Anders, jag och hans 23 andra kvinnor (Spoilers!)

Ja, så kan det ju också vara, vi vet ju inte.

Men så stort ego vet jag inte om jag uppfattar honom som, och inte narcissist heller. Jag ser inget grandiost i hans självuppfattning. Snarare tvärtom egentligen, en person som är livrädd att inte vara alla till lags - samtidigt.
Jag såg filmen i våras/somras någon gång, så jag minns inte riktigt detaljer, men tex vill jag minnas att då det gällde det där bokade bröllopet, så var det för mig rätt tydligt att han liksom bara hade låtit bli att bromsa det. Inte så mycket mer. Sen bör man givetvis bromsa de bröllop någon annan bestämmer sig för att ha med en, om man inte vill det. Men det är en annan fråga.

Jag blir så himla undrande om de här kvinnorna, Nahid Persson och andra som tyckt sig ha haft "riktiga" förhållanden med denne Anders. De verkar kräva extremt lite närvaro i ordets samtliga betydelser och valörer när det gäller männen i sina liv?
 
Jag tycker du drar på väldigt stort.

Ja, det gör jag. Med all reservation i att jag kan ha helt fel, cokså. men det är EN förklaringsmodell till vad man ser.

Sen är inte alla narcissister grandiosa, eller supercharmiga. De är duktiga på att vara en exakt avspegling av allt som man just då behöver. Jag lärde mig mycket av att se hur min vän betedde sig, hur bekräftande han var, etc. Mycket tveksamt ändå att man skulle kunna ha fångat det på film.

En fråga, varför tror du att hon filmade det hela? Jag tror inte att tanken var att det skulle bli en fantastisk dokumentär av nåt slag.

Lyssna också på podden ! Samma mönster, men bättre berättat.

(länkar igen, tack för länken den som skickade först! Bra berättelse! https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/909726?programid=3052 )
 
Ja, det gör jag. Med all reservation i att jag kan ha helt fel, cokså. men det är EN förklaringsmodell till vad man ser.

Sen är inte alla narcissister grandiosa, eller supercharmiga. De är duktiga på att vara en exakt avspegling av allt som man just då behöver. Jag lärde mig mycket av att se hur min vän betedde sig, hur bekräftande han var, etc. Mycket tveksamt ändå att man skulle kunna ha fångat det på film.

En fråga, varför tror du att hon filmade det hela? Jag tror inte att tanken var att det skulle bli en fantastisk dokumentär av nåt slag.

Lyssna också på podden ! Samma mönster, men bättre berättat.

(länkar igen, tack för länken den som skickade först! Bra berättelse! https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/909726?programid=3052 )
Narcissist och psykopat är enligt min mening internets två mest överanvända ord, när det gäller underliga män som någon försöker vara ihop med.

Jag följer inte med i din tolkning alls. Jag tänker inte som du på en enda punkt, i den här frågan.
 
Narcissist och psykopat är enligt min mening internets två mest överanvända ord, när det gäller underliga män som någon försöker vara ihop med.

Jag följer inte med i din tolkning alls. Jag tänker inte som du på en enda punkt, i den här frågan.


Men kul för dig att du då aldrig träffat någon?

Och tack för att du också i samma veva förminskar mina upplevelser.
 
En fråga, varför tror du att hon filmade det hela?
Ingen aning faktiskt, för mig är det rätt obegripligt. Förklaringen hon kommer med i dokumentären är jättemärklig för mig så jag lutar mest åt att hon ville göra en dokumentär och tänkte att det här kunde bli ett uppmärksammat projekt. Hon säger ju hur kär hon är i dokun men jag får inte alls känslan av att hon faktiskt är det, det hela känns rätt cyniskt tycker jag.
Lyssna också på podden ! Samma mönster, men bättre berättat.
Tack för tipset men det är nog ingenting för mig.
 
Jag såg filmen i våras/somras någon gång, så jag minns inte riktigt detaljer, men tex vill jag minnas att då det gällde det där bokade bröllopet, så var det för mig rätt tydligt att han liksom bara hade låtit bli att bromsa det. Inte så mycket mer. Sen bör man givetvis bromsa de bröllop någon annan bestämmer sig för att ha med en, om man inte vill det. Men det är en annan fråga.

Jag blir så himla undrande om de här kvinnorna, Nahid Persson och andra som tyckt sig ha haft "riktiga" förhållanden med denne Anders. De verkar kräva extremt lite närvaro i ordets samtliga betydelser och valörer när det gäller männen i sina liv?
Alltså det är ju hemskt mycket man inte får veta. Han kanske har sagt samma till många av dem han säger till Nahid: Jag älskar dig, inget har varit så bra för mig som du osv.
 
Ingen aning faktiskt, för mig är det rätt obegripligt. Förklaringen hon kommer med i dokumentären är jättemärklig för mig så jag lutar mest åt att hon ville göra en dokumentär och tänkte att det här kunde bli ett uppmärksammat projekt. Hon säger ju hur kär hon är i dokun men jag får inte alls känslan av att hon faktiskt är det, det hela känns rätt cyniskt tycker jag.

Tack för tipset men det är nog ingenting för mig.
Vilken förklaring kom hon med i filmen, till varför hon gjorde den, alltså?
 
Från en TT-intervju:
Nahid Persson hade länge funderat på att göra en dokumentärfilm om internetdejting, men aldrig riktigt känt att hon hittat rätt story. Sedan träffade hon Anders – och blev bedragen.
Förutom Nahid träffade Anders 23 andra kvinnor bakom hennes rygg, och när kvinnorna kom på honom samlades de i en Facebookgrupp och diskuterade sina upplevelser.
– Jag gjorde en film 2007 om fyra fruar och en man i en by i Iran, där är det inte alls vanligt att ha flera fruar. Men han var ändå gift med de här kvinnorna, Anders lurade alla, ett jämställt land som Sverige där en man utnyttjar så många kvinnor på en och samma gång, sedan skrattar hans kompisar och tycker han är duktig, säger Nahid Persson.
——-
Med kameran som vapen börjar Nahid Persson att filma deras möten, och Anders tackar ja till att medverka. Efter ett tag börjar hon tycka synd om honom – och blir förälskad igen.
– Jag presenterade min idé och sa att jag skulle göra filmen vare sig han är med eller inte, "det avgör du". Jag sa att i slutet är det du som avgör om det är en bra film eller en dålig film för dig.
TT: Hur påverkade själva filmen er relation?
– Filmen gjorde att vi hade en väldigt lång relation, jag hade aldrig inlett en relation med honom om det inte vore för filmens skull. I och med filmen föll jag för honom igen när jag såg hans vilja att förändras, berättar Nahid Persson.
 
Något som framkom som en medveten detalj var ju hur Nahid skrivit sin profil på tinder. Att hon sökte någon för en seriös relation och kanske därför kände sig lurad av Anders som aldrig haft för avsikt att erbjuda det, så varför kunde han inte bara säga det från början och inte engagerat sig alls
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp