Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 270
  • Visningar Visningar 5 976

Nixehen

Trådstartare
Ny tråd då den gamla är full! 🙌🏻

IMG_4482.webp

Fick sålt en koppellampa till så jag tror att alla är sålda nu, men är inte säker för det var ett helt gäng jag hade och jag minns inte om jag la ut alla.

Jag har gjort klart mitt näst sista skärp så nu är det dags att inventera nitförrådet igen inför det sista skärpet. Jag tror att det är några sorter som är för få för att jag ska ha någon nytta av dem och den säljaren ”missade” en påse nitar i båda beställningarna jag gjorde så jag känner inte för att beställa därifrån igen trots bra nitar till bra pris 😒 Så där kommer det att bli flera fack tomma både för att de rensas ut och för att resten förhoppningsvis kommer att användas.

Mina gamla pengar ligger nu på 15kr med tre bud lagda. Det är två dagar kvar och det brukar ju rätt ofta rassla till sista dagen så jag hoppas att jag får lite mer för dem än så, men jag är nöjd oavsett.

Jag har en hög med grejer som jag inte kan bestämma om jag ska försöka sälja eller om jag ska skänka så den får ligga tills vidare. Jag behöver också gå igenom min lokal för där vet jag att jag har massor av prylar som ska bort och jag hoppas att jag iallafall ska få minst en tusenlapp för bordsågen. Den som ville köpa älvorna köpte, precis som väntat, såklart inte så jag behöver ta tag i att lägga ut dem också igen. Jag har också lite väskor och en t-shirt med pudlar på som ska läggas ut i pudelgrupperna på facebook när jag orkar

Fick ett ryck och gick igenom syprojekten så sju fick hamna i stuvlådan för jag tycker ändå inte om färgerna så det är inte lönt att fortsätta med dem och sju hamnade vid symaskinen för det ska bara sys kantsöm eller lagas någon söm på så är de klara. Jag borde gå igenom och sortera alla lådorna med tyg också, men det får nog bli en annan dag

Tyvärr fått mer saker hemma så är smått kaos nu. Farmor gick bort så mycket från henne som jag vill spara. Så har fått ned nästan allt i kartonger så får det hamna i förrådet sålänge till en bättre dag och jag orkar ta tag i det och gå igenom.

Annars har det börjat ramla in favoritmarkeringar på Vinted. Har inte lagt in något där på flera månader men har en hög smakade som ska upp.
Har även lagt upp några annonser på Tradera "sista chansen" innan det blir secondhand på dem.

Är Vinted eller Sellpy att föredra? Jag har haft en del grejer ute på Vinted men det verkar gå trögt. Lagt ut vissa dyrare plagg på market place också men inget napp. Ska jag testa Sellpy eller ska jag bara skänka det till typ myrorna?

Är Vinted eller Sellpy att föredra? Jag har haft en del grejer ute på Vinted men det verkar gå trögt. Lagt ut vissa dyrare plagg på market place också men inget napp. Ska jag testa Sellpy eller ska jag bara skänka det till typ myrorna?
Har du provat att kontinuerligt lägga ut mer saker på vinted?
Jag upplever att algoritmerna belönar säljare som lägger ut ofta genom att visa deras andra annonser oftare också.

Det är ofta jag fått äldre annonser sålda när jag lagt upp nytt.

Har du provat att kontinuerligt lägga ut mer saker på vinted?
Jag upplever att algoritmerna belönar säljare som lägger ut ofta genom att visa deras andra annonser oftare också.

Det är ofta jag fått äldre annonser sålda när jag lagt upp nytt.
Har lite jag skulle kunna fota och lägga ut faktiskt.. man ska ju bara ta sig tiden att orka.. blev tvärless och hivade ner allt i en sopsäck häromdagen :rofl: men den står kvar här hemma så det är ju inte försent att försöka...

Har lite jag skulle kunna fota och lägga ut faktiskt.. man ska ju bara ta sig tiden att orka.. blev tvärless och hivade ner allt i en sopsäck häromdagen :rofl: men den står kvar här hemma så det är ju inte försent att försöka...
Haha ja jag kan relatera till det där.
Jag är periodare, ibland är det verkligen helsegt att lägga ut.
Men när jag sålde som mest var det tydligt att om jag lade ut en grej per dag under tjugo dagar, istället för allt på en gång, så såldes mer.

Jag har inte hört gott om Sellpy tyvärr. Det brukar ta lång tid innan sakerna kommer upp, de värderar plagg helt galet och en del verkar ha fått märkessaker stulna.

Fick ett ryck och la ut lite av sonens kläder på Vinted. Hade bara en liten påse, så det gick ganska fort. La ut byxor och tröjor i olika paket till ett lågt pris och hoppas på att få in några kronor. Även en overall som inte passar längre.

Måste snart hämta kläder i cirkulära butiken. Fick några plagg sålda i varje fall. Fick ihop typ 60 kr så inget man blir rik på. Men men, jag gör ett nytt försök att sälja själv.

Rensat bort gamla annonser på Vinted, får se om jag lägger ut igen eller om jag skänker bort grejerna.

Fick ett ryck och la ut alla tygerna jag rensat ut och mätt, i en fb-grupp. Halverade priset mot vad jag ville ha från början och jäääklar vad det rasslade till. 😅
Nästan hela kassen är redan såld, betalade och packade. Och drygt 2300kr mer på kontot. Nu blev jag sugen på att ta tag i nästa kasse också. 😆

Har shoppingsug... :down::crazy:
Började leta efter fina träns.. och shabrak, men jag har verkligen noll behov av fler.
Ändå har jag klickat hem ett BOT schabrak innan jag förstod vad det var.

Har dämpat det lite med att lägga ut några annonser på vinted.
..och så får det bli en sväng till mataffären.
Och får nog leta reda på ett schabrak att sälja för att kompensera.

Gick igenom köksskåpen och rensade ut lite saker som jag inte gillar och som inte använts på ett antal år - ett par vattenflaskor, två vaser, en salladsskål. Tanken är att lämna dem till second hand (det finns en container på återvinningscentralen här där en kan ställa sånt som ska dit). Har också plockat ihop lite gamla bildelar (fick med några reservdelar när jag köpte en bil för "hundra år sen"), ett gäng gamla batterier, två utslitna ridspön och en rullvagn (utsliten, rostig och allmänt ofräsch) som jag ska slänga på återvinningscentralen.

Lagt upp en tråd på fb med bortskänkes. Tydlig instruktion om att kommentera under bilden och sedan ta en screenshot och pma mig, för jag orkar inte jaga folk.

Tror vi att folk följer instruktion? Givetvis inte. Tänker inte jaga folk. Då blir de utan och så skänker jag kläderna till insamling istället. 🙄

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Hund i bil
  • Nosework-tråden

Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Nääär vänder det?

Hästrelaterat