alluminiumskor

beauspirit

Trådstartare
min låtsaspappa har kanske fixat så Thors Trading (stavas??) ska börja tillverka alluminiumskor för ridhästar (inte bara travskor), alltså tjockare och något bredare modell med metallinlägg för bättre hållbarhet.

kommer i så fall om nån månad och min häst ska vara försökskanin :D.
har tänkt att prova det där med allumiumskor på honom länge.

någon som skulle kunna tänka sig att ha alluminiumskor på sin häst? :smirk:

ps. visste inte om jag skulle lägga tråden här, flytta den om det är fel. ds.
 
Nä, ska inte lägga på alu-skor förrän mina börjar gå löp, de slits fort och det innebär fler skoningar vilket nöter på hoven i onödan. Jag använder traditionella järnskor under tiden och det fungerar utmärkt. :bump:
 
jo det är ju det enda, därför inlägg av hårdmetall.
jag ska iaf testa, och eftersom man har en hovslagare i familjen är det lätt att ändra om det blir krångel, eller byta ut skorna oftare :D ;)
 
Får ni det att fungera, dvs lyckas göra en LÄTT sko med samma hållbarhet som järnskor (en omöjlighet?) så är jag garanterat intresserad.

Svårtigheten som jag ser det är att aluminium är så jäkla lätt att slita ner, och med ett inlägg i hårdmetall borde väl risken vara att aluminiumet slits sönder, ner till hårdmetallen?

Men du får gärna rapportera sen, fast jag vill se dem under en sommarsäsong i full träning på grusväg innan jag är övertygad =)
 

Liknande trådar

Utrustning Mitt dilemma: Hööks träns Lingus är tillåtet att tävla WE på och jag gillar modellen men inte kvaliteten på lädret. Jag "gjorde" därför...
Svar
4
· Visningar
730
Senast: Emiro
·
Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 082
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 355
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 291
Senast: Whirlie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp