Bukefalos 28 år!

Ampelliljan

MinIan

Trådstartare
När kan man ta ett skott från ampelliljan?

måste man vänta tills dom har fått stora bladiga "toffsar" eller kan man ta ett skott när "toffsarna" är ganska små?

har kommit på att min pappa har en anpellilja med vit rand, och det är en sån jag vill ha, men toffsarna på hans är små, och den har precis börjar blomma.

om jag kan ta ett skott, hur tar man det utan att skada plantan? är det bara å knipsa av?

Tacksam för svar, för jag åker ju hem idag också, så jag tänkte sno med några skott i sånna fall ;)
 
Sv: Ampelliljan

Det är bara å knippsa av. Sätt småskotten i vatten ett tag så kan de växa till sig lite innan man pillar ner dem i jord. Det går att sätta dem i jord på en gång oxå om man vill. :)
 
Sv: Ampelliljan

såg att du svarade igår. men jag fick nått fel på datorn och nu är jag hemma :angel:
tack för ditt svar,. ska ta kontakt med pappa så han fixar det, tycker dom är så fina :love:

:bow:
 

Liknande trådar

Hästvård Tänkte jag skulle ringa kliniken imorgon och höra mig för vad de tror, men skadar ju inte att bolla lite tankar innan dess. Min häst...
Svar
1
· Visningar
555
Senast: Ray
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: MayGrace
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 342
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 948
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp