Alltså, vilket år 2014 har varit!

2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen har varit few and far between.

Ska man börja med eländet så dog min farbror i början av året, något som slog hårt mot min familj där flera personer lämnat oss alldeles för tidigt. Speciellt lider jag med med min faster som på tre år förlorat sin lillebror (min pappa) och nu även sin make sedan över 50 år.

I mars fick min make diabetes, sent debuterande typ 1. Jag tog det nog nästan hårdare än vad han gjorde, för han har tacklat det med lugn och oerhörd noggrannhet. Han är uppvuxen med en diabetiker till pappa så han hade ju bra koll på vad det handlade om. Men kul är det förstås inte och det var lite oroligt där ett tag med hur det skulle gå t.ex. med hans hemvärnsengagemang. De kan ligga ute en vecka i stöten eller kallas ut för att hjälpa till med skogsbränder (det hände ju i somras) och då blir det en del logistiska problem, allt har dock funkat över förväntan.

Efter de där två händelserna har eländet i princip varit frånvarande för mig. Jag fick ta bort min gallblåsa i februari vilket gjort att jag sluppit massor med problem jag dragits med i flera år. Skolan har gått fantastiskt bra i år (med reservation för nu pågående kurs som började mitt i terminen, där har resultatet på första tentan inte kommit ännu) men det är resultat jag verkligen slitit för, periodvis har jag verkligen varit på gränsen.

Något som både tagit och gett energi under hösten är flytten till nya lägenheten. Vi har bytt skabbig hyresrätt på bottenplan med uselt läge till bostadsrätt med toppenläge högst upp i huset. Nyproducerat och alldeles precis som vi vill ha det! Igår när vi kom hem från julfirande uppe i norr kände jag mig verkligen lycklig över att få komma hem till denna underbara, lugna, tysta bostad.

Och på tal om slit har jag ju även lyckats ta körkort under hösten/vintern, och där blev faktiskt nämnda diabetes en spark åt rätt håll; om maken blir tvärlåg måste jag ju kunna lösa ut situationen om vi då befinner oss i en situation där vi måste köra bil. Igår körde jag mina första meter alldeles själv, lite nervöst var det allt!

Sist men inte minst kommer 2014 innebära två riktigt stora livshändelser. I början av augusti insåg jag att det var något som inte hade kommit på utsatt tid och ett test och en minut senare fick jag bekräftat att jag och maken ska bli föräldrar. Graviditeten har så här långt inte varit jätterolig - om än inte så plågsam som den är för vissa - och mest sörjer jag att jag inte kan träna som jag är van (läs: jag kan inte träna alls, då strejkar hela kroppen direkt). Dessutom har jag nu fått börja ta blodförtunnande sprutor då en utredning visat på ökad propprisk, men jag är oerhört glad och tacksam över att jag har en frisk sprattelmaja där inne. I april är det tänkt att hon ska komma till världen och om namnet passar henne ska hon få bära min mammas tilltalsnamn. Maken är oerhört bäbissjuk och vill helst att hon ska ha kommit igår, men han får vackert nöja sig med den fina brorsdotter han fick i somras! Han blev farbror för första gången i juli och hennes ankomst verkar ha sparkat igång en jäkla massa pappahormoner hos honom.

Och jag har nu medan jag skrivit detta inlägg flera gånger fått ändra "sambon" till "maken", för i fredags överraskade vi min släkt med en borgerlig vigsel hemma i norr! Mina svärföräldrar var också med, de visste vad som skulle ske och kunde fira jul med oss i norr under förevändningen att de hann ju inte upp och hälsa på i somras plus att min svåger och svägerska skulle fira med sin dotter hos svägerskans familj. Mina fastrar var också med i planen, som gick ut på att alla blev bjudna på "annandagsfika" hos min ena faster. Hon har varit som en extramamma för mig och mina syskon sedan mamma dog och jag visste att om hon bjuder så kommer alla, vilket också skedde (förutom två syskonbarn, men de hade giltiga ursäkter, och den ena kom senare på middagen).

Ingen hade den minsta misstanke, inte ens när min ena syster såg vigselförrättaren kopplade det var som var på gång, syrran trodde att hon var där i annat ärende (ibland är det praktiskt med samhällen där alla känner alla och har relationer på olika plan). Vigseln var kort och enkel, ackompanjerad av lite tårar och "Vad är det som händer?" från ett och annat förvirrat syskonbarn. På kvällen samlades vi alla igen på en lokal restaurang och åt middag. Vi var 23 stycken, restaurangen hade dukat extra fint med långbord och lite annan dukning än normalt ("Man måste ju anstränga sig när någon gift sig!" hade restaurangägaren sagt innan) och vi hade samlat in beställningar från alla efter fikat så maten kom snabbt och rätt till alla. Efter maten ställde sig mina två systrar och min svägerska upp och rev av en nio verser lång sång innehållande fantastiskt pricksäkra spaningar om mig och maken. Hur de hann sno ihop den på bara någon timme efter fikat är det ingen som begriper.

Så här sitter jag i vår fantastiska lägenhet och ser på hur lyckligt lottad jag är och vad mitt slit har lönat sig. I sängen ligger maken och sover fortfarande, jag är mitt i min drömutbildning som dessutom går riktigt bra, jag har en kurrande katt i knät och en sprattlande unge i magen, körkortet ska hämtas ut senare idag och allt känns bara fantastiskt, fantastiskt bra.

Tack 2014 för att du blev ett av de bästa åren i mitt liv!

Underbart att läsa om ditt år och hur det vände från den trista starten, och jag hoppas det fortsätter kännas fantastiskt länge till. :)

För min del sammanfattas året nog bäst med att jag nu är mycket mer lycklig än jag var för ett år sedan. 2014 är året då jag fått jobb på en stor konsultfirma där jag jobbar med exakt det jag pluggat till. Jag gjorde inte ens klart min master utan hoppade av till fördel för jobbet, vilket var exakt vad jag ville. 2014 är året då jag träffade den mest fantastiska person som jag nu kan kalla min sambo. Det är det bästa förhållande jag varit i och det känns bättre och bättre för varje dag, i brist på mer passande ord.

Det är också året då jag bytt min gamla skitbil till en mer modern och framför allt mer fungerande bil vilket känns så himla bra! Att ha råd att göra det är jag mycket tacksam över och jag blir så glad varje gång jag ser min bil. :D Min förra var 20 år gammal och en riktig skräphög så en bil från 2004 känns oerhört lyxigt och tryggt!

I år har jag också rest mer än jag nånsin gjort på ett år tidigare. Jag spenderade sommaren i skåne på jobb, sen på hösten åkte jag till Prag med sambon, flög inrikes för första gången med jobbet, åkte på två kortare jobbresor och flög till Italien på gruppresa med jobbet. Totalt 7 flighter på 2-3 månader vilket har botat min flygrädsla! :D Det känns toppen och jag känner en mycket större frihet och inte minst glädje inför framtida resor, istället för ångest och rädsla. :)

Året har haft sina motgångar men de är främst av smärre karaktär. Årets första två månader var inget att hänga i granen men sedan dess har det gått rakt uppåt. Nu ser jag fram emot att fortsätta med min karriär och mitt samboliv nästa år!
 
@Tassetass Även jag fick en tår i ögat. Så härligt att läsa. Du är en som man följt i så många år (ändå har jag missat att du är så långt söderut som Örebro) och vet att livet inte alltid varit lätt så känns jättekul att läsa hur bra allt blivit. Grattis till allt! :)
 
@Tassetass Vilket fantastiskt slut på 2014! Och vilka vändningar livet kan ta. Har följt dina inlägg om bebis och jag är sjukt nyfiken :love:


Mitt eget år började med kaos och kalabalik. Gick en utbildning jag inte ville gå, mående och studier gick utför och klasskamraterna var jubelidioter. Fortsatte dock, men mest för mormors och mammas skull. Blev tillsammans med en kille i årsskiftet, vilket tog slut på valborg. Sökte ett (!) jobb till sommaren - ett jobb jag verkligen ville ha. Hade is i magen - och fick det!!

Blev plötsligt med två fluffiga får. Höll tal om barnslighet på grannstadens bibliotek, där en journalist haffade tag i mig och ville göra ett reportage. Journalisten hälsade på mig och fåren och jag hamnade över hela mittuppslaget med fåren. Blev så småningom kontaktad på Facebook av en bonde som skulle avveckla sin gård och undrade om jag ville ha deras flasklamm - sagt och gjort, plötsligt var jag med tre får.

Jobbade hela sommaren på ett jobb jag tycker om, hade is i magen igen och hoppade av studierna i sista stund, för att försöka klara mig på en timanställning. Fick förfrågan om ifall jag ville börja jobba för samma myndighet även i grannstaden och hoppade på det med, så nu pendlar jag en del. Plötsligt lämnas en råtta in på hittegodsavdelningen på jobbet och efter att ingen känt vid sig den fick han flytta hem till mig med namnet Dynamit-Harry. Lokala tidningarna skrev reportage, och till slut fick även Expressen nys om det. Nu är han något av en maskot på jobbet...

Mitt år började alltså på botten. Ett år senare är min familj mer än dubbelt så stor! Så trots djupa dippar slår ändå det positiva ut det negativa. Jag har haft ett bra år!
 
2014 har varit ett fruktansvärt år.
Jag har vakat, tröstat och förlorat fyra nära släktingar/bästa vänner.

Jag vill aldrig mer ha ett år som ens är i närheten av 2014
 
Jag är så glad för din skull @Tassetass ! Och grattis gånger tre för jag tycker även att körkortet är värt att fira!

2014 för mig har varit ett relativt lugnt år även om jag har skickat in livet på ett nytt spår, sommaren var helt fantastisk där maken tog tre hela veckor ledigt (det är första gången på de 15 år jag har varit ihop med honom) och vi verkligen fick koppla av tillsammans med barnen. Skogsbranden var otäckt nära oss även om vi aldrig behövde evakuera, men fick mig att känna mig väldigt liten mot naturens krafter.
Hösten innebar att jag tog upp mina studier, 17 år efter jag tog studenten, nu håller jag på och läser upp till högskolebehörighet och något ringrostig känner jag mig men det är roligt!
Senaste veckorna har varit lite turbulenta, först stor lycka som sedan vändes till stor sorg men jag hoppas att det kommer något gott ur det, eller att det åtminstone blir bättre.
2015 hoppas jag innebär att jag har kommit in på högskolan med allt det innebär, äldsta barnet blir läskigt stor och ska in till stan och gå i skola istället för den trygga lilla byskolan, oro för mig, glädje för dottern... :D

Fan vad fint med studier! Jag började på högskolan som 29-åring och det är ju världens bästa grej! :D
 
Med andra ord är du inte gift - ansökan har inte kommit in till Buke i tid. Sådetså. :mad:

Men, jag är alldeles för o-hemlig för att kunna göra en sådan ansökan och sedan tro att jag ska kunna överraska hela släkten uppe i norr. Kan man ansöka om dispens i efterhand?
 
Grattis till allt, låter som att du trots en del tuffa händelser fick ett väldigt bra avslut på 2014 och att det bådar gott för 2015 som nygift och liten på väg :)

2014 blev ett underbart men även lite omtumlande år för mig. Flyttade ihop med finaste killen och så småningom flyttade vi även utomlands, ett stort äventyr för mig :) Att flytta utomlands var tuffare än jag trodde det skulle vara och jag har inte mått så bra hela tiden, men det är hemma nu och jag trivs väldigt bra.
 
Vilket år - fantastiskt! Tänkt vad ditt liv har förändras de senaste åren och att du mår så bra idag, det är väldigt imponerande och inspirerande att läsa.

Mitt 2014 känns mörkt och ihophastat när jag tänker på det. I början av året blev jag och mitt ex tillsammans igen efter att vi gjorde slut hösten 2013 på grund av hans otrohet. Vi jobbade båda hårt för gå vidare och jag var otroligt kär men en dag vid påsk så ringde han hem från jobbet och berättade att han ville göra slut. Jag sjönk ner i ett djupt hål men gick till jobbet dagen efter och åkte sedan till min familj 60 mil bort och var där i en vecka. Jag lyckades sen fixa en lägenhet att hyra i andra hand, vi delade upp våra saker och vårt liv och har inte setts sen dess.

I maj skulle vi ha åkt till Finland på hundutställning tillsammans men min mamma ställde upp och följde med istället och vi hade en trevlig helg tillsammans där min hund dessutom äntligen blev champion!

Sommaren spenderade jag till stor del hemma hos familjen i Skellefteå, mina föräldrar köpte en sommarstuga vid havet i början av sommaren och jag bodde där en del och badade, solade och umgicks med hela mina stora familj vilket var härligt och jag kom en av mina systrar mycket närmare. Jag var också ensam mycket och funderade och gruvade mig.

I augusti var jag spontan och åkte till Helsingfors för att besöka världsvinnarutställningen och umgicks och bodde tillsammans med människor jag egentligen inte kände sedan tidigare.
När jag kom tillbaka till Gävle så var jag ganska nere, grät en del på jobbet och kände mig besviken på att vissa vänner inte fanns där som jag trodde, och hade behövt, att dom skulle. Min chef tipsade mig om en terapeut som jag träffade några gånger under hösten och jag började umgås och prata mycket en kollega som jag verkligen uppskattar.
Jag är väldigt stolt över att jag tog mig igenom våren och sommaren utan att bryta ihop eller att sjukskriva mig. Jag är otroligt glad över mina fina kollegor som har fått vara min familj här och som verkligen har funnits här för mig. Jag är väldigt ledsen över den framtiden som jag trodde att jag hade är borta och försvunnen men jag börjar äntligen känna att det är okej och att det som hände nog var till det bästa. Jag har saknat hans familj som var min familj här under tiden vi var tillsammans, jag klarade inte av att träffa dom och valde bort all kontakt med dom, det är det enda som jag eventuellt ångrar med året men samtidigt så vet jag att jag inte kunde ha gjort det annorlunda då.

Jag är otroligt imponerad över att jag har tagit mig igenom allt det här så här långt från min familj och på sätt och vis ensam. Jag har insett att jag klarar med än vad jag tror och att det finns många runtomkring mig som finns där när jag behöver dom.
Jag har dessutom fått världens finaste systerson, även om det inte är utan smärta eftersom att jag trodde att jag skulle få bli gravid och köpa hus i år, men det känns så fint ändå.

Om några veckor ska jag flytta hem till Skellefteå, jag kommer att "få" en egen lägenhet och jag kommer äntligen att kunna packa upp mina saker ur flyttkartongerna som dom har bott i sedan i våras och jag får shoppa möbler! Jag ska läsa de kurser som jag inte avslutade när jag pluggade vilket innebär att jag kommer vara tjänstledig och studera på 100% hela våren och förhoppningsvis ta ut min examen till sommaren. Sen vette tusan vad jag ska göra, kanske tillbaka till Gävle eller söka ett nytt jobb i Skellefteå, eller någon annanstans?
Förhoppningsvis flyttar det också in en liten valp under våren.

För att sammanfatta så var 2014 inte alls roligt under tiden men sett i backspegeln så var det inte så dumt ändå ;) 2015 kommer nog att bli bättre på många vis och jag hoppas, hoppas, hoppas att jag kanske kan få bli förälskad eller kär igen?

(Vilken novell det blev, det kändes skönt att få skriva ner det och få reflektera över året. )
 
Fina du @Tassetass , vilket år du haft! Jag är så stolt över dig och alla de förändringar som skett i ditt liv de senaste åren.

Mitt 2014 är mest mörkt. Även om det haft många ljusa stunder också (mest hundrelaterade sådana under senare halvan av året). Doris skadade sig i slutet av 2013 och hela våren har bestått av rehab av henne. I maj kraschade jag och blev sjukskriven i 5 veckor. Kom tillbaka och gick på semester. Vi var på hundläger en vecka i gassande sol och värme utan dess like. Sen har det rullat på. Sökt andra jobb, fallit på målsnöret 4 gånger (blä!), trivs inte med livet här. Kroppen strejkar till och från och det tär på psyket.
Sen drabbades familjen av en oerhörd förlust i oktober och det kommer att ta tid att bearbeta det.

2015 hoppas jag kommer bli ett bättre år!
 
Det är en himla massa år sedan jag minns inlägg från dig Tassen och du är en av de mest imponerande människor som finns! All din lycka har du banne mig slitit för och förtjänat tusen gånger om! Så himla glad för din skull även om jag bara följt dig sporadiskt på avstånd :love:
 
Underbart att läsa om ditt år och hur det vände från den trista starten, och jag hoppas det fortsätter kännas fantastiskt länge till. :)

För min del sammanfattas året nog bäst med att jag nu är mycket mer lycklig än jag var för ett år sedan. 2014 är året då jag fått jobb på en stor konsultfirma där jag jobbar med exakt det jag pluggat till. Jag gjorde inte ens klart min master utan hoppade av till fördel för jobbet, vilket var exakt vad jag ville. 2014 är året då jag träffade den mest fantastiska person som jag nu kan kalla min sambo. Det är det bästa förhållande jag varit i och det känns bättre och bättre för varje dag, i brist på mer passande ord.

Det är också året då jag bytt min gamla skitbil till en mer modern och framför allt mer fungerande bil vilket känns så himla bra! Att ha råd att göra det är jag mycket tacksam över och jag blir så glad varje gång jag ser min bil. :D Min förra var 20 år gammal och en riktig skräphög så en bil från 2004 känns oerhört lyxigt och tryggt!

I år har jag också rest mer än jag nånsin gjort på ett år tidigare. Jag spenderade sommaren i skåne på jobb, sen på hösten åkte jag till Prag med sambon, flög inrikes för första gången med jobbet, åkte på två kortare jobbresor och flög till Italien på gruppresa med jobbet. Totalt 7 flighter på 2-3 månader vilket har botat min flygrädsla! :D Det känns toppen och jag känner en mycket större frihet och inte minst glädje inför framtida resor, istället för ångest och rädsla. :)

Året har haft sina motgångar men de är främst av smärre karaktär. Årets första två månader var inget att hänga i granen men sedan dess har det gått rakt uppåt. Nu ser jag fram emot att fortsätta med min karriär och mitt samboliv nästa år!

Härligt att ditt år också slutar på topp! Att få arbeta med det du verkligen hade som mål måste kännas underbart!

@Tassetass Även jag fick en tår i ögat. Så härligt att läsa. Du är en som man följt i så många år (ändå har jag missat att du är så långt söderut som Örebro) och vet att livet inte alltid varit lätt så känns jättekul att läsa hur bra allt blivit. Grattis till allt! :)

Stort tack!
 
@Tassetass Vilket fantastiskt slut på 2014! Och vilka vändningar livet kan ta. Har följt dina inlägg om bebis och jag är sjukt nyfiken :love:


Mitt eget år började med kaos och kalabalik. Gick en utbildning jag inte ville gå, mående och studier gick utför och klasskamraterna var jubelidioter. Fortsatte dock, men mest för mormors och mammas skull. Blev tillsammans med en kille i årsskiftet, vilket tog slut på valborg. Sökte ett (!) jobb till sommaren - ett jobb jag verkligen ville ha. Hade is i magen - och fick det!!

Blev plötsligt med två fluffiga får. Höll tal om barnslighet på grannstadens bibliotek, där en journalist haffade tag i mig och ville göra ett reportage. Journalisten hälsade på mig och fåren och jag hamnade över hela mittuppslaget med fåren. Blev så småningom kontaktad på Facebook av en bonde som skulle avveckla sin gård och undrade om jag ville ha deras flasklamm - sagt och gjort, plötsligt var jag med tre får.

Jobbade hela sommaren på ett jobb jag tycker om, hade is i magen igen och hoppade av studierna i sista stund, för att försöka klara mig på en timanställning. Fick förfrågan om ifall jag ville börja jobba för samma myndighet även i grannstaden och hoppade på det med, så nu pendlar jag en del. Plötsligt lämnas en råtta in på hittegodsavdelningen på jobbet och efter att ingen känt vid sig den fick han flytta hem till mig med namnet Dynamit-Harry. Lokala tidningarna skrev reportage, och till slut fick även Expressen nys om det. Nu är han något av en maskot på jobbet...

Mitt år började alltså på botten. Ett år senare är min familj mer än dubbelt så stor! Så trots djupa dippar slår ändå det positiva ut det negativa. Jag har haft ett bra år!

Vi är några stycken som börjat året på botten men som sakta men säkert gnagit oss uppåt. Dynamit-Harry kommer jag aldrig att glömma. :D

*fnys*

Dina problem får faktiskt du hantera - vi har regler att hålla oss till! :grin:

Och du kan ju prova... :sneaky:

Jag får helt enkelt hoppas att äktenskapet registreras som det ska trots att det viktiga Buke-godkännandet saknas. :nailbiting:

Grattis till allt, låter som att du trots en del tuffa händelser fick ett väldigt bra avslut på 2014 och att det bådar gott för 2015 som nygift och liten på väg :)

2014 blev ett underbart men även lite omtumlande år för mig. Flyttade ihop med finaste killen och så småningom flyttade vi även utomlands, ett stort äventyr för mig :) Att flytta utomlands var tuffare än jag trodde det skulle vara och jag har inte mått så bra hela tiden, men det är hemma nu och jag trivs väldigt bra.

Spännande med utlandsflytt! Var hamnade ni någonstans?
 
Vilket år - fantastiskt! Tänkt vad ditt liv har förändras de senaste åren och att du mår så bra idag, det är väldigt imponerande och inspirerande att läsa.

Mitt 2014 känns mörkt och ihophastat när jag tänker på det. I början av året blev jag och mitt ex tillsammans igen efter att vi gjorde slut hösten 2013 på grund av hans otrohet. Vi jobbade båda hårt för gå vidare och jag var otroligt kär men en dag vid påsk så ringde han hem från jobbet och berättade att han ville göra slut. Jag sjönk ner i ett djupt hål men gick till jobbet dagen efter och åkte sedan till min familj 60 mil bort och var där i en vecka. Jag lyckades sen fixa en lägenhet att hyra i andra hand, vi delade upp våra saker och vårt liv och har inte setts sen dess.

I maj skulle vi ha åkt till Finland på hundutställning tillsammans men min mamma ställde upp och följde med istället och vi hade en trevlig helg tillsammans där min hund dessutom äntligen blev champion!

Sommaren spenderade jag till stor del hemma hos familjen i Skellefteå, mina föräldrar köpte en sommarstuga vid havet i början av sommaren och jag bodde där en del och badade, solade och umgicks med hela mina stora familj vilket var härligt och jag kom en av mina systrar mycket närmare. Jag var också ensam mycket och funderade och gruvade mig.

I augusti var jag spontan och åkte till Helsingfors för att besöka världsvinnarutställningen och umgicks och bodde tillsammans med människor jag egentligen inte kände sedan tidigare.
När jag kom tillbaka till Gävle så var jag ganska nere, grät en del på jobbet och kände mig besviken på att vissa vänner inte fanns där som jag trodde, och hade behövt, att dom skulle. Min chef tipsade mig om en terapeut som jag träffade några gånger under hösten och jag började umgås och prata mycket en kollega som jag verkligen uppskattar.
Jag är väldigt stolt över att jag tog mig igenom våren och sommaren utan att bryta ihop eller att sjukskriva mig. Jag är otroligt glad över mina fina kollegor som har fått vara min familj här och som verkligen har funnits här för mig. Jag är väldigt ledsen över den framtiden som jag trodde att jag hade är borta och försvunnen men jag börjar äntligen känna att det är okej och att det som hände nog var till det bästa. Jag har saknat hans familj som var min familj här under tiden vi var tillsammans, jag klarade inte av att träffa dom och valde bort all kontakt med dom, det är det enda som jag eventuellt ångrar med året men samtidigt så vet jag att jag inte kunde ha gjort det annorlunda då.

Jag är otroligt imponerad över att jag har tagit mig igenom allt det här så här långt från min familj och på sätt och vis ensam. Jag har insett att jag klarar med än vad jag tror och att det finns många runtomkring mig som finns där när jag behöver dom.
Jag har dessutom fått världens finaste systerson, även om det inte är utan smärta eftersom att jag trodde att jag skulle få bli gravid och köpa hus i år, men det känns så fint ändå.

Om några veckor ska jag flytta hem till Skellefteå, jag kommer att "få" en egen lägenhet och jag kommer äntligen att kunna packa upp mina saker ur flyttkartongerna som dom har bott i sedan i våras och jag får shoppa möbler! Jag ska läsa de kurser som jag inte avslutade när jag pluggade vilket innebär att jag kommer vara tjänstledig och studera på 100% hela våren och förhoppningsvis ta ut min examen till sommaren. Sen vette tusan vad jag ska göra, kanske tillbaka till Gävle eller söka ett nytt jobb i Skellefteå, eller någon annanstans?
Förhoppningsvis flyttar det också in en liten valp under våren.

För att sammanfatta så var 2014 inte alls roligt under tiden men sett i backspegeln så var det inte så dumt ändå ;) 2015 kommer nog att bli bättre på många vis och jag hoppas, hoppas, hoppas att jag kanske kan få bli förälskad eller kär igen?

(Vilken novell det blev, det kändes skönt att få skriva ner det och få reflektera över året. )

Visst är det fint att få reflektera lite? Inte minst för att det annars kan vara lätt att glömma allt bra mitt i allt elände. Det låter verkligen som att du har ett kanonbra utgångsläge inför 2015, både vad gäller självförtroende och yttre förutsättningar! Stort lycka till!!
 
Fina du @Tassetass , vilket år du haft! Jag är så stolt över dig och alla de förändringar som skett i ditt liv de senaste åren.

Mitt 2014 är mest mörkt. Även om det haft många ljusa stunder också (mest hundrelaterade sådana under senare halvan av året). Doris skadade sig i slutet av 2013 och hela våren har bestått av rehab av henne. I maj kraschade jag och blev sjukskriven i 5 veckor. Kom tillbaka och gick på semester. Vi var på hundläger en vecka i gassande sol och värme utan dess like. Sen har det rullat på. Sökt andra jobb, fallit på målsnöret 4 gånger (blä!), trivs inte med livet här. Kroppen strejkar till och från och det tär på psyket.
Sen drabbades familjen av en oerhörd förlust i oktober och det kommer att ta tid att bearbeta det.

2015 hoppas jag kommer bli ett bättre år!

Tack kära vän. :love:

Jag är så himla glad att Doris verkar ha repat sig bra trots allt, jag var faktiskt riktigt nervös där ett tag. Nu vill jag att du också ska få repa dig och få ett jobb som inte ligger i jäkla nästan-Finland! Örebro är fint, för övrigt. :angel:

Det är en himla massa år sedan jag minns inlägg från dig Tassen och du är en av de mest imponerande människor som finns! All din lycka har du banne mig slitit för och förtjänat tusen gånger om! Så himla glad för din skull även om jag bara följt dig sporadiskt på avstånd :love:

Äsch då... :o Tack!!!
 
Roligt att läsa hur alla haft det under året, nu är det snart bara timmar kvar av 2014.

Försöker komma på hur jag ska sammanfatta året, vid första anblicken har det ju inte hänt nåt. Allt har rullat på, inga stora varken toppar eller dalar.

Fast jag har på nåt sätt tagit mig igenom ytterligare ett år av min utbildning. Till sommaren får jag lov att jobba som underläkare och sen är det bara en termin kvar sen är jag klar! Visst har det varit slitigt, särskilt hösten med långa dagar och många jourer. Vissa veckor har jag knappt sett sonen. Ännu mindre hunnit rida eller träffa kompisar.

Samtidigt har det varit väldigt roligt både på kliniken och hemma. Att se barnet växa och frodas, lära sig nya ord som bajs och krasch!

Så det har varit ett trevligt år, med en hel del hårt arbete.
 
Vad underbart det låter!

2014 har också varit ett himla bra år för min del tycker jag! Hoppas på minst lika bra 2015 :D
 
Vi är några stycken som börjat året på botten men som sakta men säkert gnagit oss uppåt. Dynamit-Harry kommer jag aldrig att glömma. :D



Jag får helt enkelt hoppas att äktenskapet registreras som det ska trots att det viktiga Buke-godkännandet saknas. :nailbiting:



Spännande med utlandsflytt! Var hamnade ni någonstans?

London hamnade vi i, i ett supermysigt och grönt område i utkanten av staden :)
 

Liknande trådar

Relationer Min familj har under leva min levnadstid varit bästa vänner med en annan familj. Den andra familjens barn blev som mina syskon och vi...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 422
Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 295
Relationer Som några av er säkert vet så har jag inte haft den bästa erfarenheten av killar. Nu har jag dock träffat två stycken och mitt huvud är...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 557
Senast: melen
·
T
Hästmänniskan Vänder mig till den allvetande Bukeligan för att få kloka infallsvinklar på ett problem lika gammalt som havet. ;) Ska försöka fatta...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 828
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp