Analsäckarna

Fick regelbundet tömma analsäckarna på mina hanar när de var unga/intakta. När de blev äldre/kastrerades försvann problemet av någon anledning. Max 1 gång i månaden fick jag tömma, det märktes när de slickades sig väldigt mycket i baken. De åkte aldrig kana men det ska tydligen vara vanligt.

Den hane jag har nu fick spola hos veterinären en gång förra året då det kommit ut blodbladat sekret när jag tömde själv men enligt veterinären som spolade såg det faktiskt relativt normalt ut så tömningen hade hjälp. Sen kastreringen förra hösten har han inte haft några besvär alls. Jag förespråkar inte kastrering alls och hade gärna haft honom som intakt om prostatan hade fungerat som den skulle men det gjorde den inte vilket gjorde att han läckte mycket urin. Detta var bara en oväntad bieffekt.
Min ena blev mycket bättre i rumpan med ett "kastreringschip" :idea1:
 
Det kladdar fortfarande när jag försiktigt trycker.

Han gnällde och gungade rumpan imorse igen. Det verkar inte göra ont utan mer som att det kliar eller är obehagligt. Tänk om man kunde fråga dem, så mycket enklare det vore.
Klinikbesök i veckan blir det.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 558
Senast: kma
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 066
L
  • Artikel
Dagbok Nu kommer jag skriva om kanske neggativa saker så trigger varning för det. Men jag vill skriva lite om att vara ensam och att inte kunna...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
15 742
Senast: skiesabove
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
39 999

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp