Allt har rasat

19111483, member: 113442"]
Kanske, inte helt otroligt med tanke på att jag ätit det konstant en vecka nu.
Hoppas bara det går över snart.

Kan något jour-team eller psykakuten vara ett alternativ?

Kram till dig! ❤
[/QUOTE]
Åker jag till psykakuten blir jag garanterat inlagd, och det vill jag in i det längsta undvika.
Läser de min journal ser det inte så bra ut oavsett vad jag säger, typ.
 
Jag vet inte men kanske kan Närhälsan Online skriva ut benso? Det är regionens egna digitala vårdapp och dom har tillgång till ens journaler och så. Hoppas du mår bättre snart!
 
Mår så sjukt dåligt nu. Självmordstankarna trycker i mig och vill att jag ska dö. Pratade just med en kompis och vi kom fram till att det kan vara medicinbytet som gör att jag mår så dåligt denna vecka.
Han tyckte jag skulle till akuten, men vet inte hur jag ska ta mig dit. Bil är inte aktuellt då jag tagit sömntabletter, kollektivt går inte då jag gråter, enda alternativet är att be min bästa vän skjutsa mig. Vet att han skulle göra det, men jag känner mig så jobbig då. Han har ändå ett spädbarn hemma.

Försöker stå ut, men det känns omöjligt. Orkar inte mer. Är skit. Fan.
 
Mår så sjukt dåligt nu. Självmordstankarna trycker i mig och vill att jag ska dö. Pratade just med en kompis och vi kom fram till att det kan vara medicinbytet som gör att jag mår så dåligt denna vecka.
Han tyckte jag skulle till akuten, men vet inte hur jag ska ta mig dit. Bil är inte aktuellt då jag tagit sömntabletter, kollektivt går inte då jag gråter, enda alternativet är att be min bästa vän skjutsa mig. Vet att han skulle göra det, men jag känner mig så jobbig då. Han har ändå ett spädbarn hemma.

Försöker stå ut, men det känns omöjligt. Orkar inte mer. Är skit. Fan.
Ring din vän, jag lovar att han vill att du ska göra det! Spädbarn kan hänga med i bilen!
 
Jag känner inte dig, men jag skriver som någon som har fått stöttning av andra och stöttat själv. Hör av dig till din vän! :heart Jag lovar att han mycket hellre vill att du ringer när du mår så här än att du inte gör det.
 
Mår så sjukt dåligt nu. Självmordstankarna trycker i mig och vill att jag ska dö. Pratade just med en kompis och vi kom fram till att det kan vara medicinbytet som gör att jag mår så dåligt denna vecka.
Han tyckte jag skulle till akuten, men vet inte hur jag ska ta mig dit. Bil är inte aktuellt då jag tagit sömntabletter, kollektivt går inte då jag gråter, enda alternativet är att be min bästa vän skjutsa mig. Vet att han skulle göra det, men jag känner mig så jobbig då. Han har ändå ett spädbarn hemma.

Försöker stå ut, men det känns omöjligt. Orkar inte mer. Är skit. Fan.

Men åh 😥❤. Men be honom köra dig dit! Är säker på att han hellre gör det än mister dig! ❤.
 
Hur går det för dig? Känner dig inte men tänker på dig och hoppas du känner dig bättre snart 🦄
Det fungerar. Jag bor mycket hemma hos vänner för att inte vara ensam och mår fortfarande dåligt. Men just nu är det inte akut.
Har dock mycket ångest kring skolan och hur jag ska göra där, om jag ska fortsätta eller inte. Om det är rätt och om jag klarar av pressen. Är sjukskriven nu och det känns som att det behövs.
 
Det fungerar. Jag bor mycket hemma hos vänner för att inte vara ensam och mår fortfarande dåligt. Men just nu är det inte akut.
Har dock mycket ångest kring skolan och hur jag ska göra där, om jag ska fortsätta eller inte. Om det är rätt och om jag klarar av pressen. Är sjukskriven nu och det känns som att det behövs.
Vänta med de frågorna tills du känner dig bättre.
 
Ja, jag försöker. Men de finns ständigt i huvudet. Men tror det är lättare att tänka på än mina destruktiva tankar. Så jag flyr väl till tankar om utbildning och utveckling av min konst.
När jag studerade hade jag studiekamrater som tagit fler års paus i sina studier av olika anledningar. Det går faktiskt väldigt bra att göra så om man behöver. Men som sagt det beslutet behöver du ju inte ta nu. Sen är det ju begripligt att man leker med tankarna kring det såklart. För när man mår dåligt kan det kännas som att det bara finns en enda väg och den är dessutom omöjlig. Så är det inte, det finns många vägar, de kan bara vara lite svåra att se ibland.
 
När jag studerade hade jag studiekamrater som tagit fler års paus i sina studier av olika anledningar. Det går faktiskt väldigt bra att göra så om man behöver. Men som sagt det beslutet behöver du ju inte ta nu. Sen är det ju begripligt att man leker med tankarna kring det såklart. För när man mår dåligt kan det kännas som att det bara finns en enda väg och den är dessutom omöjlig. Så är det inte, det finns många vägar, de kan bara vara lite svåra att se ibland.
Har tagit två år mellan kandidat och master, det var skönt. Just nu vill jag plugga, det vet jag. Frågan är väl snarare om jag borde hoppa av min master och börja en annan.
Problemet är väl att jag måste lämna in arbetsprover i mitten av januari isf. Och det känns stressande.

Men ja.. Nu ska jag iaf sitta lugnt i båten sjukskrivningen ut och inte ta några beslut. Ska prata med min professor när jag kommer tillbaka och höra vad hon säger.
 
Det fungerar. Jag bor mycket hemma hos vänner för att inte vara ensam och mår fortfarande dåligt. Men just nu är det inte akut.
Har dock mycket ångest kring skolan och hur jag ska göra där, om jag ska fortsätta eller inte. Om det är rätt och om jag klarar av pressen. Är sjukskriven nu och det känns som att det behövs.

Förstår att det känns rörigt och svårt att fatta beslut kring saker och ting. Det är bra att du är sjukskriven och själv känner att det är det du behöver. Du behöver tid och rum till att bearbeta den kris du går igenom, med det som hänt så är inget konstigt alls att du mår som du gör.
Jag får en känsla av att du är en otroligt högpresterande person som ställer väldigt höga krav på dig själv och blir besviken när du inte lever upp till dem och känner skuld och dåligt samvete. Men de som känner dig och älskar dig hade inte velat att du straffar dig själv för det. Tvärtom så tror jag att de har full förståelse för att du inte kan/orkar med allt just nu och du måste nog tillåta det med.
Alla säger att promenader är bra men om du inte kommer utanför dörren idag så satsar du på nästa dag.
Sänk ribban och tänk bara på att försöka få ordning det mest grundläggande, som till exempel mat som faktiskt är en förutsättning för att man ska må bra. Om det känns jobbigt så kanske en frukt är enklare att få i sig eller en kopp té med lite honung i eller något så att du får lite energi i kroppen iallafall..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 766
Senast: EmmaW
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 070
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Hej, jag är ny här så jag vet inte riktigt hur detta funkar. Jag får prova mig fram!:) Jag heter Jennifer och hundar har alltid varit...
2
Svar
28
· Visningar
3 038
Kropp & Själ Jag har sån ångest och ingen att prata med. Vill inte beklaga mig över mitt mående mer just nu till den jag gör det mest. Vill inte att...
Svar
4
· Visningar
1 247
Senast: Heelo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp