Alltid undrat Varför?

Seabaz

Trådstartare
Med tanke på "Visste du att"-tråden tänkte jag att jag startar denna tråd om det är något man "alltid undrat varför"? Och kanske vi kan ge varandra svar eller tankar om varför? :D


Jag rakar mig under armarna och jag har alltid undrat varför håret i min högra armhåla växer ut snabbare än den vänstra?
Jag har tagit upp detta med vänner och tydligen är det inte helt ovanligt att den högra är snabbare :rofl:. Nån som vet?
 
Har inte svaret på din fråga men varför blir vattnet kallt snabbare på toa än i köket?
Är vattnet i rören inne på toan svalare från början kanske?
Om det kan bero på nedanstående, eller själva rördragning är oklart. Jag bara gissar..
De flesta kök är nog nån grad varmare än toaletten i samma hus. Och mindre utsatta för tex solljus som kan värma?
 
Har inte svaret på din fråga men varför blir vattnet kallt snabbare på toa än i köket?

Och jag har inte svaret på din fråga heller för här i Queensland går vattenledningarna ovan jord så det är stört omöjligt att få kallt vatten ur någon kran samt det smakar klor då de måste tillsätta mycket mer här än i tex Sverige, för att hålla vattnet rent.

:wtf:
 
Med tanke på "Visste du att"-tråden tänkte jag att jag startar denna tråd om det är något man "alltid undrat varför"? Och kanske vi kan ge varandra svar eller tankar om varför? :D


Jag rakar mig under armarna och jag har alltid undrat varför håret i min högra armhåla växer ut snabbare än den vänstra?
Jag har tagit upp detta med vänner och tydligen är det inte helt ovanligt att den högra är snabbare :rofl:. Nån som vet?

Det är mycket på kroppen som inte är liksidigt. Det är vanligt att man har lite tjockare hår på ena sidan av huvudet, kanske samma som där håret växer snabbare i armhålan?
 
Det är mycket på kroppen som inte är liksidigt. Det är vanligt att man har lite tjockare hår på ena sidan av huvudet, kanske samma som där håret växer snabbare i armhålan?

Intressant tanke men själv har jag mer hår (mer och mer, jag har sådant där tunnt skandinaviskt hår som torkar på 3 sekunder efter dusch, samt blir slitet lika fort känns det som) på vänster sida av skallen
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
26 873
Senast: Tranan
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 734
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 259
Senast: ako
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 579
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp