Amazons premiärsida full av översättningsmissar?

tanten

Trådstartare
Läser i DN att Amazon använt maskinöversättning till sin sida och lyckats göra ett antal missar. Bl.. har de satt in fel flagga. De beskriver ett pussel som "1000 st våldtäkt blommor under solnedgång" Tupp-prydnader beskrivs som kuk.

Det har visst gått lite fort......
 
Läser i DN att Amazon använt maskinöversättning till sin sida och lyckats göra ett antal missar. Bl.. har de satt in fel flagga. De beskriver ett pussel som "1000 st våldtäkt blommor under solnedgång" Tupp-prydnader beskrivs som kuk.

Det har visst gått lite fort......
Vilket förtroende man får för dem :crazy:

Edit var bara tvungen att gå in och gick då in på ridsport. Kan någon tolka vad det här betyder?
"Besökare dubbel sadelhäst rent boskap läder hästtillbehör"
Det är alltså rubriken för en sadel :confused:
 
Tja detta blir ju också bra reklam och hype :p

Jag undrar mest vad som är originalspråket? Om man till exempel vill köpa en
"Kasta filt Multicolor rese fleece säng kastar varma vändbara mikrofiber massiva filtar för säng och soffa röd"

Så är beskrivningen på engelska och såhär:
  • When you accidentally soil her, you can put her alone in the washing machine with cold water. Note! Do not put too much detergent and softener. AIR Dry or Line dry at low temperature.
  • Never use an iron to deal with her.
  • She will be very happy to be a gift.She would love to be with you all the time when in bedding or to wrap up in while watching television, reading a book or just relaxing, also makes it a good choice for camping, office and backpacking in travel. The babies, adults or pets all will love her
Det blir ju liksom inte mycket bättre på engelska...
 
Det här är nog en av mina favoriter
Även om grimskaftet är helt i bly så förklarar det ju inte priset.
skräp.jpg
 
Jag var nyss inne och kollade, mitt förbättringsförslag var "Gör om, gör rätt, hela skiten är katastrof!"

Jag kommer inte handla något som det ser ut nu, orka leta efter någonting i den röran och prismässigt det lilla jag kollade var verkligen inte lockande. Intressant att de etablerar sig här och så förmånligt men inte ens klarar av att ge oss rätt flagga. Skit in, skit ut? :grin:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp