Andningsskydd och skyddsklasser

Islandshästryttare

Trådstartare
Har bestämt mig för att köpa andningsskydd för jag behöver åka buss ibland. Ca 3 av 4 på bussarna ibland fler använder inte munskydd så jag känner att det är meningslöst att ha. Men jag har svårt att hitta objektiv information om skyddsklasserna. Har hittat en del information på olika sajter som säljer och det är lite motstridiga uppgifter. Ibland står det att FFP1 skyddar mot smitta, ibland skyddsklass 2 och på vissa sidor står det att man behöver 3.

Någon som kanske jobbar inom vården här som vet lite mer?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Så vad gör man? Jag hittar inget alls! Läkarna lyssnar inte på sin patient utan viftar bort problemet och ska få ett återbesök om 1-3...
Svar
11
· Visningar
914
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 417
Senast: __sofia__
·
Tjatter Det var en gång en liten blå bil som ägdes av en äldre dam. Damen hade under vintern bestämt sig för att sluta köra bil. Då hon inte...
Svar
0
· Visningar
591
Senast: Rie
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 537
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Lådcykel istället för bil?
Tillbaka
Upp