Andelar i djursjukhus säljs för 10 000 – trots många oklarheter

Såg på fb-sidan att de varit i kontakt med en advokatbyrå för att upprätta ett depositionsavtal som säkerställer att den inbetalade instatsen betalas tillbaka om det inte blir något av projektet.
Det låter ju fint...

MEN. Att upprätta det avtalet kommer kosta 30 000 kr, och för att stödja denna uppstartskostnad så kommer de att sälja värdebevis på valfritt belopp som sedan kan användas när verksamheten är igång. :cool::laugh:
 
Helt sjukt :banghead:

Finns så många varningsflagg att jag inte vet var jag ska börja. I slutändan tror jag att det blir dyra läropengar för de som investerar, för om projektet drar igång men konceptet kraschar halvvägs (vilket jag tror) så finns det inga pengar kvar att betala tillbaks.
 
Då är vi uppe i 11,5 miljoner för lokal och en röntgenmaskin. 8,5 kvar att leka med :up:

Då kanske det finns utrymme för att prioritera en företagsmobil. :laugh:
IMG_9303.PNG
 
Men de har råd att betala för radioreklam!

Och uppstarten blev nog inte den köprush de tänkt sig, det verkar som att de trodde att VIP-andelarna skulle gå åt som smör i solen så nu försöker de hetsa fram köpare känns det som.

Att de köpte upp den kursade VVS-firman och bytte namn och inriktning på det företaget påstås bero på att de inte kunde få ett bankkonto till företaget på annat sätt. Bara det säger ju en del i så fall.

Dessutom är båda huvudmännen bakom varma förespråkare av kolloidalt silver förutom anti-vaccin och konspirationsteoretiker.

Jag tycker det känns som lurendrejeri att kalla deras " medlemsservice" för försäkring eller motsvarighet till försäkring. Den kostar 300 kr/månad med tillägg för vissa raser och sjukdomar med självrisk på 500/2500/5000kr beroende på skada. Så minst 3600kr/år, kanske inte jättemycket för en hund men definitivt för en katt och de mindre smådjuren. Men om hunden blir akut sjuk i Skåne måste man åka flera timmar upp till Strängnäs för att utnyttja den, en riktig försäkring gäller även Skåne, vilket inte tydligt framgår. Och folk verkar inte läsa direkt kritiskt och tänka efter vad det egentligen står. Och kommer "försäkringen" verkligen bära sig själv om alla djurägare får obegränsad veterinärvård?

Och attityden mot alla som ställer frågor eller framför den minsta kritik är förfärlig. Tänk att möta den från sin chef som anställd! Och tänk att möta den som en djurägare som är missnöjd med behandlingen på djursjukhuset! Blir man som nyttjanderättsinnehavare portad och fråntagen sin nyttjanderätt om man klagar?
De vill locka det allra duktigaste veterinärerna och djursjukvårdarna men hur ska det gå när det bemöter folk som de gör? Och de har totalsågat veterinärer som inkompetenta, giriga och känslokalla i tråd efter tråd på FB. Fast det är väl skillnad på DERAS personal?

De verkar i alla fall ha tänkt på vad som ska hända om djursjukhuset säljs i framtiden - de som investerat ska få tillbaka 500 respektive 300% på sina insatta pengar. Men om det inte säljs för så mycket pengar att det räcker att betala den "vinsten" till alla som satsat vem står för mellanskillnaden då?

Många av de frågor som dyker upp borde de ha tänkt igenom redan från början och skrivit svar på eller skrivit in i köpevillkoren från början. Vilka är rätt taffliga, tex om retur av varan och garantier.

Ju mer som skrivs och ju mer jag läser desto mer suckar jag över människors naivitet och dumhet.
 
Bara jag som tror att deras riktiga syfte är att lura av folk pengar?

Jag har också tänkt i de banorna.

Framförallt för att det är så lätt för grundarna att ge upp ansvaret med en ursäkt om tidsbrist, en vecka senare sitter målvakter i styrelsen och pengarna är plockade. Det är inte så lätt att lösa som man tror, och det finns tyvärr folk som satt detta i system.
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 413
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det tog ungefär 2 månader innan jag kom ur min overklighetsbubbla och återvände till verkligheten, den där verkligheten där hur många...
Svar
0
· Visningar
451
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag fortsatte fundera lite på det där med var känslan av osäkerhet över om jag är omtyckt eller ej kommer ifrån. Och det spann mig...
Svar
0
· Visningar
398
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den 14 maj för tio år sedan, 1996, lade jag upp mina första web-sidor på internet. Jag tycker att det kunde vara kul att uppmärksamma...
Svar
13
· Visningar
11 877
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Barn och djur
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp