Bukefalos 28 år!

Alternativ julmiddag

Nebraska

Trådstartare
Jag kan väl inte vara den enda på buke som ledsnat redan på julmaten?
Vad äter ni på julafton?
 
Sv: Alternativ julmiddag

Hur har du kunnat bli det?

Jag har hittills inte sett röken av någon julmat, annat än i form av råvaror som jag förväntas tillaga.
 
Sv: Alternativ julmiddag

Jag kan väl inte vara den enda på buke som ledsnat redan på julmaten?
Vad äter ni på julafton?



Här håller vi hårt på traditionerna.
Glögg, pepparkakor och lussekatter är ok att inmundiga from 12/12.
Julmust och julmat intas först den 24/12, undantaget är ev julbord med jobbet.
Julskinkan och granen fixas på kvällen den 23/12.

Den 24/12 är vi enbart redo för att totalt släppa hämningarna.
 
Sv: Alternativ julmiddag

På mitt jobb har vi en stenhård policy om att julmiddagen INTE får vara julbord! :)

Vi blir bjudna på något vanligt, bra, restaurangbesök, men inte julbord.
 
Sv: Alternativ julmiddag

Här håller vi hårt på traditionerna.
Glögg, pepparkakor och lussekatter är ok att inmundiga from 12/12.
Julmust och julmat intas först den 24/12, undantaget är ev julbord med jobbet.
Julskinkan och granen fixas på kvällen den 23/12.

Den 24/12 är vi enbart redo för att totalt släppa hämningarna.

Något liknande här :). Julmat är bara gott t o m annandagen, sedan får det vara nog. Så det äter man inte innan! (undantaget det obligatoriska julbordet med jobbet, helst tidigt i december).
 
Sv: Alternativ julmiddag

Jag har, till min stora glädje, inte behövt äta någon julmat alls än och på julafton käkar vi kalkon i min släkt i stället för julkäk.

Däremot blir det lite julskinka och sådant pyssel hemma hos mina föräldrar dagen innan julafton, men det överlever jag.
 
Sv: Alternativ julmiddag

På mitt jobb har vi en stenhård policy om att julmiddagen INTE får vara julbord! :)

Vi blir bjudna på något vanligt, bra, restaurangbesök, men inte julbord.

Jag hade föredragit detsamma men på mitt arbete har vi tyvärr demokrati ;)
 
Sv: Alternativ julmiddag

Det här med julbord har aldrig varit vår grej hemma. Numera äter vi vanligen lammstek med råstekt potatis på julafton :d.
Julbord äter jag ute med jobbet. För mig blir det gravad lax, rostbiff, paté och lite olika typer kallskuret kött. Varmrätterna ser jag som helt ointressanta.
 
Senast ändrad:
Sv: Alternativ julmiddag

Hela min familj är vegetarianer och således serveras enbart vegetariskt med vissa juliga inslag om det finns önskemål om det annars kör vi på nått annat. Tex pappas vegetariska färslimpa med hans underbara sås :D
 
Sv: Alternativ julmiddag

Hela min familj är vegetarianer och således serveras enbart vegetariskt med vissa juliga inslag om det finns önskemål om det annars kör vi på nått annat. Tex pappas vegetariska färslimpa med hans underbara sås :D

nutroast :D

vi vagrar att fira jul med någon familj i ar, usch for att stressa runt! aven fast vi ater kott sa gor vi om vi vill!!!!! sa NUTROAST! (ingen mening med oss pa tva att gora nagot mer eller :D)
 
Sv: Alternativ julmiddag

Jag äter köttbullar och potatismos med lingonsylt när resten av familjen äter julbord vid kulformades :). Fast på själva julafton är jag ensam med mina djur och då tänker jag äta risgrynsgröt alternativt mackor eller yoghurt till middag.
 
Sv: Alternativ julmiddag

Vi tänkte äta kalkon, för att variera lite - med hasselbackspotatis, en god sås, och vinbärsgelé. :P

Efterrätt blir iofs troligen risalamalta, och lite sill till förrätt. Men man behöver ju inte köra hela kittet.
 
Sv: Alternativ julmiddag

Det här med julbord har aldrig varit vår grej hemma. Numera äter vi vanligen lammstek med råstekt potatis på julafton :d.
<snip>

Det ar vad jag lagar pa julafton ocksa.:D
Jag ser fram emot att inte ha skinka faktiskt ... fast saknar var dopp i gryta med tunnbrod.

I stallet for all julmat har jag fixat jul godis bade hogt och lagt ... det kan snabbt bli en tradition tror jag.;)
 
Sv: Alternativ julmiddag

Mitt också! (I alla fall i den här typen av frågor.) Antijulbordspolicyn är demokratiskt beslutad, alltså.

Så då får ni aldrig äta ett bättre julbord på restaurang? Eller går alla ut och äter julbord privat sen, eller med andra arbetsgivare?

På restaurang blir det ju julbord med extra allt på ett annat sätt, så jag skulle nog tycka det var trist om julmiddagen med jobbet var en helt vanlig restaurangmiddag.

Även om man äter julbord med jobbet, så blir det ju summa två gånger om året man äter julmat - hur hinner man ledsna på 20-30 olika rätter så snabbt? :crazy:
 

Liknande trådar

Hemmet Nja, äga bil äter snabbt upp besparingen. Jag drömmer om ett boende som inte kräver bil. Men det är inte något alternativ för mig om jag...
Svar
18
· Visningar
260
Kropp & Själ Förmodligen inte men chansar ändå på att någon stött på ett bra alternativ. Jag har aldrig kunnat vänja mig vid bettskena har haft tre...
Svar
5
· Visningar
415
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 395
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Det vanligaste är väl att betala med kort när man köper något. Numera kan man ju även betala med mobilen. Andra mer sofistikerade...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
2 239

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst med eksem
  • Födda 2022
  • Böjprovsreaktion vid hovböld?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp