Andreas Helgstrand (utbruten från Dressyrsnack 16)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Fiorano

Trådstartare
Alltså stormarna runt Helgstrand hopar sig. Nu blev han av med bronset från Danska mästerskapen för att hästen behandlades mot kolik kvällen innan küren. Och så har han mage att hänga ut sin makalöst lojala hästskötare som boven "jag visste inte att hästen behandlats". Usch vilken otäck karl på så många plan.
 
Alltså stormarna runt Helgstrand hopar sig. Nu blev han av med bronset från Danska mästerskapen för att hästen behandlades mot kolik kvällen innan küren. Och så har han mage att hänga ut sin makalöst lojala hästskötare som boven "jag visste inte att hästen behandlats". Usch vilken otäck karl på så många plan.

Jag funderar på vad man själv kan göra för att inte "stödja" honom. Inte välja hans hingstar vid betäckning (men jag betäcker ytterst sällan), vad mer? Jag avföljde honom på sociala medier, det gör väl ingen större skillnad, men jag slipper i alla fall se den snyggt putsade fasaden och hoppas att fler tar efter.
Det gör lite ont i mig att vi har svenska ryttare som verkar ha ett nära samarbete med honom.

Jag känner att jag börjar förlora hoppet om att dressyr ska kunna bli en sport som jag kan känna stolthet inför igen. Allt för mycket skit kommer fram.
 
Jag funderar på vad man själv kan göra för att inte "stödja" honom. Inte välja hans hingstar vid betäckning (men jag betäcker ytterst sällan), vad mer? Jag avföljde honom på sociala medier, det gör väl ingen större skillnad, men jag slipper i alla fall se den snyggt putsade fasaden och hoppas att fler tar efter.
Det gör lite ont i mig att vi har svenska ryttare som verkar ha ett nära samarbete med honom.

Jag känner att jag börjar förlora hoppet om att dressyr ska kunna bli en sport som jag kan känna stolthet inför igen. Allt för mycket skit kommer fram.
Man kan ju hoppas att sponsorer, samarbetspartner osv drar sig undan när det kommer fram mer och mer skit.
 
Ang Helgestrand och Kittel så har jag inte riktigt fattat vem som köpt i vems företag?
Det där stora internationella bolaget som Helgestrand är del i har väl köpt Kittels företag?
Men sen har Kittel i sin tur köpt in sig i det stora bolaget?
 
Ang Helgestrand och Kittel så har jag inte riktigt fattat vem som köpt i vems företag?
Det där stora internationella bolaget som Helgestrand är del i har väl köpt Kittels företag?
Men sen har Kittel i sin tur köpt in sig i det stora bolaget?
Kan det vara nånting i stil med att Kittel fått en del av köpeskillingen i aktier?
 
Alltså stormarna runt Helgstrand hopar sig. Nu blev han av med bronset från Danska mästerskapen för att hästen behandlades mot kolik kvällen innan küren. Och så har han mage att hänga ut sin makalöst lojala hästskötare som boven "jag visste inte att hästen behandlats". Usch vilken otäck karl på så många plan.
Jag blev lite ledsen för hästskötarens del. Hon verkar verkligen mån om hästarna och har skött om dem i många år.
 
Blir så less på resonemanget hos vissa som ska försvara AH. ”Vissa hästar blir så stressade av att åka på tävling att de inte dricker, då är det viktigt att vi gör rätt för hästen och kan ge den dropp/sond.”
Är det bara jag som snarare tycker att blir den SÅ stressad så ÅK INTE OCH TÄVLA MED DEN. Finns massor av hästar som inte alls stressas av tävling utan tar det med ro, tävla dem istället.

Jag plågas av ångest och skuldkänslor just nu för att det verkar som att Fumo haft ett virus i kroppen som han tävlat en start med. Jag trodde det var värme och pälssättning och känner mig horribel. Men jag vet iallafall att jag inte hade skickat honom på tävling morgonen efter kolikkänningar.
 
Blir så less på resonemanget hos vissa som ska försvara AH. ”Vissa hästar blir så stressade av att åka på tävling att de inte dricker, då är det viktigt att vi gör rätt för hästen och kan ge den dropp/sond.”
Är det bara jag som snarare tycker att blir den SÅ stressad så ÅK INTE OCH TÄVLA MED DEN. Finns massor av hästar som inte alls stressas av tävling utan tar det med ro, tävla det istället.

Jag plågas av ångest och skuldkänslor just nu för att det verkar som att Fumo haft ett virus i kroppen som han tävlat en start med. Jag trodde det var värme och pälssättning och känner mig horribel. Men jag vet iallafall att jag inte hade skickat honom på tävling morgonen efter kolikkänningar.
Instämmer helt och hållet. Men AH bryr sig inte ett piss om djurvälfärd utan det är vinsten som gäller. Varje gång. Förstår inte hur han kan fått hålla på så länge som han har. Många som rapporterat på honom innan.
 
Jag funderar på vad man själv kan göra för att inte "stödja" honom. Inte välja hans hingstar vid betäckning (men jag betäcker ytterst sällan), vad mer? Jag avföljde honom på sociala medier, det gör väl ingen större skillnad, men jag slipper i alla fall se den snyggt putsade fasaden och hoppas att fler tar efter.
Det gör lite ont i mig att vi har svenska ryttare som verkar ha ett nära samarbete med honom.

Jag känner att jag börjar förlora hoppet om att dressyr ska kunna bli en sport som jag kan känna stolthet inför igen. Allt för mycket skit kommer fram.
Låt bli att köpa Kingsland också. Det är AH som äger det..
 
Man kan ju hoppas att sponsorer, samarbetspartner osv drar sig undan när det kommer fram mer och mer skit.
AH är så rik nu att det är han själv som.är den stora sponsorn för ex EM senast och UVM sen många år. Danska förbundet visar också att de är väldigt mån om honom som gick ut med detta EFTER EM där AH fick rida i laget trots utredningen. Allt stinker.
 
AH är så rik nu att det är han själv som.är den stora sponsorn för ex EM senast och UVM sen många år. Danska förbundet visar också att de är väldigt mån om honom som gick ut med detta EFTER EM där AH fick rida i laget trots utredningen. Allt stinker.
Ja men han har ju fortfarande sponsorer, kanske iaf kan bli en symbolisk grej även om han klarar sig finansiellt utan dem.
 
Alltså stormarna runt Helgstrand hopar sig. Nu blev han av med bronset från Danska mästerskapen för att hästen behandlades mot kolik kvällen innan küren. Och så har han mage att hänga ut sin makalöst lojala hästskötare som boven "jag visste inte att hästen behandlats". Usch vilken otäck karl på så många plan.
Finns inte en chans i världen att han inte visste att hästen haft kolik och behandlats! Finns väl inte en hästskötare på den nivån som inte skulle tala om det till ryttaren/sin chef. Usch, vilket kräk!

Jag fattar verkligen inte hur man kan tycka att det är rimligt att tävla en häst som under kvällen/natten haft kolik. Den åker man hem med, rör på lite lagom för mage/tarm och låter vila.
Har man en häst som blir stressad av tävling får man väl lösa det. En lösning är att inte tävla den.
Det är ju inte som han inte har råd med fler..

Vi blev erbjudna business med AH för ett par år sedan via en av sambos danska kunder som pratat med AH om oss och han blev intresserad. Vi hade då tjänat rejäla summor. Men det kändes inte rätt att hoppa på det IOM hästhantering/ridning etc. Så vi avböjde trots att vi absolut kunde behövt pengarna då Covid sänkte inkomst.

Man får tänka på att när man samarbetar med honom är det inte som med många andra elitryttare. Han är så satans rik och äger så mycket inom hästsport och har sånt inflytande. Det är ju investmentbolag, hästar, anläggningar, semin, Kingsland, hästflyg och ordnande av tävlingar etc.
Så oavsett skitridning etc så finns det nog tyvärr många företag som kan tänkas fortsätta om det här inte blåses upp ännu mer av de som de pengar på: sina kunder.
Kanske folk borde sätta press på sponsorerna och samarbetspartners?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp