Alsolsprit m.m

V

vendelay

Min häst har fått infektion i sitt sydda sår, som sitter vid armbågsleden. Och jag måste nu sätta på alsolsprit-bandage på hela benet på nätterna. Det enda (förutom att det kostar skjortan :crazy:), är att alsolspriten bara finns på sådana små jädrans flaskor.
Finns det inte större flaskor att få tag i?

Bomullen finns ju knappt att få tag i heller (Bred då alltså). Gasbindor fanns det, men bara två förpackningar.

/Anna
 
En fråga bara - är det vet som rek alsolsprit? Annars tycker jag du ska ringa vet pronto. Sår vid leder är inte att leka med och BRUKAR behandlas med PC:

I af, jag har haft samma problem - dessa jäkla små flaskor. Och fick då svaret att det inte gick att få större. Jag frågade då iofs apoteket (både vanligt och djurpotek) och inte veterinären, så på recept kanske man kan få.

Bomull i större förpackningar och stycken brukar t ex Granngården ha!
 
Hejhej! alsolsprit finns inte i större flaskor.. Jag frågade efter det när benita var skadad, men det fanns inte ens att beställa hem.... Gjorde åt hur många flaskor som helst... :(
 
ja, det är på veterinärens ordination som jag ska använda det. Hans ben hade blivit så tjockt pga infektionen (hade gått neråt ända ner till kotan), så det är därför. :)
Har fortfarande inte fått tag i större flaskor, och det verkar knappt finnas heller. :crazy:
Fick tag i bra bomull (1kg för 110kr, det var överkomligt) till skillnad från apotekets tunna bomull som är svindyr.
/A
 
apoteket har nog gjort upp att dom inte ska göra större flaskor, bara för att dom ska ruinera dig och mig, Fia. Jäklarna. Hehe. :D :p
/A
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
708
Senast: Fazeem
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 322
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 819
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp