Bukefalos 28 år!

Allroun/dressyrsadel lik santa cruz celine

KrullTroll

Trådstartare
Efter ett antal provningar och lika många nitlotter fick jag lånat en santa cruz celine (xwide, 17") som låg som ett smäck på hästen. Jag är dock inte ute efter en ren hoppsadel utan vill hellre ha en allround och/eller en dressyr då det passar min ridning bättre.
Så vilka sadlar finns det som är lik celine:en i bom?

Hästen är en nordsvensk med "typisk" nordsvenskt rak rygg och bred rygg. Dock har han manke vilket gjort att andra "kallbodssadlar" jag fått tips om tryck på manken.
 
Sv: Allroun/dressyrsadel lik santa cruz celine

Santa cruz Arthur de Lux har likadan bom. Ren dressyr. Med gott om plats för manke.
 
Sv: Allroun/dressyrsadel lik santa cruz celine

Jag hoppar i en Celine och rider dressyr i en Santa Cruz Malmö Dresage.
 
Sv: Allroun/dressyrsadel lik santa cruz celine

Celine satt bra på min häst men jag köpte en Santa Cruz Leopold.
 

Liknande trådar

Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 986
Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
718
Senast: Jeps
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 073
Senast: Aifos
·
Utrustning Har provat ett x antal sadlar nu och börjar bli riktigt less. Dom ser ut att ligga bra på gången men så fort jag rider så lägger sig...
Svar
17
· Visningar
3 246
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp