Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Analysbryderi. Igen...

Morran

Trådstartare
Skall analysera höet, men har lite problem. Hästarna kommer inta att få "samma" hö fram till nästa skörd, utan mestadels 2:a skörd från rundbal och när detta tar slut 1:a skörd från småbal.
Jag har verkligen inte råd att analysera båda partierna, så vad ska jag lägga krutet på?

1. Rundbalspartiet som de kommer utfodras med större delen och hoppas att foderstaten inte blir käpprätt åt :devil: när vi sedan går över till småbal.

2. Blanda de båda partien i EN analys för att få ett snitt.

:confused: :confused: :confused:

B

**BORTTAGEN**

Men varför inte analysera ett parti nu, det som ni tar på en gång och det senare partiet när det blir dax för det?
Du måste ju inte analysera båda på samma gång.

B

**BORTTAGEN**

Men en analys med enbart energi, protein och mineraler kostar ju bara runt 600 kr.
:)

B

**BORTTAGEN**

Det kostar att ha häst ja :crazy:
Men det kommer man ju inte undan.(jag har två hästar och jobbar halvtid, jag vet hur det är att planera...)
Du har ingen möjlighet att köpa redan analyserat hö då kanske ?

Morran

Trådstartare
Nej, står hos en bonde som tar in eget hö.
Men som sagt, jag gör en analys nu så löser sig det andra längre fram. :cool:
Har jag tur så är det dags för bete innan det analyserade partiet tar slut. Annars får mamma och pappa ett telefonsamtal. :angel:

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6450 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Foder&Strö Hej! Vår ponny står i sjukhage och kommer troligen göra så hela sommaren tyvärr. Samtidigt har vår leverantör av hösilage (gemensamt...
Svar
11
· Visningar
1 237
Foder&Strö Ni som har erfarenheter av hö (ej hösilage utan vanligt hö) på storbal, kan ni kanske komma med lite goda råd? Har fått erbjudande att...
Svar
18
· Visningar
1 455
Foder&Strö Nu behöver jag råd! Jag har en häst som är mycket känslig i magen och kan inte äta vilket hö/silage som helst utan får lätt diarré. Där...
Svar
16
· Visningar
1 135
Foder&Strö Har i år fått tag på två olika sorters hö. Skickade in själv analys till USA. Hade aldrig köpt det ett normalt år, men har inget val...
Svar
9
· Visningar
1 294

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hund bet familjemedlem hjälp
  • Kattsnack #8

Hästrelaterat

• Veka kotor och x bent
  • Smörja mulen med?