Kissing Spine

Trådstartare
Hur mycket kostar en analys?
Vad fick ni reda på?
Vart kan man skicka det?

Dvs. en analys som visar om hästen har några brister.
 
Sv: Analys?!

"en analys som visar om hästen har några brister" ;)

Alltså, typ. skicka in tex. ett hårprov och kolla om hästen har brist på kalk whatever.
 
Sv: Analys?!

menar du typ blodprov?
borde väl kunna göras hos klinik i så fall.
 
Sv: Analys?!

Mnja.... Inte direkt så tror jag. Lite mer som träckprov, som visar om hästen har någon sjukdom. Men detta är mer att man skickar in ett hårprov om analyseras och visar om hästen har någon brist på en mineral, eller protein tex.
 
Sv: Analys?!

Det blir säkert dyrt om inte hästen har något fel och man bara är nyfiken. Är hästen dålig kanske vet skickar ett prov för analys.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Tyvärr måste jag skicka efter hösilage i 300-250/kg balar från annan del av Sverige pgav årets dåliga skörd. Har hittat nytt på annons...
Svar
0
· Visningar
443
Senast: Plantan
·
  • Artikel
Hästnyheter Min fråga gäller ”undanhållande av information” och om eller hur det kan appliceras i mitt stall. Vi har sedan vi flyttade in, vid ett...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 100
Senast: Twirro
·
Foder & Strö Är det någon som analyserat mikromineraler i lusern hack? Även om det lär variera från bal till bal så vore det intressant att se vad en...
Svar
0
· Visningar
480
Senast: Bamburine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp