Amerigo dressyr

Ajda

Trådstartare
Min ena islandshäst har en hopplös rygg att hitta sadel till. Jätte jättekort med stora bogblad och sen ganska rejält svängd också. Haft hjälp av två olika sadelutprovare men sadlarna jag köpt där har inte blivit optimala. För raka och eg lite för långa också. Hon musklar ryggen dåligt så den är åt det takformade hållet.

Var i en butik idag och hann bara prata lite snabbt med personalen. Men de tipsade om amerigo. Amerigo finns ju i en uppsjö av modeller.
Vet ni någon modell som är ganska nätt med svängd bom.
 
Min ena islandshäst har en hopplös rygg att hitta sadel till. Jätte jättekort med stora bogblad och sen ganska rejält svängd också. Haft hjälp av två olika sadelutprovare men sadlarna jag köpt där har inte blivit optimala. För raka och eg lite för långa också. Hon musklar ryggen dåligt så den är åt det takformade hållet.

Var i en butik idag och hann bara prata lite snabbt med personalen. Men de tipsade om amerigo. Amerigo finns ju i en uppsjö av modeller.
Vet ni någon modell som är ganska nätt med svängd bom.

Aalton kanske. Cc finns oxå men den är lite längre. Båda har ett öppet säte. Sen finns en isismodell oxå

https://www.amerigo-saddles.com/saddles/vega-icelandic/
 
Min ena islandshäst har en hopplös rygg att hitta sadel till. Jätte jättekort med stora bogblad och sen ganska rejält svängd också. Haft hjälp av två olika sadelutprovare men sadlarna jag köpt där har inte blivit optimala. För raka och eg lite för långa också. Hon musklar ryggen dåligt så den är åt det takformade hållet.

Var i en butik idag och hann bara prata lite snabbt med personalen. Men de tipsade om amerigo. Amerigo finns ju i en uppsjö av modeller.
Vet ni någon modell som är ganska nätt med svängd bom.
Kolla ErgoX2. De har lite samma tänk men rymmer mer massa.
 
Amerigo DJ är lite mer svängd än Amerigo Alto, båda är superkorta. Vega CC är ganska rak. Amerigo Kveikur finns också, tyvärr ingen koll på den.
 
Tycker vegan ser rak ut…
Jag hade Vega dressyr, alltså inte Vega Icelandic, på överbyggd isländskorsning med kort och svängd rygg. Han hade också extremt stora bogarnoch vi valde korta bom-ben med bossa som lämnade extra utrymme för bogrörelserna.
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
847
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Hallå alla häst och sadelkunniga! Jag är på jakt efter sadel till min kallblodstravare och blir helt snurrig i detta sandelträsk🙈 Vill...
Svar
1
· Visningar
707
Senast: Monjana
·
Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 678
Senast: tuaphua
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
11 345
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp