Bukefalos 28 år!

Allvarligt diskettproblem

S

scotty

Jag har en diskett med viktiga handlingar i företaget. Använde disketten för ett par dagar sedan och ska nu gå in och använda min fakturautskriftsmall som jag skapat själv. När jag ska öppna disketten så får jag meddelande:
Disketten i enhet A är inte formaterad
Vill du formatera nu?
Varför har det blivit så? Nån som vet?
Alla andra disketter jag har fungerar.

Mycket tacksam för svar.
Mvh Carina
 
Sv: Allvarligt diskettproblem

Kan bli så där om man tagit ut disketten för tidigt och när den liksom blir avbruten när den letar upp ny diskett. Om man har för bråttom sas.
 
Sv: Allvarligt diskettproblem

Disketter är ömtåliga och därför olämpliga som enda lagringsplats för känslig data.

Dessutom upplever jag dem som opraktiska, det finns bättre alternativ idag. Jag envisades med att begära en diskettstation till min senaste dator som jag köpte för ett par år sedan, men jag har inte använt den en enda gång. Jag föreslår att du använder ett USB minne istället. Jag vet inte hur hållbara de är, men de är utan tvekan pålitligare än disketter. Du bör även ta backup på företagsdokument (duh).
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Lite kort: Jag har ett varumärke som företaget X använder och tjänar pengar på, i sina produkter. Nu har företaget bytt ekonomisk...
Svar
10
· Visningar
846
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 325
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 478
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 109
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp