Bukefalos 28 år!

Almedalsveckan 2015

Masqueradee

Trådstartare
Nu börjar det dra ihop sig mot årets upplaga av Almedalsveckan. Kommer jag kunna stöta på några andra bukefalister i Visby? Några seminarier/mingel ni speciellt är taggade inför?

Detta året blir min första almedalsvecka och jag ska verkligen göra allt för att hinna med att gå på så många "happenings" som möjligt. Förutom tre partiledartal som jag redan bokat så ska jag försöka gå på så många mingel/seminarier/workshops som möjligt med inriktning mot min utbildning (= kulturvård. Här ryms allt från kulturfrågor till stadsplanering/arkitektur/design etc), studentvillkor/utbildning och småföretagande.
Kommer även att jobba under veckan så några seminarier/mingel får jag följa "bakom kulisserna" istället för som deltagare :)

(Eftersom jag inte fick så mycket respons på denna tråd under "Ungdom" så tänkte jag att det kanske är någon här på "Senior" som ska ned eller är allmänt intresserade av att diskutera vad som händer under veckan, hoppas det är okej!)
 
ska inte dit, men vill säga att jag är extreeeeeeeeeeeeemt avundsjuk! :arghh:

Någon gång i livet ska jag planera sparpengar, semester och biljetter så jag kan åka dit.
 
ska inte dit, men vill säga att jag är extreeeeeeeeeeeeemt avundsjuk! :arghh:

Någon gång i livet ska jag planera sparpengar, semester och biljetter så jag kan åka dit.

Jag bor ju i Visby så jag kan som inte riktigt undvika att vara där :) Ska försöka hålla ögonen öppna så gott jag kan åt er andra. Ett tips är ju att många seminarier och debatter direktsänds på nätet!
 
Jag är jätteavundsjuk!!! Vill också!!!
Min pappa ska dit, dock inte som politiker (även om han är det ;) ) utan i annat ärende.
 
Hade jag jobbat (föräldraledig) hade jag åkt dit och sannolikt även medverkat i något/några föredrag.
 
Ja, jag bor i Visby. Men som sagt, har inte mycket förhoppningar om årets vecka. Men tar gärna emot tips på spännande tillställningar!
 
Nu börjar det dra ihop sig mot årets upplaga av Almedalsveckan. Kommer jag kunna stöta på några andra bukefalister i Visby? Några seminarier/mingel ni speciellt är taggade inför?

Detta året blir min första almedalsvecka och jag ska verkligen göra allt för att hinna med att gå på så många "happenings" som möjligt. Förutom tre partiledartal som jag redan bokat så ska jag försöka gå på så många mingel/seminarier/workshops som möjligt med inriktning mot min utbildning (= kulturvård. Här ryms allt från kulturfrågor till stadsplanering/arkitektur/design etc), studentvillkor/utbildning och småföretagande.
Kommer även att jobba under veckan så några seminarier/mingel får jag följa "bakom kulisserna" istället för som deltagare :)

(Eftersom jag inte fick så mycket respons på denna tråd under "Ungdom" så tänkte jag att det kanske är någon här på "Senior" som ska ned eller är allmänt intresserade av att diskutera vad som händer under veckan, hoppas det är okej!)
Jag hade jättegärna åkt, men jobbar tyvärr. Nästa år kanske. Har därför inte kollat programmet så noga men det är flera seminarier med inriktning på mellanöstern, integration och sådana grejer som jag gärna hade gått på. Får väl följa på datorn det jag kan.
 

Liknande trådar

Äldre Nu börjar det dra ihop sig mot årets upplaga av Almedalsveckan. Kommer jag kunna stöta på några andra bukefalister i Visby? Några...
Svar
5
· Visningar
640
Senast: LittleJohn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp