Allmänt svammel från min facebook ingen behöver läsa

jag vill bara ha det samlat nånstans, utan att behöva sitta och bläddra i facebookflödet.
Idag är det köksregionen som ska få en genomkörare. En säck för kasserad elektronik (får väl stå på uteplatsen tills nån kan köra iväg den om jag inte ska vänta till bättre väder och permobilföre till och från Mellringe) och en för annat
AT kommer vid halv två.. får se, vad som sägs.
Ps. Jag har inte skrutit om min fina nya kaffebryggare... Gott kaffe, men hett... hetare än... så kaffet räcker en stund.
😃

Vi får se vad det blir för vinylbild till kvällen...

När kokvrån redan är trång, med bord stolar, sopsäckar och en katt ska vara med och äta knaprisarna som är uppsopade från golvet och kastade i sopsäck i stället för de knaprisarna jag nyss hällt upp fint i skål på hennes matplats...
Jag tar påtår, innan jag ger mig på disken.

Status Quo....

AT: du har gått ner i vikt, jag beställer en Etac modell mindre... så blir det bra.

(Jag kan fortfarande inte fälla i sär och ihop den själv. Jag har fortfarande svårt att använda den ensam.) Mer lättanvänd rullstol, får man bara om man sitter i rullstol hela tiden. - Jag vet inte vad det räknas som, när jag sitter på min arbetsstol hemma och sparkar mig runt i lägenheten om dagarna. Rullatorn används när jag är hos mor och far. I övrigt använder jag Elrullstolen, som permobilen räknas som enligt AT... när alla andra idag säger scooter och elmoped...

Jag kanske får ny arbetsstol, då armstöd och sits är slitna och höj- sänkmekanismen inte funkar längre, trots laddning.

Herre jösses... på tredje försöket fick jag ett arbetsgivarintyg från Gunborg och Lennart Karlssons stiftelse... Men jag vet inte om det räknas som godkänt av arbetslöshetskassan, så jag skickade med ett följebrev, där jag bad Unionen kontakta Gunborg och Lennart Karlssons stiftelse, vid frågor.

Själv tycker jag det ser underligt ut att jag varit frånvarande 2022... Frånvarande. Jag blev hemskickad med bibehållen lön 12 månader. Men särskilt frånvarande vet jag inte om jag varit. Jag har varit ganska närvarande så vitt jag vet, även om jag inte varit på arbetsplatsen. Jaja, kommer frågor... får jag väl bifoga min fina uppsägning om uppgsagd pga arbetsbrist och hemförlovad med lön under uppsägningen, eller vad det stod. Jag höll i papperet igår, när jag sorterade i skrivbordet i sovrummet.

Jag hoppas att jag kan få pengarna nån gång i framtiden. För det här börjar bli jobbigt... Men jag vill inte vara gnällig, otrevlig eller till besvär. Utan jag väntar snällt, trasslar ut i kokvrån och sätter en matbrödsdeg. Slut på bröd...

Undrar om jag ska göra några chokladmuffins också, bara för att... Vi får se om orken räcker...
Just nu är jag vissnare än vissnast av att hur man än styr o ställer, blir man stående och stampar på samma plats.

Minnie äter som en häst, både våtmat och torrfoder. Jag har inte orkat dra upp till bra zoo igen än. Vi får se om jag kravlat mig ur formsvackan tills i morgon.
 

Vad drygt med rullstolarna! Jag tror jag bor i annan region så att jag fått en aktivitetsrullstol (dvs lätt) hjälper inte dig, men jag har också en vän som jag troor tillhör din region som fick en likadan trots att hon ”bara” använder den ute. Det är sådan sjuk skillnad på denna och den klumpiga transportrullstolen jag hade innan.

Hoppas allt löser sig!
 
Vad drygt med rullstolarna! Jag tror jag bor i annan region så att jag fått en aktivitetsrullstol (dvs lätt) hjälper inte dig, men jag har också en vän som jag troor tillhör din region som fick en likadan trots att hon ”bara” använder den ute. Det är sådan sjuk skillnad på denna och den klumpiga transportrullstolen jag hade innan.

Hoppas allt löser sig!
Jag ska ta upp det på rehab igen och sen är det nog så, att jag får byta arbetsterapeut. Eftersom hon anser annat än rehab och mig... och har gjort i alla år... Men jag har försökt vara snäll och acceptera, för de är ju utbildade och bör veta vilka behov som finns. Men nu ÄR jag faktiskt jävligt mycket sämre i kroppen än förr. Så man tycker att hon borde se detsamma som USÖ...
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp