Amatörteatergrupp i Göteborg, med revy-inriktning?

Frokennordberg

Trådstartare
Då mina google-skills sviker mig så vänder jag mig nu till Buke som rymmer så mycket kunskap!

Jag skulle vilja hitta ett ställe i Göteborg som håller på med amatörteater, dvs teater på fritiden och som gör nån föreställning per år, helst revy-stil. Är det någon som vet alls vart man hittar en sådan? Finns det fortfarande?

När jag var yngre och bodde på annan ort var jag med i en sådan, det var väldigt blandade åldrar, från gammal till ung, men nu lyckas jag alltså inte hitta någon motsvariget här. Någon som vet, tro?
 
Sv: Amatörteatergrupp i Göteborg, med revy-inriktning?

Jag funderar på om det inte finns en som heter "ART Göteborg".
Om inte dom håller på med det, så kanske de känner till någon annat teatergrupp som gör det.:idea:
 
Sv: Amatörteatergrupp i Göteborg, med revy-inriktning?

Det finns en organisation som heter ATR (Amatörteaterns riksförbund) med olika föreningar som medlemmar. Jag var med i just en sån förening i två år, fast i Stockholm. Det var en trevlig grupp med medlemmar i olika åldrar och med olika ambitioner. Förra våren satte vi upp en föreställning och det var verkligen jättekul :)

Eftersom jag nu bor i Västergötland så har jag tagit reda på att det finns en ATR-förening även här och de verkar ha massor av teatergrupper som medlemmar. Du hittar dem alla här: http://www.atrvast.se

Ett par kompisar till mig var med i en grupp på Teaterhuset Mölndal och tyckte att det var jättebra där. Hoppas att du hittar något som passar!
 
Sv: Amatörteatergrupp i Göteborg, med revy-inriktning?

Åh, jag skulle göra nästanvadsomhelst för att få tag på en sådan grupp - men i Uppsala.

Har till och med funderat på att dra igång en själv, men det har jag inte energi eller kunskap till.
 

Liknande trådar

Äldre Jag är väldigt nyfiken, eller vetgirig snarare. Jag är medveten om att jag är det på en nivå som det säkert finns en diagnos på. Jag...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
10 716
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp