analys av hösilage?

B

**BORTTAGEN**

Hur fungerar det? De är ju plastade... jag kan ju inte öppna varje bal och ta lite på samma sätt som med vanliga höbalar. och balarna går åt på drygt en vecka så jag kan ju inte analysera varje bal för sig efter hand heller. Räcker det att ta analys på en och sedan räkna med samma värden hela tiden och öka med något annat om man märker att han tappar/minska om han ökar?! tacksam för svar...
 
Det står hur du ska göra i flera trådar här på forumet, och även på min fodersida. Du fryser in provet så det håller sig, du samlar lite i taget.
 
men då har jag ju ingen nytta av det... jag måste ju ha värdena i förväg... inte i efterskott...?!
 
Låna en höborr då och borra i några balar, sedan tejpar du igen hålen fort som attan. Så kan man göra också.
 
okej... och annars tar jag tussar efter hand från typ 3-4 rundbalar och stoppar i frysen för att sedan skicka in? Hur mycket är det ungefär man ska ta vid varje tillfälle? Hur mycket ska skickas in till analysen? Hur skickar jag in?
 
Du får fodra enbart med ögonen i några veckor, det gör inget ifall balanserna skulle vara lite felaktiga eftersom det bara rör sig om några veckor. Men du kan ju göra som Mynta föreslår också.

Om du går in på www.analycen.se och under "Lantbruk" klickar på "Beställ emballage", så får du en provpåse hemskickad och en följesedel, där står det exakt hur du ska göra även..
 
Nejdå. Och portot är betalt tillbaks sen också.

Det tjänar de ändå in på slutfakturan :devil:

Vildvittra
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Det här med loppfrö. Det verkar finnas lika många teorier som det finns människor :confused: Är det någon som har läst faktisk forskning...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 134
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänker mycket, vilket är ett problem. Problem säger du, det är väl bara bra att tänka? Och du kanske har rätt, om det ur tanken föds...
Svar
13
· Visningar
955
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp