Alternativ till hals/nackkrage??

Texaz

Trådstartare
Föll lite illa i förrgår vilket bl a resulterade i en trolig sträckning i nacken.
Rekommendationen är krage, men någon sådan har jag inte och tror det blir svårt att få tag på nu.

Någon har tips på annat sätt att fixera nacken skapligt? Är värst när jag sover, då jag ofta vänder mig i sömnen och nu vaknar jag varje gång :crazy: och får hjälpa till att hålla huvudet stilla för att kunna vända mig. Bör alltså vara något som fungerar även vid sömn.

Tacksam för alla tips!!
 
Rekommendationen vid min nackskada var att inte ha krage eftersom det gör musklerna ännu stelare och läktiden blir längre men när jag blev trött i nacken framemot kvällarna så tog jag en filt som jag rullade ihop lite lagom och lade runt nacken, så det kan jag tipsa om. Gav dels lite stöd och dels lite mer värme = mumma för mina skadade onda muskler.
 
Fick tag på krage idag, samt värmekudde :love:

Att ha krage hela tiden vill jag inte, däremot vid bilkörning samt på jobbet (målar, och klättrar därmed upp och ner på stegar)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 815
Senast: Fibusen
·
Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 080
Senast: ainasoja
·
Kropp & Själ Brukar inte skriva trådar på buke, framförallt inte gnälliga sådana. Men nu vet jag bokstavligen inte vart jag ska ta vägen längre...
2
Svar
36
· Visningar
4 706
Övr. Katt Jag blir vansinnig. Min katt har under de senaste dagarna börjat bli alltmer rastlös under kvällarna och framförallt morgnarna. Jag har...
Svar
8
· Visningar
5 948
Senast: Darkie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp