Amatörtränare !

K

Kokos

Hej, jag undrar hur gammal man måste vara för att ta amatörtränarlicens. Någon som vet ?! :p

Tacksam för svar !:d
 
Sv: Amatörtränare !

Kokos skrev:
Hej, jag undrar hur gammal man måste vara för att ta amatörtränarlicens. Någon som vet ?! :p

Tacksam för svar !:d


”Gemensamma bestämmelser för tränare
Licens kan beviljas den som
a) har genomgått av SG nedan beskriven utbildning.
b) har tillgång till träningsmöjligheter och förfogar över en uppstallningsplats i Sverige som är godkänd av lokala licenskommittén
c) har ordnad ekonomi
d) har fyllt 18 år
e) har minst en häst i träning.”

(ref. http://www.galoppsport.se/ssitesok)

Med andra ord skall du ha fyllt 18 år. Men ett tips är att även om du ännu inte fyllt 18, börja med att gå ”steg 1-kursen”.

Lycka till!
 
Sv: Amatörtränare !

Men Ninni det finns flera som har tagit amatörlicensen som är under 18.
 
Sv: Amatörtränare !

Korpen_ skrev:
Men Ninni det finns flera som har tagit amatörlicensen som är under 18.

Amatörtränarlicens??
Amatörryttar licens räcker det med att du är 15. Jag citerade enbart Licens och utbildningsbestämmelserna... =) Och de är klara, du måste vara 18 för att ta ut amatörtränar licens…
 
Sv: Amatörtränare !

Ja, du kan gå Steg 1 och 2 innan, men du får inte plocka ut din tränarlicens innan du fyllt 18.

Gick båda kurserna tillsammans med två tjejer som var 15 och 17 (tror jag?) och de har rätt att plocka ut licens så snart de fyllt 18. (Om de uppfyller de övriga kraven, naturligtvis.) De fick även dispens av Gärtner och behöver inte plocka ut licernsen inom två år efter avslutad kurs, som det står i bestämmelserna, utan om de håller sig uppdaterade om vad som händer inom galoppen så får de vänta som längst 5 år, har jag för mig att det var. Tror till och med att det gällde oss andra också, som redan är myndiga.
 
Sv: Amatörtränare !

Okej, tack så mycket. Kanske ska gå steg 1 iallafall så länge. :)
Kramar Linn :bump:
 
Sv: Amatörtränare !

hur ska man gå tillväga om man vill bli proffstränare då ?
 
Sv: Amatörtränare !

Samma väg, fast längre. :idea: All info om hur man blir tränare finns på www.galoppsport.se, tror att det står under "info & regler". Leta dig fram!
 
Sv: Amatörtränare !

men rebecca då (a) nu får du inte gå för fort fram här va , haha. bra att du har mål iaf. (a)
ha så kul på lägret, ses efteråt, får göra något då :bump:

kramar Linn xD ( kokos )
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Har en liten valp som nu börja få upp sina permanenta tänder, men mitt otränade öga tycker de sitter lite fel. Är det så illa som...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 914
Senast: hundtant
·
Övr. Barn Hej hej! Jag är en otroligt barnkär person som vill ha egna barn i framtiden. Men jag har skolios. Jag vet själv hur det påverkar en...
Svar
4
· Visningar
828
Senast: Görel
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
217
Senast: Ponylove
·
Kropp & Själ Jag använde ett par örhängen från hm i ish 2 dagar innan hålen började bli inflammerade o såriga så jag tog ut dom och kände på...
Svar
6
· Visningar
535
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp