Anatomisk bukgjord till tömkörningsgjord?

MiniLi

Trådstartare
Vill byta ut bukgjorden på min tömkörningsgjord till en mer anatomisk. Vill gärna ha lite bredd på gjorden och att den är elastisk. En rem så kan inte använda vanliga dressyrgjordar.

Tärnsjö har en gjord som är ”fodrad” och elastisk. Någon som vet om det finns fler alternativ?
 
Finns ju till trav och körning, brukar iofs finnas fäste till övergjord också men det kan man ju ta bort.
 
Har även kollat westerngjordar eftersom de har ett spänne. Där finns det flera som ser breda och bra ut men ont om resår..
 
Tärnsjös bukgjord ser ut såhär:
1578310614625.jpeg


Har hittills inte hittat någon som ser bättre ut. Möjligen back on tracks anatomiska westerngjord men den har inte resår..
 
Tärnsjös bukgjord ser ut såhär:
Visa bifogad fil 43561

Har hittills inte hittat någon som ser bättre ut. Möjligen back on tracks anatomiska westerngjord men den har inte resår..

Det blev en bred med resår från Tärnsjö. Testade idag och hästen var mycket nöjd! Stor skillnad när jag spände gjorden :up:

Jag har också en sån. Både jag och hästen är nöjda 🙂

Är det denna ni pratar om? Hade behövt en längre till min häst och verkligen velat ha en bekvämare än den som följer med AR-däckeln (eller åtm gjorde när jag köpte). Hästen går enbart med Mattes fårskinnsfodrade gjordar annars men de förstod inte ens min fråga när jag undrade om man kunde specialbeställa med ett spänne av dem eller fårskinnsskydd till en sådan 😅
 
Är det denna ni pratar om? Hade behövt en längre till min häst och verkligen velat ha en bekvämare än den som följer med AR-däckeln (eller åtm gjorde när jag köpte). Hästen går enbart med Mattes fårskinnsfodrade gjordar annars men de förstod inte ens min fråga när jag undrade om man kunde specialbeställa med ett spänne av dem eller fårskinnsskydd till en sådan 😅
Exakt den!
 

Liknande trådar

Utrustning Vet att det är högst individuellt så klart, men jag har själv lovordat ELT-gjorden fram tills nuvarande häst. Ardennerkille, 3 år och...
Svar
11
· Visningar
915
Senast: palle
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 210
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 384
Senast: Avalbane
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gårdar förr
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp