Allt för Sverige 2022

Tycker förövrigt första avsnittet var rätt konstigt uppbyggt med mycket religion. Det kändes inte som att alla deltagare var bekväma i situationen och tycker det gick över gränsen för vad som är ok att sätta deltagare i för situation. Verkade också som att flera deltagare hade haft dåliga upplevelser i religiösa sammanhang och vad hade de gjort om någon deltagare hade vägrat delta i detta?
 
Tycker förövrigt första avsnittet var rätt konstigt uppbyggt med mycket religion. Det kändes inte som att alla deltagare var bekväma i situationen och tycker det gick över gränsen för vad som är ok att sätta deltagare i för situation. Verkade också som att flera deltagare hade haft dåliga upplevelser i religiösa sammanhang och vad hade de gjort om någon deltagare hade vägrat delta i detta?
Fast amerikaner är ju mycket, mycket mer vana vid religion än vad vi svenskar är. Religion är ju mycket mer integrerat i det amerikanska samhället än vad det är i det svenska.
 
Fast amerikaner är ju mycket, mycket mer vana vid religion än vad vi svenskar är. Religion är ju mycket mer integrerat i det amerikanska samhället än vad det är i det svenska.

Jo absolut kan det vara så men jag tycker ändå att eftersom flera deltagare verkade uttrycka att de hade dåliga personliga erfarenheter i samband med religion på olika sätt, då reagerade jag på att de satte dem i såna situationer.
 
Det är fina bilder, ofta från landsbygden, ihop med historier från den. Även om historierna är väldigt tillrättalagda och amerikaniserade för att få till mycket känslor för deltagarna.

Skulle gilla en dokumentärserie som bara innehöll dessa skildringar och vyer från olika bygder, gärna både med och utan vinkeln ”amerika”-ättlingar. Utan tävlingar och utan egentlig annan poäng än att skildra en tidslinje. Och utan att det finns en ättling med som ska tolka allt som ”meant to be” och gråta.

Igår var det från grannskapet och hade filmat i Värna, Herrsäter.
 
Tycker förövrigt första avsnittet var rätt konstigt uppbyggt med mycket religion. Det kändes inte som att alla deltagare var bekväma i situationen och tycker det gick över gränsen för vad som är ok att sätta deltagare i för situation. Verkade också som att flera deltagare hade haft dåliga upplevelser i religiösa sammanhang och vad hade de gjort om någon deltagare hade vägrat delta i detta?
Det där var mitt favoritavsnitt så här långt. Jag gillade att de gick mer på "djupet" än bara tramset och flamset kring tävlingarna. Säkerligen har deltagarna fått uttrycka sina åsikter kring detta i förväg.
 
Precis kollat klart på play. Förstår inte det där att amerikanerna alltid säger att de är hemma när de kommer till Sverige. Känner de verkligen så eller är det regisserat tro?
 
Precis kollat klart på play. Förstår inte det där att amerikanerna alltid säger att de är hemma när de kommer till Sverige. Känner de verkligen så eller är det regisserat tro?
Fast kan du inte känna så?

Jag kan göra det ibland. När jag åkte till Irland första gången kände jag att det var hemma.

Och första gången jag var i Jerusalem kände jag verkligen en hemma-känsla på djupet, mer där än på Irland. Jag kände att det var där jag hörde hemma och jag har ingen som helst relation till Jerusalem.

Men jag kan tvärtom också få känsla av att ”här skulle jag aldrig kunna bo” och det känns på en viss stämning i kroppen.
 
Fast kan du inte känna så?

Jag kan göra det ibland. När jag åkte till Irland första gången kände jag att det var hemma.

Och första gången jag var i Jerusalem kände jag verkligen en hemma-känsla på djupet, mer där än på Irland. Jag kände att det var där jag hörde hemma och jag har ingen som helst relation till Jerusalem.

Men jag kan tvärtom också få känsla av att ”här skulle jag aldrig kunna bo” och det känns på en viss stämning i kroppen.
Nej har faktiskt inte gjort det, därav min fundering :).
 

Liknande trådar

Fritid Hade nästan glömt att det börjar idag! Kl 20 på SVT1 men första avsnittet finns redan här...
Svar
4
· Visningar
621
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
777
Senast: Rosett
·
Fritid Det började igår och sänds på SVT/svtplay. 🥌 Lag Edin representerar Sverige på herrsidan och lag Hasselborg på damsidan. Vi hoppas väl...
Svar
4
· Visningar
475
Kultur I morgon är det deltävling 3 Startfältet ser ut så här: 1. Paul Rey - Royals 2. Casanovas - Så kommer känslorna tillbaka 3. Melanie...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 576
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp