, 2 säckar textil, en stor matta och ett gäng med plastblommor. Känns skönt att det är lite färre grejer!
 
Fick tid att röja lite i går och idag vilket resulterat i att jag tömt en hel trådback (sån där ställning med 4 korgar i, ni vet) med kläder :banana:
En påse till kompisens dotter att titta på om hon vill ha något, en påse till Ria och en stor kasse till återvinningen. Känner mig mycket nöjd :up:

Trådbacken har jag burit ut i sadelkammaren, där ska den få bli en snyggare lagring av tyger. Sadelkammaren håller sakta men säkert på att byta skepnad till ett sy och pysselrum :love: (ska bara få lite, läs mycket!, hästsaker sålda/skänkta så att det blir tomt någon gång :crazy: )
 
Inspirerande att läsa att ni säljer och rensar bort grejer!

Här hos mig har det på sistone tillkommit fler grejer än vad som rensats bort tyvärr ^^.

Fast jag har också insett att jag faktiskt inte har så mycket onödiga grejer kvar!! Kors i taket!

Min lillebror ska stå på loppis och sälja den 25/5 så jag har rensat hemma med det i åtanke, men det verkar faktiskt bara bli lite kläder och så tre assietter (vilket är bra då jag köpte en ny på loppis nyss - en it 3 ut är väl bra? :) ) och fem glas jag tröttnat på. Men det är typ det! Jag måste ju nästan lyckats med att bara ha saker jag använder?! Wohoo, det borde ju firas!


Åh, så skönt! Nu var min lillebror just här och hämtade mina loppisprylar! Liite fler saker tillkom, men inte så mycket. Hoppas det blir sålt!

Han hämtade även gammal målarfärg och spackel som stått och dammat i förrådet, skönt!
 
Nu har vagnen 250 visningar på Blocket och ingen hört av sig.
Sadeln har över 700 och ingen seriöst intresserad hört av sig.

Ska jag sänka priset ännu mer?
 
Var förbi tippen igår med två säckar textil samt en flyttlåda full med blandat skit. Nu står det bara en låda kvar hemma på köksbordet med bara ett fåtal saker i. Tror jag kommit till den punkten snart att den enda rensning jag har kvar är att gå igenom sådant jag redan gått igenom en gång för att se om jag kan tänka mig att släppa taget om fler grejer.

Men alltså jag trodde verkligen inte att jag hade såhär mycket textil? Både i garderoben, "linneskåpet" samt förrådet. Har tappat räkningen på antalet säckar nu. Har slängt säkert fem gånger så mycket kläder som jag har kvar och fattar inte hur jag kunnat sparat så mycket filtar? Undrar hur många meter tyg det rör sig om totalt..
 
Urk, vill inte tänka på det! Hade fasen varit miljonär känns det som :cautious:
Nej jag tror inte det är bra för psyket att tänka för mycket på det. Istället får man tänka att hade man glädje av det då så var det ändå på ett vis pengar väl spenderade :) men visst susar tanken förbi i huvudet då och då när man rensar..
 
Det var jobbigare än jag räknat med att rensa bland hästsakerna. Trodde inte jag var så blödig men det är skitsvårt att göra sig av med vissa grejer!
Dessutom måste jag putsa allt läder.. Det tar emot. Rejält.
 
Haha, kan väl inte påstå att det gick så himla bra på loppisen för mig direkt, sålde för ca 35:-. Fast gick bättre för min bror iaf, 1500:- ca :).

Nu funderar jag på om man kan bli av med en grej till, den här som inte används längre, kastar man den eller ska man lämna tbx den till banken?
 

Bifogade filer

  • 15590417969343863011013205546931.jpg
    15590417969343863011013205546931.jpg
    171 KB · Visningar: 7
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
92 93 94
Svar
1 868
· Visningar
82 502
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 889
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
102 427
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp