Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Aloe Vera juice...

C

cross

Någon som ger det till sin häst?
Hur mycket ger ni/dag och vart köper ni det ifrån?

B

**BORTTAGEN**

jag masserar bara in aloe vera efter varje ridning på rygg och på haserna på min häst=)

S

skorpan

Jag dricker själv alovera juice. Smakar pecka.....
Gav pållan det ett tag. För sin hosta.
Varför ger du din häst det. (nyfiken)
:bump:

T

Tess82

man kan ge så pass mycket alltså till hästen?jag fick bara ordination om 5ml.hur stor är din häst?min är en lipizzanare på 156cm.vad använder du din juice i för syfte?jag har den till tottons melanomer.alltså invärtes,och juicen tränger ut slagget igenom melanomen i bak.fungerar kanon. /Tess

N

Nightrider

Min islänning får ca 25 ml 22gr/dag, alltså totalt 50 ml. Efter det har han blivit av med rinnande ögon och snor i näsan, har ni andra några såna erfarenheter? :bump:

B

**BORTTAGEN**

Mitt gammelsto har problem med rinnande ögon, beror enligt veterinären på känsliga ögon samt något trånga tårkanaler... Tror ni att aloe vera skulle hjälpa för känsligheten?

N

Nightrider

Du kan ju testa i alla fall! Aloe Vera kan ju inte göra nån skada, det ska vara bra för allt möjligt. Jag började ge det för att det är bra för magen och hovarna ( Simlir`s akilleshälar), men att ögonen och näsan slutade rinna var bara en positiv bieffekt.

PM:a om du vill ha nr till återförsäljare. :bump:

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6465 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har ett stort antal Aloe vera (eller eventuellt är det någon närbesläktad Aloe, jag är inte expert på artning av dessa) och min...
Svar
1
· Visningar
294
Foder&Strö Hejsan. Jag undrar hur många gånger per dag ni ger era hästar hö. Och hur mycket om det gäller varmblod. ? Eller har dom tillgång till...
2
Svar
27
· Visningar
1 984
Hästvård Min ena valack går i en hage ihop med två andra pojkar. Dom är småbarn under 6 år alla tre och leker rätt hårdhänt, men aldrig på ett...
Svar
9
· Visningar
251
Foder&Strö Funderar lite på detta med att vänja in grovfoder samt bete m. Jag är av den gamla skolan, vi släppte hästarna på bete och har aldrig...
Svar
12
· Visningar
653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd nr 24
  • Kastrering

Hästrelaterat

Omröstningar