Andrahandsmarknaden- vilka erfarenheter har ni av att sälja sadlar?

Nu köper inte jag sadlar som är modernt inne utan sadlar som passar min /mina hästar.

Därför har nu min nya häst en begagnad Childeric dressyrsadel och en sprillans ny Stübben hoppsadel.

Efter att ha provat över 25 olika hoppsadlar utan att hästen acceperade någon av dom blev det en Stübben Portos De Lux och redan när jag provade den i stallet kom öronen fram och det är dom fortfarande....

Så att köpa någon som hästen sa nej till bara för att jag ska ha ett modernt inne märke till sadel är fullständigt oacceptabelt för mej...

Hästens bästa är det enda som gäller...

Åtminstone för mej...
 
Nu köper inte jag sadlar som är modernt inne utan sadlar som passar min /mina hästar.

Därför har nu min nya häst en begagnad Childeric dressyrsadel och en sprillans ny Stübben hoppsadel.

Efter att ha provat över 25 olika hoppsadlar utan att hästen acceperade någon av dom blev det en Stübben Portos De Lux och redan när jag provade den i stallet kom öronen fram och det är dom fortfarande....

Så att köpa någon som hästen sa nej till bara för att jag ska ha ett modernt inne märke till sadel är fullständigt oacceptabelt för mej...

Hästens bästa är det enda som gäller...

Åtminstone för mej...
Det är nog ingen som säger emot det. Men många hästar passar ju i flera sadelmärken/modeller och OM man kan välja så kan det vara skönt att veta att sadeln kommer gå att sälja i framtiden.
 
Ja precis. Man ser sällan någon ny Stübben eller Passier ute på beg marknaden.


Jaså, jag såg massor med nyare Stübben, med biomex säten, och Passier till salu när jag letade sadel i höstas.

Alla var under i åldrarna <1 år till 10 år, det var det spannet jag letade i....

Att jag inte köpte någon av dom berodde på att storlek och bomvidd inte stämde med vad vi behövde, därav blev det en helt ny Stübben.
 

Liknande trådar

Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 265
Senast: Lixiigirl
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Prestige Hippos dressyrsadel till min häst. Men jag gillar den inte, den är för hal och ger för lite stöd för mig...
Svar
14
· Visningar
4 290
Utrustning Skulle behöva lite hjälp av er sadelkunniga här på buke! har som många andra funderingar över sadlar Jag rider ett varmblod/har på...
Svar
7
· Visningar
1 427
Senast: Gimlan
·
Utrustning Vill ha lite allmäna tips om bra dressyrsadlar. Vad finns det egentligen för några? Jag har en brun Olympic Jessica nu till min 4-åriga...
2
Svar
30
· Visningar
2 438
Senast: Sandra S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp