Analsäcksoperation problem

kma

Trådstartare
Hej,

I onsdags (idag söndag) opererades båda analsäckarna bort på min katt. Han har haft flera svåra fistulerande analsäcksinflammationer på kort tid och operation rekommenderades av flera veterinärer. Operationen var tydligen något komplicerad med ormbon av fistlar men ansågs ändå gått bra.

Nu till min fråga, bajseriet kom igång först i fredags morse utan större besvär. Men på kvällen började han läcka små kluttar någon gång efter han kissar, en gång under sömnen och sen innan han gick för att bajsa. Även igår var det några små kluttar som läckt under dagen. Han har väl lite problem att sluta ringmuskeln helt. Förstod att det kunde va vanligt efter operation men hur länge brukar inkontinensen pågå? Kommer han alltid ha besvär eller ska man försöka hålla sig lugn...

Om besvären kvarstår finns det något man gör åt det eller är det bara att leva med!?

I övrigt mår han bra :-)
 

Liknande trådar

Hundhälsa För ett år sedan fick min chihuahua problem med bajseriet. Det tog längre tid för henne att bajsa och hon började även pipa till när hon...
Svar
3
· Visningar
4 103
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Min hund opererades i somras för "akut fistulerande analsäcksinflammation", båda analsäckarna togs bort. Jag reagerade på att det var...
Svar
3
· Visningar
2 646

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp