Alltså...

YorkWann

Trådstartare
*suck* Har väntat på de andra i stallet att de ska bestämma sig om de vill ha hö eller hösilage. Nu ska vi ev ha hösilage då, men det kommer nästa vecka. Alltså fodrar jag på måfå nu (Inte så kul, jag vet...) Men, till frågan, vad ska jag ge för kraftfoder nu, innan analysen kommit. Vet att det är en jättesvår fråga. Men grovfodret "ser" bra ut, och vi hade jättebra värden på det höet (av samma bonde-samma mark) och detta ser likvärdigt ut.
Just nu ger jag ca 8 kg hö och ca 3dl av ett muslifoder (Stjernekrafft) och ca 3dl av krafft grund. Skulle ni ge något mer, eller bara vänta på analys och "hoppas på det bästa"? :crazy:
 
Man kan inte säga så mycket innan du har analysen klar. Sorry.

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 499
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 573
Senast: Lhas
·
Foder & Strö Försöker få tag i ett lämpligt hö till vår ponny nu inför sommaren då hon inte ska gå på bete i år pga fångrisk. Det är inte många som...
2
Svar
20
· Visningar
2 007
Senast: tara
·
Hästvård Hej hej, Jag har två ridtravare på lösdrift med fri tillgång hö. Tyvärr ingen analys på höet. Den ena är ny sedan 3 månader tillbaka...
Svar
17
· Visningar
1 304
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp