Andelar i djursjukhus säljs för 10 000 – trots många oklarheter

Strängnäs. Sist jag läste nått, var det Stockholmsområdet. Jaja, det ska bli spännande att se hur det funkar. För mig är det för långt bort för 10.000.
 
Ska bli spännande att se om det blir nåt av det.
De gjorde nåt förslag på arbetstider och yrkeskategorier som ska arbeta då, kändes inte som de förstod vad som behövs.
 
Ska bli spännande att se om det blir nåt av det.
De gjorde nåt förslag på arbetstider och yrkeskategorier som ska arbeta då, kändes inte som de förstod vad som behövs.

Såg nått liknande en gång och när en mer insatt person försökte upplysa dom lite om verkligheten så blev alla rabiata och trodde hon var utsänd från Anicura el Evidensia enbart för att sätta käppar i hjulet för dom. Folk är bra paranoida ibland.
 
Och 1750 kr för att kastrera en tik. Undrar hur de ska gå runt?
Det gör det ju inte...
De tänker sig att andelsförsäljningen ska stå för investeringarna men om så många ska betala in andelar att det ska räcka är det ju också många som då bara ska betala 50% för vården. Blir inte många kronor som då kommer in.
Såg också att de ska erbjuda en försäkring som har endast 500 kr i fast självrisk. Den försäkringen hade jag velat ha. Undrar vad premien blir? :angel:
 
Jisses, jag trodde inte att det kunde bli värre än vad jag läst i deras facebookgrupp men i artikeln kom fram ännu mer saker som verkligen får detta att låta som det minst genomtänkta och samtidigt mest skrytsamma projekt som skådats sedan regalskeppet Vasa gick till botten.
 
Det gör det ju inte...
De tänker sig att andelsförsäljningen ska stå för investeringarna men om så många ska betala in andelar att det ska räcka är det ju också många som då bara ska betala 50% för vården. Blir inte många kronor som då kommer in.
Såg också att de ska erbjuda en försäkring som har endast 500 kr i fast självrisk. Den försäkringen hade jag velat ha. Undrar vad premien blir? :angel:

De satsar ju på att vara ett fullutrustat djursjukhus. Bara inköp av all utrustning måste ju kosta enorma summor, så 20 milj för hela alltet? Känns som att banker kommer vara rätt restriktiva i att låna ut till sånt och utan donationer lär det bli svårt att få ihop till bara uppstarten. För dessa 10.000 lär inte räcka långt, många avvaktar säkert också för att se om det ens funkar. Tror jag.
 
Och litet snabb googling på mannen som intervjuas i artikeln visar att han under sitt andra förnamn tidigare varit inblandad i knivbråk, droghandel och illegal sprittillverkning i sin hemort. Visserligen ett par år sedan, men det känns inte helt säkert att investera i ett så löst projekt som ovan med en sådan huvudman bakom affären. All respekt om de lyckas få det att starta upp och framför allt om de lyckas hålla det igång mer än 2-3 år med den prissättning de vill ha enlig sina egna exempel. Så tyvärr kommer jag inte att våga satsa pengar i djursjukhuset utan väntar tills jag ser att det faktiskt fungerar! Fast de kommer visst bara ge 15% rabatt till de som inte satsar nu innan de börjar bygga. Så då blir det inte så otroligt mycket billigare än andra klinikers priser som de påstår. Och vad jag förstår så gäller deras sk "försäkring" bara på deras egna djursjukhus, vilket gör att nyttan av den blir väldigt begränsad. De riktigt dyra behandlingarna är ju tveksamt om de verkligen kommer kunna utföra och då måste man i alla fall uppsöka en annan klinik som inte tar deras "försäkring".
 
De satsar ju på att vara ett fullutrustat djursjukhus. Bara inköp av all utrustning måste ju kosta enorma summor, så 20 milj för hela alltet? Känns som att banker kommer vara rätt restriktiva i att låna ut till sånt och utan donationer lär det bli svårt att få ihop till bara uppstarten. För dessa 10.000 lär inte räcka långt, många avvaktar säkert också för att se om det ens funkar. Tror jag.

Bara fastigheten de säger att de har förköpsrätt på kostar ju 8 miljoner...
 
På deras fb-sida verkar de hyllas högt redan nu. Lovar guld och gröna skogar och många verkar svälja det med hull och hår.
 
Ena grundaren hamnar i knivbråk med kriminella, tror att valet var riggat och är vaccinmotståndare. Den andra är enligt folk som snokat på hennes Facebooksida NMR-anhängare och feministhatare. Känns ju inte sådär extremt förtroendeingivande, även bortsett från hela biten med det ekonomiska.
 
Ena grundaren hamnar i knivbråk med kriminella, tror att valet var riggat och är vaccinmotståndare. Den andra är enligt folk som snokat på hennes Facebooksida NMR-anhängare och feministhatare. Känns ju inte sådär extremt förtroendeingivande, även bortsett från hela biten med det ekonomiska.

De här två personerna bor ju dessutom tillsammans. Känns som ytterligare en rätt besvärande faktor, faktiskt.
 
De verkar leva långt ifrån verkligheten. Såg nån prislista där tex priset för att ge ett kastreringschip var lägre än inköpspriset för ett chip.
Vaccinkostnaden ligger också under inköpspris:meh:
De verkar ju inte ha någon koll på vad saker kostar, jag jobbar statligt, vi har ett "vinstkrav" på 3-4 % till återinvesteringar och vi kan då inte hålla dessa priser... Ska de ha dygnetrunt-öppet, op, vård och IVA så kräver det ju personal som kostar eller tänker de att veterinärer och sköterskor ska jobba gratis?
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 420
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det tog ungefär 2 månader innan jag kom ur min overklighetsbubbla och återvände till verkligheten, den där verkligheten där hur många...
Svar
0
· Visningar
451
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag fortsatte fundera lite på det där med var känslan av osäkerhet över om jag är omtyckt eller ej kommer ifrån. Och det spann mig...
Svar
0
· Visningar
400
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den 14 maj för tio år sedan, 1996, lade jag upp mina första web-sidor på internet. Jag tycker att det kunde vara kul att uppmärksamma...
Svar
13
· Visningar
11 877
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp