Alternativt badkar

Fideli

Trådstartare
Jag älskar att krypa ner i ett hett bad på vintern, men det finns inget badkar i huset jag hyr nu. Badrummet är tillräckligt stort för att det skulle kunna få plats ett badkar, men dörren är för smal för att få in ett... Och det finns bara ett pyttelitet fönster så det går inte att ta den vägen heller.

Någon som har tips på något alternativt badkar, som kan fällas ihop, tas in i badrummet i delar och monteras ihop där, blåsas upp etc?

Jag har hittat en uppblåsbar variant, men det verkade väldigt lågt och var dyrt (400 dollar för något som ser ut som en urgröpt vattenmadrass...), de hopfällbara hittar jag bara för barn. Gjuta själv känns som ett lite för stort projekt, jag hyr ju bara huset.

Jag här även funderat på en gammaldags badbalja, ni vet en sån där i zink/koppar/mässing, men vet inte riktig hur måtten är på dem, de kanske inte heller går att få genom dörren. (Sittbadkar går inte genom dörren)

Någon som har någon bra idé?
 
Sv: Alternativt badkar

Måste du ha badkaret i badrummet? Du har ingen tvättstuga eller liknande som du kan pimpa till ett spa-rum?

Om du hyr så kolla med hyresvärden/husägaren. Kanske är det en investering de tycker låter vettig och vill hjälpa till, finns också risk att de är emot det.

Annars blir det badhuskort! :P
 
Sv: Alternativt badkar

Kolla med hyresvärden så att det är OK.

Ett badkar innebär hög punktbelastning på golvet, så det är inte säkert att det klarar belastningen.
 
Sv: Alternativt badkar

Tyvärr, ingen tvättstuga eller annat utrymme som skulle kunna fixas till...
 
Sv: Alternativt badkar

Borde inte vara några problem, huset var ett mejeri från början, så de hade stora kar fyllda med vätska på golven redan då.
 
Sv: Alternativt badkar

jag kopte mig ett "horsewaterthrough" i gummi, 100gallon/400 liter och satte mig i. hade den i koket.. och ute sommartid, och lat solen varma vattnet da.
har i sverige har jag inte sett vattentankar i den storleken men kanske nordpost har ngt? www.nordpost.se tror jag det ar. Visst de kostar men ar val vart det. Och om du har spis i koket (ved alltsa) kan du ju placera det framfor spisen och ligga och gosa dig.. nej det blev inte varje dag men sadar en gang i veckan.. jag skulle kolla nordpost forst..och var saker pa att det finns en plugg i botten sa du kan tomma det enkelt.. skaffa "fittings" som du kan satta pa pluggen och sen en slang, typ tradgard och sen ar det bara att tomma ner i brunnen for duschen..
men prata med hyresvarden ocksa, de kanske ar intresserade att hjalpa till med badkar av typ.. lycka till
 
Sv: Alternativt badkar

De flesta badkaren är ca 50 höga och 70 breda - hur liten dörr har du egentligen?;)

/Migo
som flyttar från livet utan badkar till nybyggt badrum - specialgjort för att vara "badvänligt" :love:
 
Sv: Alternativt badkar

De flesta badkaren är ca 50 höga och 70 breda - hur liten dörr har du egentligen?;)

/Migo
som flyttar från livet utan badkar till nybyggt badrum - specialgjort för att vara "badvänligt" :love:

Fy, Migo, det där var väl onödigt! :mad:

/Milene, som har en gammal urusel dusch och ett golv som inte har nån isolering under = svinkallt att stå på...

;) (obs att det är skrivet som ett skämt och ej ska tas på allvar)
 
Sv: Alternativt badkar

Jag såg ett ihopfällbart badkar i en tidning. I nåt slags tygliknande material.

Hur som helst, när du kommit på en lösning, hör av dig! Jag vill också ha!
 
Sv: Alternativt badkar

Tänkte på filmen med Björn Skiffs,när de bdar i en båt.

En gummibåt kanske!

Ptr
 
Sv: Alternativt badkar

Jag mätte förra året och konstaterade att det var för smalt för vanliga badkar/sittkar, men jag kommer inte ihåg hur bred dörren var...
Men det är en gammaldags skafferi-dörr, när mejeriet gjordes om till bostad (någon gång i slutet av 1800-talet tror jag), så blev det skafferi i det hörnet och senare gjordes skafferiet om till badrum.
 
Sv: Alternativt badkar

Det var en smart idé! I köket, framför vedspisen har jag gott om plats, så där skulle jag kunna ha ett stort badkar, ett sånt där gammalt i zink/koppar el dyl. De har ju visserligen inget hål i botten för att tömma, men det finns ju grejer för att tömma akvarier, det borde funka.
 
Sv: Alternativt badkar

Jag känner en bukefalist som bytte karm med dörr för att få in ett bubbelbadkar i hyreslägenheten. Inget är omöjligt :D
 
Sv: Alternativt badkar

Även om man tar bort karmen så är det för smalt, har redan kollat det... Och att slå ut väggen vill jag inte ge mig på, dessutom går murstocken på vänstersidan av dörren, så där går det absolut inte att göra något och på högersidan är diskhon på ena sidan väggen och handfat på andra sidan. Så då skulle man bli tvungen att dra om vattenrör, avlopp mm.
 
Sv: Alternativt badkar

Jag tror det var förra året som det stod ett par killar på Hem&Villa-mässan, eller vad den nu heter, som sålde badkar man kunde ställa undan, de var i plast eller nånting så de var lätta att ställa bort. Kommer inte på om jag sett dem nånstans, men googla?
 
Sv: Alternativt badkar

Finns det inget garage eller något då? :D

Sitter i samma båt, inget badkar, stor vilja att ha ett badkar. Badrummet är för litet för ett badkar, även dörren är för liten för att få in ett badkar. Tvättstugan är för liten. Hade jag bara kunnat skulle jag ha ett badkar i trädgården, trots att vi får uppemot 2m snö vintertid. Men jag bor bredvid en ridskola med småbarn :D känns inte jätte lyckat att ligga där och skvalpa om de rider förbi :D
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 489
Senast: Ajda
·
Anläggning Någon som vill ge tips hur vi ska lägga upp planritningen när vi ska bygga om den gamla halvrasade ladugården till stall? Det vi bestämt...
Svar
11
· Visningar
2 504
Senast: Andromedae
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 106
Senast: Ramona
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 503
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp