Analys? Var?

Q

Quarter

Finns det någon som vet var man skickar sitt hösilage för analys? Tack! :bow: :bow: :bow: :bow:
 
Analycen 605 kr (481 exkl. moms)
Hjortens lab 494 kr (395 exkl. moms)
Svenska foder 590 kr (472 exkl. moms). Ej mg.
 
Analyserar verkligen Hjortens lab allt det som Analycen gör? Även mg alltså..?
 
Har Hjortens lab någon hemsida eller nåt eller hur får jag tag på dom??? :confused: Jättetacksam för svar! :bow:
 
Jag har inte ännu prövat dom själv men enligt deras "beställningssedel" (http://www.hjortenslab.se/dokument/blankett_foderanalys.PDF) så består grundpaket för häst av: TS, energi, råprotein, kalcium, fosfor, magnesium och kalium.

Kommer att pröva dom snarast själv :) Imorgon hämtas/köps resterande vinterfoder in så på måndag skickas den tillklippta väl utplockade analysen in. Off topic forts. men tyvärr så tror jag att jag sedan några dagar senare (när analyssvaret kommit) skriver långa gråtansvärda inlägg hit för jag anar att värdena inte är bra (ogödslat ängshö) man vi har varit runt hela nejden och sniffat i alla lador och det här höet var bland det enda med acceptabel hygienisk kvalitet. Här är brist på bra hö redan för många har inte fått intagit bra hö pga den höga, tropiska luftfuktigheten som rådde under höbärgningstiden. Så vi får pussla och ha oss för att få ihop värdena sen kan jag tro.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Tyvärr måste jag skicka efter hösilage i 300-250/kg balar från annan del av Sverige pgav årets dåliga skörd. Har hittat nytt på annons...
Svar
0
· Visningar
443
Senast: Plantan
·
Foder & Strö Jag har insett att jag behöver komplettera med höpellets till min gamla häst. Tandkoll utfördes för en månad sedan, och hästen har...
Svar
4
· Visningar
302
Senast: lizzie
·
  • Artikel
Hästnyheter Min fråga gäller ”undanhållande av information” och om eller hur det kan appliceras i mitt stall. Vi har sedan vi flyttade in, vid ett...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 425
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp