Allround sadel hög manke

Gurk katt34

Trådstartare
Hej! Min häst har ganska rak, lång rygg och hög manke och så har han ganska känslig rygg, jag har just nu en bates dressyr sadel men jag skulle också vilja ha en allround sadel😊
Vad har ni på era hästar med liknande rygg? Helst Max ca 15000kr men egentligen är det sadelns funktion som prioriteras😊
Tack!
 
Har du kollat på wintec 2000 allround High Wither? Mer uppbyggd bak för hästar där sadeln gärna hamnar lite i bakvikt pga hög och lång manke. Jag hade en sådan till min häst, men han har kort rygg, men hög och rätt lång manke och normalsvängd mot rak rygg.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en hopp-/allroundsadel till min häst med hög och bred manke, rak rygg. Inte alltför dyr. Han har en Kentaur Medea...
Svar
1
· Visningar
368
Senast: Jeps
·
Utrustning Fast i träsket med att hitta sadel till vår nyinköpta häst. Han har svängd och kort rygg och hög manke. Sadlarna som följde med honom...
Svar
3
· Visningar
707
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
847
Utrustning Nån som har förslag på sadel som är kort, passar hög manke med rygg åt det lite rakare hållet. Främsta problemet är att hästen har kort...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp