Alltså, men ursäkta mig?? En tråd om tomater

Jag känner att den här tråden börjar spåra ut lite. :cautious:
För att återkomma, i alla fall lite delvis, till ämnet: ni visste väl att alla olika sorters kål egentligen är olika delar av en och samma planta :)
Screenshot_20230315_101240_Samsung Internet.jpg
 
Jag känner att den här tråden börjar spåra ut lite. :cautious:
För att återkomma, i alla fall lite delvis, till ämnet: ni visste väl att alla olika sorters kål egentligen är olika delar av en och samma planta :)
Visa bifogad fil 114484

Japp, den icke-biologiska geologen har rätt bra koll på växternas latinska namn... det är lättare att köpa de växter en vill ha om en har det :up: Trivialnamn är värdelösa om en är ute efter något speciellt.
 
Japp, den icke-biologiska geologen har rätt bra koll på växternas latinska namn... det är lättare att köpa de växter en vill ha om en har det :up: Trivialnamn är värdelösa om en är ute efter något speciellt.
Äsch, det latinska namnet kommer en ju ingen vart med. Man måste ju veta sorten!
 
Japp, den icke-biologiska geologen har rätt bra koll på växternas latinska namn... det är lättare att köpa de växter en vill ha om en har det :up: Trivialnamn är värdelösa om en är ute efter något speciellt.

Lite som att köpa akvariefisk förr i tiden. Tack och lov så är det bättring numera.

Men de här växterna och dess namn är givetvis ett fall för Skolverket också. Det är bäst att börja tidigt.
 
Fast inte alls nodvandigt att det ar "vidrigt". Jag har hittat manga sjohastar pa beachen som torkat nar tidvattnet gatt ut.

VIsste ni forresten at sjohastar och sjodrakar ar de enda djur dar hanen blir "pregnant"?
Ja det visste jag

Då ska jag tänka att det var en självtorkad en. Skulle vara intressant att veta varifrån den kommer. Ska fråga mamma om hon vet vem jag fick den av.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 107
Senast: Acto
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 694
Senast: Niyama
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 024
Senast: Glimra
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 029
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp