Bukefalos 28 år!

alta escuela

terwa

Trådstartare
Har tillbringat dagar vid nätet och kollat in sadlar nu. Fastnade för Alta Escuela eftersom min häst är bred och kort. Har svårt att hitta en sadel som ligger bra på honom och vill därför inte skicka efter en sadel som kanske inte alls passar. Efterlyser lite erfarenheter om denna sadel och undrar oxå om det finns någon i närheten av gästrikland som äger en sådan som jag skulle kunna prova på min häst.
Provade en BB sadel stl 3 som låg bra. Kan AE jämföras med BB sadeln i vidd?

Finns återförsäljare i närheten av g-land eller Uppsala, Stockholm hållet?

Tessa
 
hej, eftersom vi värkar boende i samma län så hakar jag på dig... :) är själv på jakt efter sadel åt min nordsvensk...finns det någon hemsida där alta escuela finns?
 
Har haft en Alta hemma och provat, från www.kilagarden.com (Luleå tror jag). Modellen jag provade var XW och den bredden passade bra på min isis men var alldeles för lång. Jag tyckte mycket om att rida i den och tyckte den främjade en bra sits. Men, som sagt, var den ju för lång för honom så.
Ta hem en och prova, kostar bara bussfrakten. Typ 200kronor eller nått.
 
Jag har haft en A.E-sadel till min ena häst och trivdes väldigt bra med den. Den låg bra på hästen och man placeras automatiskt i en korrekt sits. Det är helt klart en prisvärd sadel, jag valde att importera min själv och kom väldigt billigt undan.
Den korta modellen, Ronda/senorita, passar bra för små rumpor och kortryggade hästar, däremot har jag inte sett sadeln med vidare bom än 31 hos någon återförsäljare och då är det ju svårt att få den att passa lite bredare hästar. Men det finns kanske hos nån annan försäljare än de jag varit i kontakt med, eller om man kan specialbeställa!?
 

Liknande trådar

Utrustning Är medveten om att tråden inte är helt på rätt ställe - men det rör ju utrustning och tillpassning, så jag chansar... Har som så många...
Svar
12
· Visningar
3 260
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp