Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Alltså...

YorkWann

Trådstartare
*suck* Har väntat på de andra i stallet att de ska bestämma sig om de vill ha hö eller hösilage. Nu ska vi ev ha hösilage då, men det kommer nästa vecka. Alltså fodrar jag på måfå nu (Inte så kul, jag vet...) Men, till frågan, vad ska jag ge för kraftfoder nu, innan analysen kommit. Vet att det är en jättesvår fråga. Men grovfodret "ser" bra ut, och vi hade jättebra värden på det höet (av samma bonde-samma mark) och detta ser likvärdigt ut.
Just nu ger jag ca 8 kg hö och ca 3dl av ett muslifoder (Stjernekrafft) och ca 3dl av krafft grund. Skulle ni ge något mer, eller bara vänta på analys och "hoppas på det bästa"? :crazy:

J

Jessica

Man kan inte säga så mycket innan du har analysen klar. Sorry.

mvh Jessica

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6458 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Foder&Strö En sockerfråga.. Gjorde en sockeranalys hos Vidilab i år då de nu har analys uppdelat på de olika sockerarterna, men vad säjer dessa...
Svar
1
· Visningar
378
Foder&Strö Hej! Vår ponny står i sjukhage och kommer troligen göra så hela sommaren tyvärr. Samtidigt har vår leverantör av hösilage (gemensamt...
Svar
11
· Visningar
1 237
Foder&Strö Min snart ettåriga halvblodshingst ser lite tunn ut. Inte mager men ranglig som ettåringar i allmänhet, men lite för skralig för min...
Svar
9
· Visningar
830
Foder&Strö Har gått och klurat länge och väl på det här men känner att jag behöver input från lite klokt folk för jag vet ärligt talat inte vad som...
2
Svar
27
· Visningar
1 969

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa golden
  • Hund bet familjemedlem hjälp

Hästrelaterat

• Annonsera mera VI